שתף קטע נבחר

MotoGP4: עולים על האופנוע

הכותר החדש בסדרת מירוצי האופנועים, המבוסס על מירוצי הגראנד פרי של FIM מציע אמנם גרפיקה מיושנת, אך כולל מצבי משחק חדשים ומאתגרים

הכותר MotoGP4 הוא המשחק הרשמי של מירוצי הגראנד פרי של FIM. המשחק, שפותח על ידי Namco, מורשה להשתמש בכל הקבוצות, המסלולים ולוחות הזמנים. ניתן למצוא בו את כל האופנועים והרוכבים בדרגת MotoGP, אך בגירסה הנוכחית כלולים גם מבחר אופנועים ורוכבים ברמת 250 סמ"ק ו-125 סמ"ק,

המעצימים את חוויית הרכיבה.

 

ניתן לשחק לבד במגוון מצבי משחק כמו מצב לימוד רכיבה, מצבי קריירה, מצבי Arcade ו-Challenge או לשחק עם עד ארבעה חברים על מסך מפוצל או שמונה חברים ברשת מקומית.

 

מה השתנה?

 

בשנת 2000 הציגה Namco את חוויית ה-MotoGP לראשונה. המשחק נראה נפלא, הצטיין בחדשנות, והפך לפופולרי בעיקר בזכות הגרפיקה, שנראתה כל כך דומה לשידורי הטלוויזיה. מאז ועד היום החברה המשיכה להוציא מדי שנה כותרים ל-PS2, כאשר בהמשך הצטרפה אליה THX, שהציעה כותרים ל-PC ופלטפורמות נוספות, אולם השיפור הזעום בין הגירסאות לא תמיד הצדיק את הרכישה.

 

הגיימרים הכבדים וחובבי הספורט המוטורי בפרט התקשו לאמץ את ה-MotoGP, זאת, מאחר והוא מעולם לא נתפס כמשחק רציני. הכותרים הקודמים כללו אמנם מגוון מסלולים, אופנועים ורוכבים אך שילוב כל המרכיבים לא היה מוצלח. מצב ה-arcade לא נתן מוטיבציה להתמדה ומצב ה-challenge היה מתסכל, ולכן המשחק פינה את מקומו למשחקים אחרים מאתגרים ומעניינים יותר.

 

MotoGP4 מתקבל בצורה די צוננת על ידי המבקרים, בעיקר בשל האכזבה מהגירסאות הקודמות והגרפיקה, שעדיין נראית קצת מיושנת. אולם, זו הפעם הראשונה ש-Namco מוסיפה למשחק מצבי קריירה, שהופכים את MotoGP4 למשחק אטרקטיבי אפילו עבור הגיימרים הכבדים.

 

מצב קריירה

 

מצב הקריירה אינו מקורי, אך המיוחד בו הוא הגמישות הרבה בה יכול השחקן לבחור את רמת הקושי הרצויה. הקריירה מבוססת על עונות, כשבהתחלה רק הקבוצות החלשות יציעו לחתום על חוזים לעונה אחת או יותר, אך עם הזמן קבוצות נוספות יציעו חוזים משופרים וכמובן, אופנועים טובים יותר.

 

בכל עונה ניתן לבחור ברמת קושי קלה, רגילה או קשה. לאחר מספיק שעות רכיבה, כאשר ההסתברות שנבצע שגיאות תקטן - ניתן לבחור במצב הסימולציה המאתגר מכולם. מצב זה תובעני, מכיוון שכל טעות עלולה להסתיים במפגש עם הכביש.

 

במהלך העונה, בעת מעבר ממסלול למסלול, נזכה לשבחים או אזהרות ממנהל הקבוצה או שנתבקש לבחון שדרוגים שונים עבור האופנוע, ביניהם מנוע, בלמים, שילדות ועוד. במידה ונעבור את המיני-מבחן, החלק החדש יישאר ברשותנו, אחרת - ניפרד ממנו.

 

האופנועים ורוכבים

 

את מצב הקריירה הארוך והמאתגר כדאי להתחיל עם דמות אנונימית דווקא ולחתום על חוזה המקנה אופנוע בנפח 125 סמ"ק של דרבי או אפרילה ולהתחייב להגיע למקום סביר, לא גבוה במיוחד.

צילום מסך מתוך משחק: אורן מונדשיין

כאן מתמודדים מול שמות כמו סימון קורסי, מיקה קאליליאו, מרקו סימונסאלי, אלוארו באוטיסטה, אנג'ל רודריגוז ואחרים.

 

בשלב הבא כדאי להיות זהירים ולבחור באופנוע בנפח 250 סמ"ק כמו הונדה, אפרילה או אחר, ולא לקפוץ ישר ל-MotoGP. כאן מתמודדים מול רנדי דה פניאט, דניאל פדרוסה, הירושי הויאמה, סבסטיאן פורטו, הוגו מרצ'אנד וצ'אז דיוויס לדוגמה.

 

כאשר מגיעים לרמת נהיגה וביצועים טובים, זה הזמן להתמודד ב-MotoGP מול ולנטינו רוסי, סטה גיברנאו, ניקי היידן, לוריס קפירוסי, קני רוברטס, ג'ואן הופקינס, שינייה נאקאנו, אלכס הופמן ואחרים. כאן נבלה את רוב הזמן במטרה להיות מספר אלוף העולם ב-MotoGP.

 

יש גם מצב מיני קריירה בו נוכל לבחור הרוכב מפורסם מראש ולרכב למשך עונה אחת בלבד.

 

המסלולים

 

MotoGP4 קיבל מדורנה ספורט הספרדית את הזכויות להשתמש במסלולי ה-MotoGP האמיתיים, ולכן בספרד נמצא לא פחות משלושה מסלולים: חרז, המסלול הפופולרי ביותר באירופה, שממוקם בעמק יפהפה ושטוף שמש; המסלול בקטלוניה, ללא ספק אחד המעוצבים ביותר; והמסלול של ולנסיה.

 

אצל פורטוגל השכנה נמצא את מסלול אסטוריל המאתגר, וכן מסלולים אחרים מרחבי העולם, ביניהם: אסן ההולנדי, המאופיין ביופי ואורך; המסלול האנגלי פארק דונינגטון; המסלול הצרפתי לה-מאן; המסלול המרשים של פרארי מוג'לו באיטליה; המסלול הגרמני סאקסרינג; המסלולים ברנו ברפובליקה הצ'כית, לוסייל בקאטאר, מוטגי ביפן, נלסון פיקה בברזיל, פקיסה בדרום אפריקה, פיליפ איילנד באוסטרליה, ספנג במלזיה ועוד.

 

מנוע פיזיקלי

 

בנוסף למצב הקריירה, גם המנוע הפיזיקלי השתפר לעין ערוך, ולהערכתנו, מדובר במנוע הפיזיקלי הטוב ביותר לנהיגה באופנוע על גבי קונסולה או מחשב. השחקן יכול לבחור באחת משתי אפשרויות - נורמלית או סימולציה.

 

במצב סימולציה האופנוע מציית לחוקי פיזיקה רבים כל כך, כך שהדרך היחידה להישאר על האופנוע היא לפנות בקשת הנכונה.

המשמעות של נסיעה בקשת נכונה היא לבלום בדיוק במקום הנכון על מנת להגיע למהירות המתאימה לנסיעה במסלול המהיר ביותר שאינו יורד מהמסלול. ירידה מהמסלול או אפילו תנועה פתאומית של הכידון תגרום לנפילה מיידית.

 

נהגים מקצוענים יודעים למצוא את הקשתות בזכות כישרון וקואורדינציה בשילוב עם תרגול רב. שחקנים מתחילים יוותרו על הסימולציה בשלב הראשון, ויבחרו בפיזיקה הנורמלית, שגם בה נדרשים לנהיגה מקצועית, אך היא פחות מסוכנת. ברגע שהשחקן יחוש בביטחון וילמד לשלוט באופנוע, יהיה זה הזמן לעבור לפיזיקה של סימולציה. לנו זה לקח כמה שעות טובות.

 

גרפיקה 

 

הגרפיקה בכותר מרשימה מאוד, ומשרתת את המשחק בצורה נאמנה, אך במקביל, אינה עומדת במבחן הזמן. כאשר הכותר הראשון בסדרה יצא לשוק, עדיין היה מקובל להפיק כותרים שנראו דומים לכותרים הטובים יותר של ה-Playstation הראשון, אך יותר מלוטשים. עם הזמן, למדו בתי התוכנה לנצל את הארכיטקטורה של ה-Playstation 2 ורמת הגרפיקה השתפרה מדי שנה.

 

לצערנו, חלק מהכותרים של Namco, ובייחוד הסדרה MotoGP, רק ניגבו את האבק מגירסה לגירסה ולא הציעו שיפור טכנולוגי מרעיש. יחד עם זאת, מי שמשחק נכון במשחק, במיוחד במצב קריירה, ומתרכז במשחקיות ולא בקוסמטיקה סביב, יגלה חווית נהיגה באופנוע כמו שאף משחק MotoGP מעולם לא הציע. אנו מקווים ש-Namco תשפר את המנוע הגרפי של המשחק עבור ה-PS3, מאחר ושם צפויה לה תחרות מול Climax המתחרה, שעובדת על כותר MotoGP עבור ה-PS3.

 

סאונד

 

לאחר ששיחקנו במשחקים שונים בז'אנר הספורט המוטורי וכמעט בכולם מיהרנו לכבות את המוזיקה, שהפריעה להאזין לצלילים הבוקעים מן המנוע, לפחות בזמן המירוץ, דווקא במשחק MotoGP4, שאינו מאופיין בפסקול מדהים, דווקא די נהנינו לשמוע מוזיקת רקע.

 

הקולות הבוקעים מהאופנוע בהדמיה מרשימה של צליל היקפי משכנעים למדי, אך מאחר ורוב הזמן שיחקנו כאשר המצלמה ממוקמת מאחורי הרוכב, רעש המנוע, המושפע ממיקום המצלמה, לא היה בשיא עוצמתו.

בניגוד גמור לכך, במצב הילוך חוזר, כשבחרנו במבט מהאופנוע אל הכביש בזוויות השמורות רק למטוסי קרב ואופנועים - בהחלט התרגשנו. הסאונד העוצמתי של האופנוע העביר בנו רטט.

 

סיכום

 

MotoGP4 הוא בדיוק מה שהיינו אמורים לקבל כאשר יצא הכותר MotoGP הראשון על ה-Playstation 2. תמוה מדוע רק עכשיו נזכרה Namco להכניס מצב קריירה למשחק, בעוד ששני הכותרים הקודמים כמעט ולא שיפרו מאומה ביחס לכותר הראשון.

 

האופטימיים אומרים "טוב מאוחר מאשר אף פעם", ואנחנו שמחים לקבל מחדש את MotoGP בפעם הרביעית. מצב ה-arcade משעמם, מצב ה-challenge חסר רחמים, אך מצב הקריירה הצמיד אותנו לכידון למשך שעות ארוכות ומאתגרות. אנו שמחים להכריז על MotoGP כמאתגר כהלכה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום מסך מתוך משחק: אורן מונדשיין
MotoGP4. מנוע פיזיקלי מעולה
צילום מסך מתוך משחק: אורן מונדשיין
מומלצים