שתף קטע נבחר

הלו, אפשר לדבר עם ראש העיר

עד כמה אתם נתקלים בקשיים כשאתם רוצים לפנות בתלונה או בירור לעירייה, או אפילו להיפגש עם ראש העיר? בעזרת חברת "בדק בית" בדקנו באיזו מידה ראשי הערים והעיריות נגישים לתושביהם בטלפון, באינטרנט ובשעות קבלת קהל. מתוך 18 עיריות, רק 5 קיבלו ציון טוב. בדיקת קשר

בערבי בחירות הם רצים אחרינו, לוחצים ידיים, מקשיבים לבעיות ומבטיחים הבטחות. אבל בימים כתיקונם, אנחנו אלה שצריכים לרוץ אחריהם. רק 5 מבין 18 ראשי ערים, שבדקנו את מידת נגישותם לפניות תושבים, נמצאו ראויים להגדרה נגישים מאוד. שישה נמצאו בעלי נגישות נמוכה, ושבעה הוגדרו נגישים ברמה בינונית. מהבדיקה, שנערכה על-ידי חברת בדק בית, המתמחה בשירותי בדיקה ומידע לרוכשי דירות, עולה עוד, כי בעיריות עדיין לא הפנימו מספיק את קיומם של האינטרנט והדואר האלקטרוני ככלים לתקשורת עם התושבים. במסגרת הבדיקה נשלחו לכל לשכה של ראש עיר שתי הודעות דואר אלקטרוני על-ידי שתי אזרחיות מודאגות. במחצית מהערים לא התקבלו תשובות כלשהן על שני המיילים במשך חודש או שלושה שבועות.

 

הדירוג שלהלן מסתמך על נגישות ראש העיר ולשכתו, וכן על ההתרשמות מאופני הנגישות הנוספים העומדים לרשות האזרח - המוקד העירוני והלשכה לפניות הציבור. המידע על נגישות הלשכות הסתמך על פניות טלפוניות של אנשי בדק בית ללשכות עצמן.

 

נגישות נמוכה

 

  • רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב:

 

נקודות התורפה - לא ענו למיילים. אין באתר העירייה מייל זמין של ראש העיר, אם כי יש טופס מקוון לפנייה אישית אליו. גם מספר הטלפון בלשכתו לא נמצא באתר. אין קבלת קהל קבועה של ראש העיר. פניות הציבור נעשות דרך מחלקת פניות הציבור. למחלקות הרלוונטיות בעירייה, למשל מחלקת הפיקוח על הבנייה, ניתן לפנות בכתב בלבד, דרך אתר העירייה.

 

דרכי נגישות לעירייה: אתר אינטרנט, מוקד עירוני (106), המחלקת לפניות הציבור - בטלפון, בפקס ובמייל, וגם קבלת קהל בימים א'-ה' בשעות 19.00-8.00.

 

  • חי אדיב, ראש עיריית הוד-השרון:

 

נקודות התורפה - ענו על מייל אחד בלבד. באופן תיאורטי ניתן להיפגש באופן אישי עם ראש העיר בתיאום עם המזכירות לפחות חודש מראש, אבל כרגע אין אפשרות כזאת. ניתן לנסות לדבר עם העוזר שלו. אין באתר העירייה פרטים על מדיניות קבלת הקהל של ראש העיר. קבלת הקהל בלשכה לפניות הציבור נעשית רק בתיאום מראש.

 

דרכי נגישות לעירייה: אתר אינטרנט, ובו גם מייל זמין של ראש העיר והטלפון בלשכתו, ומוקד עירוני (108). ללשכה לפניות הציבור אפשר להגיע גם בטלפון, בפקס ובמייל.

 

  • מרים פיירברג, ראש עיריית נתניה:

 

נקודת תורפה - אין קבלת קהל קבועה. צריך לפנות בכתב בלבד. לעומת זאת, שני המיילים שנשלחו נענו.

 

דרכי נגישות לעירייה: אתר אינטרנט, ובו כתובת של ראש העיר וגם מספר הטלפון בלשכתו, ומוקד עירוני (106), שזמין גם דרך האתר. הפנייה למחלקה לפניות הציבור אפשרית בטלפון, פקס ומייל, או בשעות קבלת קהל בימים א'-ה', 15.00-8.00.

 

  • זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה:

 

נקודת תורפה - באתר יש לראש העיר מייל זמין, וכל תושב מוזמן לפנות במכתב, פקס, טלפון או דואר אלקטרוני, וראש העיר מתחייב להחזיר תשובה תוך 48 שעות. גם מספר הטלפון בלשכתו זמין באתר. נשמע מבטיח. בפועל, רק מייל אחד מהשניים נענה. בתגובה לפניית "בדק בית" הוסבר בלשכה כי ראש העיר עמוס בימים אלה, ופגישה אישית עם אזרחים היא כמעט בלתי אפשרית. ניתן לקבוע מראש פגישות עם המחלקות השונות.

 

דרכי נגישות לעירייה: אתר האינטרנט והמוקד העירוני (107), שזמין גם דרך האתר. אפשר גם לפנות למחלקה לפניות הציבור בטלפון, בפקס ובמייל, וגם בשעות קבלת קהל בימים א'-ה', 16.00-7.30, אך מומלץ לתאם מראש. על-פי האתר, כל הפניות נרשמות ותוך 24 שעות נוצר קשר טלפוני עם הפונה. התושב חייב לקבל תשובה תוך 14 יום, אלא אם הנושא מורכב ומחייב טיפול ממושך יותר.

 

  • יעקב טרנר, ראש עיריית באר-שבע:

 

נקודות התורפה - לא רק שלא ענו על המיילים, אלא שבאתר אין כתובת מייל זמינה לראש העיר אז לאן שלחו?, אין כתובת מייל של הלשכה לפניות הציבור, ואין מידע על מדיניות קבלת הקהל של ראש העיר. שעות קבלת הקהל בלשכה לפניות הציבור מועטות יחסית - ימים א'-ה' בשעות 12.00-8.00.

 

מצד שני, ניתן לתאם מראש פגישה אישית עם ראש העיר כאשר מדובר בנושא רלווונטי. הפניות נעשות באמצעות לשכת פניות הציבור בימים ב' ו-ד' בשעות 13:00-10:00 בלבד. מספר הטלפון של לשכת ראש העיר זמין באתר.

 

דרכי נגישות לעירייה: המוקד העירוני (106), שזמין גם דרך האתר באמצעות טופס פנייה מקוון, וללשכה לפניות הציבור ניתן לפנות גם בטלפון ובפקס.

 

  • משה ספקטור, ראש עיריית מודיעין:

 

נקודות התורפה - אין קבלת קהל לראש העיר, והפגישות מתקיימות רק עם סגניו. יש לפנות בכתב. באתר אין מייל של המוקד לפניות הציבור. רק במקרה אחד מבין שני המיילים שהופנו ללשכת ראש העיר התקבלה תשובה. אין גם פרטים על מדיניות קבלת הקהל של ראש העיר. גם מספר הטלפון של לשכתו איננו זמין באתר, אם כי באחד הדפים הפנימיים מתפרסם מספר הנייד שלו ואפילו כתובתו - מידע נדיר יחסית לראשי ערים.

 

דרכי נגישות לעירייה: המייל של ראש העיר מתפרסם באתר. כמו כן יש מוקד עירוני (106), הזמין גם באתר באמצעות טופס מקוון, וכן מוקד פניות הציבור, שזמין בטלפון, בפקס או בשעות קבלת קהל בימים א'-ה', 13.00-8.00, בימים א' ו-ד' 18.00-14.00, וביום ו' 12.00-8.00.

 

נגישות בינונית

 

  • יונה יהב, ראש עיריית חיפה:

 

נקודות תורפה - אין קבלת קהל קבועה על-ידי ראש העיר. ניתן לשוחח איתו באופן אישי רק באמצעות הרדיו מדי יום ה' בשעות 14:00-13:00 בתחנת רדיו חיפה. ניתן להיפגש עם סגן ראש העיר לאחר כתיבת מכתב ותיאום. מספר הטלפון בלשכת ראש העיר לא זמין באתר. גם לא כתובת המייל שלו, אם כי יש טופס מקוון לפנייה אישית לראש העיר. כמו כן, לא ענו למיילים.

 

דרכי נגישות לעירייה: מוקד עירוני (106), שזמין גם דרך האתר, או פנייה למחלקת פניות הציבור בטלפון, בפקס או במייל, או בשעות קבל קהל בימים א'-ה', 16.00-8.00.

 

  • יעל גרמן, ראש עיריית הרצליה:

 

נקודת תורפה - אין באתר פרטים על מדיניות קבלת הקהל של ראש העיר. ניתן אמנם להיפגש איתה באופן אישי, תלוי בנושא הפגישה ובתיאום מראש, אך הדבר כרוך בהמתנה של חודש עד חודשיים. כרגע יש עומס.

 

דרכי נגישות לעירייה: אתר אינטרנט, בו מופיע גם מייל זמין של ראש העיר, וזו גם היתה אחת משתי העיריות שבהן ענו לשתי הפניות במייל. באתר מופיע גם הטלפון בלשכת ראש העיר, וכן יש מוקד עירוני (106) שזמין גם דרך האתר. ללשכת תלונות הציבור ניתן לפנות במסגרת קבלת קהל בימים א'-ה' בשעות 15.30-8.00, וביום ב' עד השעה 18:00.

 

  • אורי לופוליאנסקי, ראש עיריית ירושלים:

 

נקודות תורפה - בלשכה ענו רק למייל אחד. אין אפשרות להיפגש עם ראש העיר אישית. יש אמנם קבלת קהל בלשכה לטיפול בתלונות הציבור בשעות 15:00-9.00, אבל את הפניות יש להגיש בכתב בלבד. באתר העירייה אין פרטים על מדיניות קבלת הקהל של ראש העיר. בפועל ניתן לשוחח איתו רק דרך קו פתוח ברדיו ירושלים 101FM אחת לשבועיים בימי ג', בשעות 19.00-18.00. יש לפנות בפקס בבוקרו של אותו יום, וכל פנייה נבדקת לגופה וראש העיר מחליט על מה לענות. כשמדובר בשאלה מקצועית ניתן לפנות לאחד מאגפי העירייה.

 

דרכי נגישות לעירייה: באתר מופיע מייל של ראש העיר ומספר הטלפון בלשכתו. המוקד העירוני (106) זמין גם דרך האתר באמצעות טופס מקוון. הפנייה לאחראי לטיפול בתלונות הציבור אפשרית בטלפון, בפקס או במייל.

 

  • שוקי פורר, ראש עיריית רחובות:

 

נקודות התורפה - לא ענו למיילים. אין באתר העירייה פרטים על מדיניות קבלת הקהל של ראש העיר. אין קבלת קהל קבועה. אין פנייה למחלקה לתלונות הציבור במייל, ומבקשים לתאם מראש את קבלת הקהל.

 

דרכי נגישות לעירייה: ניתן להיפגש עם ראש העיר בכל נושא בתיאום מראש, ומספר הטלפון שלו והמייל זמינים באתר. כן יש מוקד עירוני (106) ומייל של מי? (אם כי הוא לא זמין דרך האתר). הפנייה למחלקת תלונות הציבור - בטלפון או בפקס.

 

  • צבי בר, ראש עיריית רמת-גן:

 

נקודות התורפה - לא ענו על המיילים. אין לראש העיר כתובת מייל זמינה באתר, אם כי יש טופס פניות מקוון. גם מספר הטלפון בלשכתו לא זמין באתר. אין בלשכתו קבלת קהל קבועה, אבל אפשר לקבוע פגישה בתיאום מראש, תוך הצגת הנושא, שינותב קודם כל למחלקה הרלוונטית, ורק אם הנושא רלוונטי לראש העיר תתקיים איתו פגישה אישית.

 

דרכי נגישות לעירייה: מוקד עירוני (109), שזמין גם דרך האתר באמצעות טופס פנייה מקוון, או פנייה למחלקה לפניות הציבור בטלפון, בפקס או במייל, או בשעות קבלת הקהל - 16.00-8.30. רצוי לצלצל לפני שמגיעים. אתר העירייה הוא בין היחידים שמצהיר על מדיניות קבלת קהל של ראש העיר: במסגרת מדיניות דלת פתוחה כל בקשה המתקבלת אצל מנהלת פניות הציבור, נבחנת לגופה ונענית בהתאם.

 

  • יצחק אוחיון, ראש עיריית פתח-תקוה:

 

נקודות תורפה - לא ענו על המיילים. באתר העירייה לא מוסרים פרטים על מדיניות קבלת הקהל של ראש העיר. מספר הטלפון של לשכת ראש העיר לא זמין באתר. אין קבלת קהל קבועה, אך ניתן לתאם פגישה אישית באמצעות המזכירה. משך ההמתנה - כשלושה שבועות. אם בנושא המסוים יכולים לטפל אנשי מקצוע אחרים - מופנים האזרחים למחלקות האחרות.

 

דרכי נגישות לעירייה: לראש העיר ניתן לפנות במייל, אם כי הכתובת איננה על שמו. המוקד העירוני (106) זמין גם דרך האתר באמצעות טופס פנייה מקוון. לנציב תלונות הציבור ניתן לפנות בטלפון, בפקס ובמייל, ויש גם קבלת קהל בשעות 15.30-8.00, בתיאום מראש.

 

  • יוסי נשרי, ראש עיריית קרית-אונו:

 

נקודות תורפה - ענו רק למייל אחד. מספר הטלפון של לשכת ראש העיר לא זמין באתר. אחרי שעות העבודה של העירייה עובר המוקד העירוני לקבלן-חוץ מסחרי, ובזמן ההמתנה נידונים האזרחים להקשיב לפרסומות מסחריות למוצרי האבטחה שלו.

 

דרכי נגישות לעירייה: ראש העיר מוכן לפגוש את אזרחי עירו, בתיאום עם מזכירת לשכתו. אפשר לפנות גם למוקד העירוני (106), גם באמצעות אתר העירייה, או למחלקה לפניות התושבים בטלפון, בפקס או במייל, ויש גם קבלת קהל, אבל רק בתיאום טלפוני.

 

נגישות גבוהה

  

  • יהודה בן חמו, ראש עיריית כפר-סבא:

 

נקודת תורפה - ענו רק על מייל אחד.

 

דרכי נגישות לעירייה: במסגרת קו ישיר לראש העיר יכולים תושבי כפר-סבא להתקשר ישירות לראש העיר כל יום שישי בשעות 10.00-7.30 בבוקר. כמו כן ניתן לתאם מראש פגישה אישית בכל יום ג' בשעות 18.00-15.30. באתר העירייה יש פרטים על מדיניות קבלת הקהל של ראש העיר וכן מופיע מייל זמין של ראש העיר. יש טלפון בלשכה (המספר זמין גם באתר), ויש מוקד עירוני (106) שזמין גם דרך האתר וגם בפקס. כל הבעיות מתנקזות ללשכת ראש העיר, ואין טלפונים או פניות מיוחדות ללשכה לפניות הציבור - נטילת אחריות שראויה לשבח מיוחד.

 

  • אפי שטנצלר, ראש עיריית גבעתיים:

 

נקודת תורפה - לא ענו על המיילים, מפתיע אצל ראש עיר שמצהיר ומקיים מדיניות של נגישות גבוהה.

 

דרכי נגישות לעירייה: יש קבלת קהל + קו פתוח לראש העיר ביום ב' בשבוע בשעות 17.00-14.00, ובאופן לא קבוע בשאר הימים במידת האפשר. כמו כן, תוך כדי סיורים בעיר תושבים ניגשים לראש העיר והוא עונה באופן לא רשמי על שאלותיהם. פגישות עם ראש העיר יש לתאם מראש, תוך ציון נושא הפגישה על מנת שראש העיר יהיה מוכן מראש. הפגישה יכולה להתקיים גם בנוכחות מנכ"ל או מנהלי מחלקות, כדי להאיץ מתן פתרונות. באתר האינטרנט מופיע המייל ומספר הטלפון בלשכתו של ראש העיר. המוקד העירוני (107) זמין גם דרך האתר, ואפשר גם לפנות למחלקה לפניות הציבור בטלפון, בפקס, במייל, או להגיע אישית, בלי צורך בתיאום מראש, בשעות קבלת קהל מדי יום בין 9.00 ל-15.00.

 

  • צבי צילקר - ראש עיריית אשדוד:

 

נקודת תורפה - לא ענו על המיילים. אין לראש העיר מייל זמין באתר, אם כי יש מייל של היועצת שלו לענייני תקשורת ובאתר מופיע מספר הטלפון של לשכתו. גם אין מייל של נציב קבילות הציבור, ואין שעות קבלה מוגדרות.

 

דרכי נגישות לעירייה: האתר מגדיר את מדיניות קבלת הקהל: לשכת ראש העיר מנהלת את תיאומי הפגישות של תושבים ונציגי ארגונים עם ראש העיר המתקיימות במהלך כל השנה כדלהלן: בימי א' - לתושבי העיר השונים, בימי ג' - לנציגויות מפעלים וארגונים, ועדי בתים, בתי-ספר ושכונות. באתר גם נכתב עם מי יש לתאם פגישות, כולל מספר טלפון. בפנייה הטלפונית של נציגי בדק בית ללשכת ראש העיר בלטה נכונות לסיוע. המוקד העירוני (106) זמין גם מתוך האתר. הפנייה לנציב קבילות הציבור - בטלפון, בפקס, או בתיאום טלפוני מראש.

 

  • מוטי ששון, ראש עיריית חולון:

 

נקודות תורפה - לא ענו למיילים. מספר הטלפון של לשכת ראש העיר לא זמין באתר. גם אין באתר מייל זמין של ראש העיר, אם כי יש בו טופס מקוון לפנייה אישית.

 

דרכי נגישות לעירייה: ראש העיר מנהיג מדיניות דלת פתוחה, המוצהרת גם באתר: מפגש חד-שבועי עם תושבים בתיאום מראש בימי שלישי אחר-הצהריים, וניתן גם לקבוע פגישה מראש בימים אחרים דרך מחלקת פניות הציבור. במקרה שהבעיה מקצועית ושייכת למחלקה מסוימת, התושב מופנה למחלקה. כמו כן נוהג ראש העיר לקיים מפגשים על-פי שכונות מגורים, אליהן הוא מגיע לערבי שאלות ותשובות. המוקד העירוני (106) זמין גם דרך האתר באמצעות טופס פנייה מכוון. הלשכה לפניות הציבור זמינה במייל, בטלפון ובפקס, ויש גם קבלת קהל בימים א', ב', ד', ה' בשעות 00.8-15.00, או ביום ג' בשעות 18.30-16.00.

 

  • מאיר ניצן, ראש עיריית ראשון-לציון:

 

נקודות התורפה - רק מייל אחד נענה. באתר העירייה מצוין כי ניתן לפגוש את ראש העיר ביום ב' בשעות 16:00-19.00, בתיאום מראש, אבל בפנייה התברר שאין קבלת קהל קבועה.

 

דרכי נגישות לעירייה: לדברי הדובר, בעירייה יש מדיניות של דלת פתוחה יום אחד בשבוע. מספר הטלפון הפרטי של ראש העיר מופיע בכל פרסום של העירייה ובספרי טלפונים מקומיים, והתושבים מוזמנים להתקשר אליו ואכן עושים זאת.

 

חבל רק שבלשכת ראש העיר לא מוסרים מידע זה לפונים, ואנחנו קיבלנו אותו מן הדובר. באתר העירייה יש מייל זמין של ראש העיר (ומופיע גם מספר הטלפון בלשכתו). למחלקות יש לפנות בכתב, ואז לקבוע פגישה עם נציג המחלקה. המוקד העירוני (106) זמין גם דרך האתר. אפשר גם לפנות למחלקת לפניות הציבור בטלפון, בפקס ובמייל (דרך אתר העירייה) או בשעות קבלת הקהל: יום ב' בשעות 13.00-8.00 ו-16.00-19.00, וימים א', ג'-ה' בשעות 16.00-8.00.

 

האם עונים על פניות במייל

 

נציגי "בדק בית" שיגרו מיילים ל-18 ראשי הערים. הראשון נשלח ב-22 במאי בשם תושבת מקומית החרדה מפני הקמת אנטנה סלולרית בקרבת מקום מגוריה. השני נשלח ב-31 במאי על-ידי תושבת אחרת המתלוננת על מטרדים בלתי פוסקים בכביש הראשי בעיר.

 

בתשע ערים לא ענו על שתי הפניות עד 21.6.05, כלומר חודש או שלושה שבועות אחרי הפנייה: תל-אביב, חיפה, פתח-תקוה, רחובות, חולון, באר-שבע, אשדוד, רמת-גן וקרית-אונו.

 

בשבע ערים ענו על מייל אחד בלבד: בראשון-לציון - אחרי מעט יותר משבועיים, בירושלים - אחרי מעט פחות משבועיים, בקרית-אונו - אחרי תשעה ימים, ברעננה - אחרי שבוע, בכפר-סבא - אחרי יום, ובהוד-השרון ובמודיעין - בו ביום.

 

רק בשתי ערים ענו על שתי הפניות: בהרצליה ענו כעבור יומיים, בנתניה כעבור יום ויומיים.

 

תגובות

 

  • עיריית תל-אביב: לא ניתן לצפות כי ראש עיר בסדר גודל של תל-אביב, המנקזת לתוכה גם חלק גדול מאוכלוסיית גוש דן, יהיה זמין לתושבים. על-פי רישומי היחידה לפניות הציבור שבלשכת ראש העירייה, לא התקבלו מעולם שתי הפניות אשר נשלחו באינטרנט לראש העירייה. כ-30% מ-800 הפניות המגיעות בחודש בממוצע לפניות הציבור מגיעות באמצעות האתר העירוני. אישור קבלת הפנייה נשלח תוך 14 יום מרגע קבלתה, ובתוך 32 יום הוא מקבל תשובה מלאה.

 

  • עיריית נתניה: מרים פיירברג-איכר היא ראש העיר הכי נגישה והכי זמינה בארץ, וכנראה שהמדד שנבחר אינו יכול לייצג את הדברים. ראש העירייה מקיימת קשר קבוע, בלתי פורמלי, עם כל תושב, וכל אחד מרגיש חופשי לפנות אליה בכל מקום ובכל זמן. במקביל מטפלת לשכתה במאות פניות בחודש ומעניקה תשובה מהירה לכל אחד מן הפונים, תוך ניתוב הנושאים השונים לגורמים המקצועיים.

 

  • עיריית הוד-השרון: ראש עיריית הוד-השרון מקפיד לענות לכל פנייה אליו, הן באמצעות הדואר האלקטרוני והן בכתב. בכל יום שלישי יש קבלת קהל בלשכת ראש העירייה, בתיאום טלפוני מראש. בכל יום רביעי יש קבלת קהל על-ידי ראש העיר בוועדה לתכנון ובנייה בתיאום טלפוני מראש. אתר האינטרנט העירוני פעיל ומעודכן באופן שוטף, כולל פורום תושבים. יש שקיפות מירבית - כל הפרוטוקולים של מועצת העיר מופיעים באתר, וניתן לפנות באמצעות האתר לכל הגורמים העירוניים המקצועיים וכמובן לראש העירייה ישירות.

 

  • עיריית באר-שבע: בלשכת ראש העיר אחראית לפניות הציבור יעל דבש, אליה מגיעות כל השאלות המופנות לראש העיר. המייל הראשון שציינתם לא התקבל כלל. המייל השני התקבל בלשכת ראש העיר, ולגברת נמסרה תשובה באמצעות המייל ב-7 ביוני. היא התבקשה למסור פרטים מדויקים על אזור מגוריה כדי לטפל בעניין, ועדיין לא השיבה. ראש העיר מקיים דלת פתוחה לתושבים.

 

  • עיריית מודיעין: ראש העיר שלנו ידוע בחוסר הרשמיות שלו, וכל מי שרוצה לפוגשו עושה זאת, בלי להיצמד לשעות קבלה, אם כי יכול להיות שישנם דברים שיכולים למצוא את פתרונם עם המנכ"ל או סגן ראש העיר. משני מיילים שלא נענו אי-אפשר להסיק מסקנות.

 

  • עיריית רעננה: הפנייה הראשונה במייל הועברה לטיפול ראש אגף ההנדסה. מאחר שהתושבת לא מסרה פרטים מספקים, איתרה מזכירת המחלקה את הטלפון בביתה, השאירה לה הודעה, וביקשה שתתקשר בהקדם. אשר לפנייה השנייה, לצערנו חל עיכוב מה במתן התגובה.

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יריב כץ
חולדאי. לא ענו למיילים
צילום: יריב כץ
גרמן. חודש חודשיים לפגישה
צילום: דן פורגס
לופוליאנסקי. ענו רק למייל אחד
צילום: דן פורגס
ששון. מדיניות דלת פתוחה
מומלצים