שתף קטע נבחר

שימוש הוגן: ספאם על פי מיקרוסופט

על מיקרוסופט הממליצה לכם לא להעביר מכתבי שרשרת בכלל, על ספק שמתנער מאחריות ואנונימיות של מדרגים, ומקרה של מוצר שהתקבל אשר שונה לחלוטין מזה שהוזמן

1. ספאם על פי מיקרוסופט 

 

חנן כהן, מנהל האתר "לא רלוונטי", העיר את תשומת לבנו לחוברת פרסומית של מיקרוסופט שצורפה לעיתונים לפני כשבוע, תחת השם Office News. במסגרת החוברת מיקרוסופט סיפקה עצות כיצד להימנע מדואר זבל. כהן נתקל בטיפים הבאים אשר גרמו לו להרמת גבה:

 

טיפ מספר 11:"אל תתרום לצדקה באינטרנט. למרבה הצער, גורמים מסוימים מנסים לנצל את הרצון הטוב שלך. אם קיבלת בקשה לצדקה התייחס אליה כהודעת דואר זבל. אם ברצונך לתרום צור קשר לגורם המתאים וברר את דרכי תרומתו".

 

טיפ מספר 12: "אל תעביר מכתבי שרשרת בדואר האלקטרוני. מכתבי שרשרת גורמים לעומס רב יותר בקווי התקשורת. בנוסף, שליחה של מכתבי שרשרת מפיצים את כתובת הדואר שלך ללא שליטה".

 

כהן גילה כי הקטע "סוף לספאם?" תורגם עם קיצורים והשמטות רבות מהאתר של מיקרוסופט, תוך סילוף הכוונה המקורית. פנינו למיקרוסופט ושאלנו את החברה אם אין סתירה בין מדיניות התרומה לקהילה של החברה לבין העצה לא לתרום לצדקה בדואר אלקטרוני. שאלנו גם אם מיקרוסופט ישראל ממליצה לזרוק מיד לפח כל דואר אלקטרוני בעל מטרות חברתיות, ואם אין מכתבי שרשרת שראוי להעביר לאחר בדיקה.

 

תגובת מיקרוסופט: "מטרת הטור 'סוף לספאם' שפורסמה בגליון Office News הייתה לסייע לפרט להגן על עצמו מפני הונאות, פריצות וסכנות נוספות הכרוכות בתופעת דואר הזבל. כיוון שהאימייל מאפשר אנונימיות ואף התחזות לגופים מוכרים בתחום התרומה, לא ניתן לעתים קרובות לסנן בין גופי צדקה של ממש לבין אלה שאינם כאלה.

 

"קריאה מדוקדקת בטור מעלה כי מיקרוסופט קוראת לחפצים לתרום לעשות זאת, אך באופן שלא יסכן אותם בנפילה לפח 'דואר הזבל'. מובן כי הודעת דואר הקוראת לתרומה, עוסקת בנושא חברתי או אף "הודעת שרשרת" שהגיעה ממקור מוכר לנמען איננה נתפסת כדואר זבל אך אלו המקרים החריגים ואילו הכלל הוא כי הודעות מעין אלה המגיעות ממקור שאינו מוכר, דינן דואר זבל".

 

2. ספק שמתנער מאחריות ואנונימיות של מדרגים

 

הגולש ד' שלח מכתב תלונה אל אולסייל בנוגע לאחד מספקיו. ד' רכש לפני מס' חודשים רכשתי נגן MP3 במכירה קבוצתית. לאחר יומיים של התנסות עם המכשיר, הוא שבק חיים. ד' פנה לספק על מנת להחליפו וקיבל תשובה כי "המוצר הנ"ל אינו במלאי".

 

עוד נאמר לו כי הדגם האמור צריך להגיע בעוד כשבועיים לארץ ואז יוכל להחליפו. ד' יצא לחו"ל וכשחזר התברר לו כי לא דובים ולא MP3. "יצרתי קשר עם הספק ושאלתי אם הגיע המלאי", הוא כותב לנו, "לאחר שנענתי בחיוב שאלתי אם יש באפשרותי להגיע מייד ולהחליף את המוצר. נציג החברה ייעץ לי 'בוא עכשיו כי אני לא יודע מתי ייאזל המלאי".

 

"בו ברגע זנחתי את עיסוקיי ודהרתי לת"א על מנת להחליף את המכשיר. כאשר הגעתי, אמר לי העובד במקום כי אינו מוסמך להחליף לי את המכשיר ועליי להמתין לאחראי. "אולי תלך להסתובב קצת ותחזור בעוד שעה", הציע ברוב אדיבות. כעבור שעה שבתי וגם אז לא היה אחראי בנמצא.

 

האחראי צץ לאחר שלוש שעות, ובדק את המכשיר הפגום שנבדק כבר אינספור פעמים בעבר. הוא הסכים כי המכשיר פגום ובו במקום שלף מכשיר משומש אחר (והציגו כחדש) ונתן לד' המיואש, שעשה את מה שנותר לו לעשות - לספק לספק דירוג נמוך באתר אולסייל.

 

"למרבה הפלא", כותב ד' לאולסייל, "מספר ימים לאחר מתן הדירוג קיבלתי שיחת טלפון מפתיעה מהספק ובה הוא נוזף בי ומשמיץ אותי בשל הדירוג הנמוך. השאלה שלי אם דירוג הספקים אינו אמור להיות אנונימי? אני אמור לקבל שירות חוזר מספק היודע כי 'קטלתי' אותו? איני חושב כי זו הייתה כוונת המשורר".

 

תגובת אולסייל לא התקבלה עד לזמן פרסום הכתבה.

 

3. המוצר שהתקבל שונה לחלוטין מזה שהוזמן

 

"א' רכש לפני כחודשיים מתנה לאימו, מוצר DVD מ"נטאקשן" בעת שהייתו בחו"ל. "המוצר הגיע לביתי בזמן ואף הורי שמחו לקבלו והשתמשו בו", הוא כותב לנו, "יש לציין שלאחר שווידאו תקינותו הם זרקו את האריזה המקורית. כשהגעתי לארץ, לאחר בדיקה קצרה שערכתי גיליתי כי שם המוצר ותכונותיו אינן תואמות למכשיר אותו רכשתי ולכתוב בקבלה, ומחירו של המכשיר שקיבלנו נמוך בכ-30 אחוז מזה שרכשנו.

 

"נטאקשן אינם תומכים בי בבקשתי להחלפת המוצר או פיצוי כספי. אני אכן מודע לעובדה שהחזרות והחלפות עקב תקלה או חוסר שביעות רצון מהמוצר, נעשות אך ורק כשיש אריזה מקורית, אבל קיבלתי מכשיר שונה ממה שהזמנתי. לתגובתכם אודה".

 

מנטאקשן נמסר כי "מכשיר ה-DVD שנרכש באתר מסופק על ידי הספק 'היפר אקטיבי און ליין'. מיד עם קבלתה, העבירה נטאקשן את תלונת מר הרוש אל הספק. ביום 21.6.05 הודיע הספק ישירות למר הרוש, כי על מנת להחליף את המכשיר הוא זקוק לאריזה המקורית. הואיל ולמר הרוש לא היתה אריזה מקורית הוא פנה שנית אל נטאקשן.

 

בעקבות פנייתו של מר הרוש הודיעה נטאקשן לספק, כי בנסיבות שנוצרו עליו לקבל על עצמו את האחריות המלאה לאי ההתאמה בין המוצרים ולהחליף את המכשיר. מר הרוש עודכן בפרטי הטיפול ובימים הקרובים יקבל את מכשיר ה-DVD התואם את הזמנתו. נטאקשן נמצאת במעקב אל מול הספק והלקוח עד לסיום הטיפול".

 

נפגעתם משירות לקוי של ספק האינטרנט? קניתם מודם או מעבד וגיליתם שעבדו עליכם? שלחו אלינו את התלונה: computers@y-i.co.il.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זהירות: לא תמיד המוצר שהגיע זהה למוצר שהוזמן
מומלצים