שתף קטע נבחר

ראלי אקרופוליס: לואב בלתי מנוצח

סבסטיאן לואב ממשיך במסע הניצחונות, שובר את השיא ומעלה את סיטרואן למקום הראשון בטבלת היצרנים. האם העונה הזו חתומה?

שבילי העפר זרועי האבנים של ראלי אקרופוליס ידועים כקשים במיוחד. אבל לא עבור סיטרואן, ובוודאי שלא עבור סבסטיאן לואב. אלוף העולם היוצא המשיך במסע הניצחונות שלו, תוך שהוא מביס את האופוזיציה ורושם שיא חדש בתולדות הראלי: חמישה ניצחונות ברציפות. כדאי כמובן לזכור שזהו נצחונו השישי העונה. ולמי ששכח, רק לפני פחות משנה נאמר על לואב, שכמו כל נהג צרפתי גם הוא אינו מצטיין על עפר. אז אמרו.

 

 

נראה קל

 

כרגיל אצל לואב, כך גם הפעם, הוא גרם לניצחון להראות קל. ביום הראשון עוד היה קרב מותח, שבסופו ניצב מרקוס גרונהולם בפיז'ו במקום השני עם הפרש של שש שניות. אבל אז בא היום השני, כאשר לואב לחץ על המצערת וניצח בכל קטעי הדירוג. ואם לא די בכך, סבל גרונוהלם מתקלה בפיז'ו והדרדר לאחור. בכך יצר לעצמו לואב יתרון מוחץ.


לואב, בדילוג קליל לעבר הניצחון גם ביוון... (צילום: איי פי)

 

כמו בטורקיה, גם כאן השתמשה סיטרואן בשירותיו של קרלוס סיינז הוותיק שפרש בסוף השנה שעברה. סיטרואן הזעיקה את סיינז כדי להשיג נקודות חשובות לדירוג היצרנים. זאת, אחרי שפרנסואה דובל - הנהג הקבוע - פרש יותר מדי פעמים מהמירוצים. סיינז, כהרגלו, לא איכזב כאשר הוא משיג הפעם את המקום השלישי המכובד.

 

שני סיים טוני גרדמייסטר המפתיע בפורד פוקוס, ורביעי מרקוס גרונהולם בפיז'ו. הוא הקדים את מיקו הירבונן הצעיר בפוקוס פרטית. במקום השישי והשביעי סיימו צמד נהגי מיצובישי, הארי רוונפרה וגיגי גאלי, שהקדימו את מרקו מרטין בפיז'ו.

 

שערורייה

 

ואיפה היה פיטר סולברג? הנהג שנראה כמתמודד המסוכן ביותר ללואב, סבל ממירוץ גרוע. זה החל בשערורייה, כאשר בסוף הקטע הראשון התגלה שמכוניתו (ושל שני מתחרים נוספים) קלה מדי. לרוב העונש על כך הוא פסילה, אולם בשבוע בו אנשי ה-FIA נמצאים תחת ביקורת נוקבת בגלל מירוץ ה-F1 באינדיאנפוליס, הם העדיפו קנס כספי. סולברג, שניצל מפסילה, סבל אחרי כן מתקלה קשה במערכת ההנעה, וסיים לבסוף תשיעי. נחמה קטנה לסובארו, שזוכה תודות לכך בנקודה, אבל בלי נקודות עבורו.

 

עם נצחנו ביוון, פותח לואב יתרון של 23 נק' על סולברג בדירוג הכללי. ובכושר כזה, קשה לראות מי ימנע ממנו מלזכות באליפות עולם שנייה ברציפות. בסיטרואן שמחים לא פחות על גיוסו של סיינז, שהביא את הנקודות המבוקשות והצעיד אותם סוף סוף למקום הראשון בדירוג היצרנים.

 

ראלי יוון

1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) - 10 נק' 

2. טוני גרדמייסטר- פורד) - 8 נק'

3. קרלוס סיינז (סיטרואן) - 6 נק'

4. מרקוס גרונהולם (פיז'ו) - 5 נק'

5. מיקו הירבונן (פורד) - 4 נק'

6. הארי רוונפרה (מיצובישי) - 3 נק'

7. גיגי גאלי (מיצובישי) - 2 נק'

8. מרקו מרטין (פיז'ו) - נקודה אחת

 

דירוג הנהגים

1. סבסטיאן לואב - 65 נק'

2. פיטר סולברג - 42 נק'

3. טוני גרדמיסטר - 39 נק'

4. מרקו מרטין - 39 נק'

5. מרקוס גרונהולם - 37 נק'

 

דירוג היצרנים

1. סיטרואן - 84 נק'

2. פיז'ו - 79 נק'

3 .פורד - 57 נק'

4. סובארו - 47 נק'

5. מיצובישי - 37 נק'

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סבסטיאן לואב. ללא תחרות
טוני גרדמייסטר. שני
צילום: רויטרס
קרלוס סיינז. עושה בית-ספר לצעירים
פטר סולברג. לא מאיים על הצמרת
צילום: רויטרס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים