שתף קטע נבחר

סודות מתעשיית הרכב

למבורגיני ופרארי מתחרות על שיא המהירות, אודי עושה שרירים, לנצ'יה ליברה נפרדת לשלום, ב.מ.וו עושה קופה-קבריולה-קופה, ועוד סודות מתעשיית הרכב

אקזוטיקה ראש בראש: למבורגיני נגד פרארי

 

כולם יודעים. השור האיטלקי של למבורגיני הוא האויב מספר 1 של הסוס הצוהל מבית פרארי. לכן, בזמן שבמראנלו חוגגים את סיום השקת ה-F430 וגרסת הקבריולה היפהפייה שלה, בסנטה אגתה כבר עובדים על תשובה הולמת: עוד כוח לגיירדו. טוב, שם המשחק במכוניות ספורט קיצונות כל כך הוא בדרך כלל "למי יש יותר כוח", ו"מי מאיץ מהר יותר". אז למרות שהגיירדו כבר מובילה

בקרב עם 500 לעומת 490 כ"ס "בלבד" בפרארי, בלמבורגיני רוצים יותר. אתם שואלים למה? כי למרות נחיתות הספק זעירה, הפרארי מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש בארבע שניות בדיוק, שתי מאיות מהר מהגיירדו. אוי לבושה...

 

בלמבורגיני סבורים שהפתרון לכך יהיה תוספת של 20 כ"ס למנוע ה-V10 של הגיירדו, ויציעו זאת ככל הנראה עוד השנה. תוספת קטנה יחסית זו תאפשר מיאוץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3.95 שניות, שזה בדיוק 5 מאיות טוב יותר מפרארי. ככה מחזירים כבוד אבוד. או משהו כזה.

 

להתראות ללנצ'יה ליברה

 

סביר להניח שרק מעטים מכם מכירים את הליברה, המשפחתית הקומפקטית של לנצ'יה. למען האמת, לא הפסד גדול במיוחד. אחרי הכל, למעט באיטליה, קשה יהיה לכם להיתקל במכונית הזו, אפילו ביבשת אירופה. זה כנראה חבל,

שכן מדובר במכונית נאה למדי לקבוצתה, עם גרסת סטיישן מיוחדת. אלא ש-שש שנים אחרי הצגתה, הגיעו בפיאט למסקנה שהמכונית הזו פשוט לא רווחית, והייצור שלה יופסק בקרוב. מצער עוד יותר לגלות שאין תוכנית ליורשת. נכון, באופן לא רשמי ספרו לנו על מחליפה שתחזיר לחיים את השם האהוב "דלתא", אבל בינתיים לא נראה שבאיטליה קורה הרבה. עוד מסמר בארון הכמעט מוכן של לנצ'יה?

 

שלום גם לאופל אסטרה קבריולה

 

מכונית נוספת שלא הגיעה לישראל ביבוא סדיר, ושעומדת לעזוב בקרוב את פס הייצור לבלי שוב, היא אופל אסטרה קבריולה. המכונית, שיוצרה על-ידי ברטונה

עבור אופל, הוצעה עם גג בד מתקפל ועיצוב מזמין. אלא שנוכח הרודסטר החדשה המחממת מנועים מעבר לפינה (ותתבסס על פונטיאק סולסטיס), החליטו באופל שאין ממש צורך במחליפה. כך, לפחות בשלב זה, תצא האסטרה קבריולה לגימלאות ללא יורשת.

 

ב.מ.וו עושה קופה-קבריולה, ושוב קופה

 

נראה שב.מ.וו לא ממש החליטו עדיין כיצד יצלחו את אופנת הקופה-קבריולה. מספר פעמים אמרו נציגי היצרנית כי הם מעדיפים גג בד שגרתי על גג קשיח, שהינו כבד ודורש מנגנון מסורבל התופס מקום רב בתא המטען. אבל... למרות

ההצהרות, נראה שסדרה 3 הבאה תוצע עם גג קשיח מתקפל. לדברי פרסומים שונים, עם "מנגנון חדשני ויוצא דופן", שאמור לפתור חלק ממגרעות המערכת הזו במכוניות מוכרות. האמנם?

 

אגב, חידוש נוסף בנוף ה-3 קבריולה יוצא בדמות גרסת הנעה כפולה, כמו בגרסאות סדאן וסטיישן. ואם אתם חוששים שבעקבות הקשחת הגג תוותר ב.מ.וו על גרסת קופה מסורתית - אל חשש: זו תוצג אף היא בשנה הבאה, ותהווה בסיס כתמיד לגרסת M3. והפעם - עם V8 ו-400 כ"ס.

 

בשנה הבאה: אודי A8 עם V10 ו-450 כ"ס

 

לידיעת עשירי ישראל הממהרים. ממש ממהרים. אודי מתכוונת להציג בשנה הבאה גרסה חזקה וספורטיבית ל-A8, ספינת הדגל של המותג, תחת השם

הצפוי "S8". בחרטום תשכון יחידת V10 בנפח 5.2 ליטר, עם הספק מרבי של 450 כ"ס, נתונים שלבטח היו מרשימים אותנו יותר אם מנגד לא היה עומד ה-V10 בנפח 5.0 ליטר של ב.מ.וו, עם למעלה מ-500 כ"ס. אגב, המנוע של אודי יוצע ב-2007 גם ב-Q7, רכב השטח העתידי המבוסס על מכלולי פולקסווגן טוארג. רוצים לדעת כמה כ"ס היה ל-S8 הקודמת? מנוע V8, בנפח של 4.2 ליטר, הספק מרבי של 360 כ"ס.

 

יגואר מחזירה לחיים את דיימלר

 

השם "דיימלר", שבשפת יגואר פירושו "גרסה-יותר-יוקרתית ל-XJ", צפוי לחזור לחיים בתערוכת פרנקפורט. זאת, כשה"פורטפוליו" - גרסת מפוארת עם בסיס

גלגלים ארוך ל-XJ - תגיע לאירופה לראשונה. במקור היא הוצגה כ"קונספט-8" בתערוכת ניו יורק 2004, ומאז הספיקה להפוך ל"פורטפוליו" עבור השוק האמריקני בתערוכת ניו יורק 2005. ניתן לצפות שה-XJ דיימלר תציע - מלבד סמלי דיימלר - את אותו מתכון שבתיק העבודות האמריקני: מנוע V8 בנפח 4.2 ליטר, מגדש על ו-400 כ"ס.

 

פורשה תכריז בקרוב על משפחת דגמים חדשה

 

זה זמן רב שפורשה מתחבטת בשאלה "האם להציג מכונית מכונית סדאן יוקרתית". ונדמה שהמענה לשאלה זו קרוב מתמיד, והוא יהיה חיובי. הדגם

החדש, שהכרזה על ייצורו צפויה עוד השנה (פרנקפורט?), יחלוק מכללים עם "מכונית העם" הכי לא עממית - פולקסווגן פאטון, אך יצויד במנועי פורשה עם כיול ההולם יומרות ספורטיביות. להזכירכם, שיתוף פעולה דומה הביא לאוויר העולם את הקאיין של פורשה, רכב שטח ספורטיבי שחולק מכלולים עם פולקסווגן טוארג.

 

וגם רצינו להגיד...

 

  • למרצדס: שה-S קלאס החדשה עוררה אצל הגולשים הרבה יותר עניין מכפי ששיערנו, הוכחה לחשיבות הרבה שתהיה למכונית זו עבור המותג. במילים אחרות: פשלה לא תתקבל כאן בהבנה.

 

  • לניסן: שהמיקרה C+C נראית כמו אלטרנטיבה חמודה במיוחד לפיז'ו 206CC. אבל מכיוון שאנחנו בישראל, נאלץ להסתפק רק בתמונות.

 

  • למעצב רובר: התקפה חריפה כנגד הנהלת החברה ובכיריה, היא דרך מעניינת למדי לנסות ולמצוא מקום עבודה חדש...

 

  • לפרארי ושומאכר: הדרך לניצחון חשובה הרבה פעמים לא פחות מהניצחון עצמו. והצמיג יבין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים