שתף קטע נבחר

בזק מנסה להתקשר אלינו

הקמפיין של בזק מזכיר לנו כי לנוחות הנפלאה של דיבור בטלפון הנייד יש מחיר כבד שאנחנו משלמים (ובזק מפסידה). דורית צימנד-שיינר מעריכה, כי העובדות המספריות המוצגות בקמפיין לא יגרמו לנו לדבר פחות בסלולרי ויותר מבזק

בזק יצאה בקמפיין לעידוד שיחות טלפון מבזק לסלולרי עם נימוק חזק ומשכנע: שיחות בזק לסלולרי זולות יותר משמעותית משיחות בין מכשירים סלולריים באותה הרשת.

 

סרט האנימציה, שבולט באופן מיוחד על המסך, מציג את חברות הסלולר כ"חברים" מזדמנים של בחורה ("לכי תדעי איזה חברים יהיו לך", אומר הקריין בפתיחה) ומתאר בשפה מתחכמת את שלושת החברות/חברים: האחד אופטימי, המתגלה כ"מרובע" מדי (אורנג'), השני "לא רק מדבר" (פלאפון, היחיד שלא רומזים לגביו שום דבר כי הוא של בזק כמובן) והשלישי ש"מבטיח כוכבים" (סלקום). הטקסטים בקריינות יחד עם הסיפור באנימציה,

גורמים לצופים להתרכז ולהתמקד באופן פעיל בסרט תוך "פיענוח" המסרים החבויים בו והופכים את הסרט לאפקטיבי, מהנה וזכיר במיוחד.

 

אבל כדי לבדוק את האפקטיביות האמיתית של התשדיר נעבור רגע לתכל'ס – הכסף. "לא משנה עם אילו חברים תדברו", מסיים הקריין, "תגלו שיותר משתלם לדבר מבזק לכל סלולרי שתבחרו". הגרף שמוצג בסוף הסרט מציג את העובדות המספריות: שיחה בתוך רשת אורנג' ובתוך רשת סלקום עולה 73 אגורות לדקה ובתוך פלאפון 74 אגורות לדקה בעוד ששיחה מבזק לסלולרי עולה 44 אגורות בלבד.

 

אין ספק שמדובר פה בחיסכון רציני (אם אתם מוכנים להתעלם מהעובדה שחוץ מעלות השיחות אתם משלמים לבזק כל חודש "תשלום קבוע". אצלי זה 50 שקל לחודש בערך, שהם כ-600 שקל בשנה. משהו כמו 810 דקות שיחה מסלולרי לסלולרי באותה הרשת....). השאלה היא האם אנשים ידברו מעכשיו פחות בסלולרי ויותר מבזק.

 

הטלפונים הסלולרים הופכים יותר ויותר להוצאה כספית נכבדת בתקציב של כל אחד מאיתנו בעוד שחשבון הבזק מצטמצם. פחות ופחות אנשים חושבים לעצמם "אני אתקשר כשאגיע הביתה" או "מחר אני אראה אותו אז אני אזכיר לו...". הרבה יותר קל ופשוט להרים טלפון כרגע – מהסלולרי.

 

חוץ מזה אין ספק גם שחברות הסלולר מוציאות הרבה

 כסף כדי להתקרב אלינו, להתחבר איתנו, להתאים לנו תוכנית אישית לפי צרכינו, ולדאוג שנדבר כמה שיותר בסלולרי. והאמת – זה מצליח להן. אני בטוחה שרבים מתקשים לדמיין את חייהם היום בלי הנוחות של טלפון נייד.

 

מה שעושה בזק בקמפיין הנוכחי שלה זה להזכיר לנו כי לנוחות הנפלאה הזו יש מחיר כבד שאנחנו משלמים (ובזק מפסידה) אבל הבעיה היא שחברות הסלולר ימשיכו לגבות מאיתנו את הסכומים האסטרונומים האלו (ואנחנו נמשיך לדבר מהנייד), פשוט כי רובנו מעדיפים לשלם ולקטר במקום להפסיק לדבר.

 

קמפיין בזק. משרד פרסום: אדלר חומסקי & ורשבסקי

 

הכותבת היא מרצה ויועצת לשיווק ופרסום

dorit@aboodi.co.il

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים