שתף קטע נבחר

הפרסומאים נגד הקוד האתי החדש של הרשות השנייה

משרדי פרסום רבים חתמו על עצומה שנשלחה ליו"ר איגוד חברות הפרסום, ובה דרישה לכנס אסיפה כללית ולבטל את האישור לקוד האתי החדש. שירה מרגלית, מיוזמות העצומה: הקוד החדש פוגע בחופש הביטוי

הפרסומאים נגד הקוד האתי החדש שגובש על ידי איגוד חברות הפרסום והרשות השנייה. מנכ"לים של תשעה משרדי פרסום יחתמו על עצומה הקוראת לאיגוד משרדי הפרסום לבטל את האישור שניתן לכללי האתיקה החדשים. את המהלך מובילים שירה מרגלית, מנכ"ל משותף במקאן אריקסון, וטל זלצמן, מפרסום אשכנזי זלצמן. משרדי פרסום נוספים שחתמו על העצומה הם זרמון גולדמן, ראובני פרידן, ועוד.

 

מרגלית אמרה ל-ynet, כי העצומה גובשה עקב תסיסה שנוצרה בקרב פרסומאים רבים החל מיום א' האחרון, כנגד הקוד האתי החדש. לדבריה, הקוד החדש נותן פרשנות מחמירה ומגבילה לפרסומות, ופוגע בחופש הביטוי שלהם ובעבודתם. לטענתה, גם מפרסמים רבים מתנגדים לקוד האתי כפי שהוא נראה כיום.

 

עוד טוענת מרגלית, כי לפי התקנות של איגוד חברות הפרסום, בהחלטות שאינן שגרתיות כגון זו האחרונה וכאשר יש הסתייגות של יותר מ-10% מהחברים באיגוד, צריך להעביר החלטה של אסיפה כללית. לכן, ההסכמה של הנהלת איגוד הפרסום, שגם היא עברה עם הסתייגויות, אינה תקפה.   

 

לדבריה, הם מבקשים מיו"ר איגוד הפרסום, רמי שלמור, לכנס אסיפה כללית כדי לנסות לבטל את ההחלטה.

 

כללי האתיקה החדשים שפורסמו ביום שני האחרון במסיבת עיתונאים של הרשות השנייה, מגדירים לפרסומאים כללים חדשים בפרסום בטלוויזיה. בחבורת שפורסמה יש מגבלות רבות ופרסומאים רבים, כאמור, מתנגדים לה. 

 

לא נמסרה תגובת איגוד חברות הפרסום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים