שתף קטע נבחר

בקשה לתביעה ייצוגית בחצי מיליארד שקל נגד לאומי

התובע טוען כי הבנק הציג הבטחות כוזבות ומצג שווא כשהבטיח הטבה בריבית למפקידים באמצעות האינטרנט. בפועל, נטען, הריבית היא זהה ולרוב אף נמוכה יותר מהריבית שניתן לקבל באמצעות הטלפון

בקשה לתביעה ייצוגית בסך של 576 מיליון שקל הוגשה היום (א') נגד בנק לאומי, בטענה להבטחות כוזבות ומצג שווא של הבנק בכל הנוגע להטבות בריבית ללקוחות המפקידים פיקדונות באינטרנט.

 

בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד ליאור להב ויעקב דוידוביץ בבית המשפט המחוזי בת"א, טוען התובע, פלג מלמד, המשמש יועץ מס במקצועו, כי פרסומי הבנק הבטיחו מפורשות כי למפקידים באמצעות האינטרנט יינתן בונוס והטבה בשווי של 1.25% על הריבית השנתית המוענקת על פיקדונות באופן סטנדרטי.

 

אולם, לאחר שעקב אחר הפקדותיו השונות בבנק, נטען "גילה להפתעתו הלקוח כי לא ניתנה לו כל הטבה בריבית בגין הפיקדונות אותם הפקיד באמצעות האינטרנט. כך גילה, לאחר שביצע הפקדה מקבילה באותו יום ממש באמצעות שירות הטלפוני של הבנק, כי חרף פרסומי הבנק, הרי שהפיקדונות אותם הפקיד באמצעות האינטרנט נשאו ריבית זהה ולרוב אף נמוכה יותר מהריבית בה זוכה בפיקדונותיו באמצעות הטלפון".

 

קבוצת לקוחות הבנק אשר התובע מבקש לייצג בתובענה זו, מכילה את כל אותם לקוחות שהפקידו כספים לפיקדונות שונים באמצעות האינטרנט בין השנים 2002-2004. סכום התביעה הוא על סמך תחשיב שביצע רו"ח יצחק בן עוזי, והוא משקף את הנזק מאי קבלת ההטבה המובטחת בגין הריבית על הפקדות.

 

"הבנק הפר באופן בוטה, במכוון וביודעין את הבטחותיו ומצגיו, לאחר שמעולם לא סיפק ללקוחותיו את ההטבה המיוחלת. פרסומי הנתבע נעשו באופן בולט ומאיר עיניים במקומות שונים באתר האינטרנט שלו ולאורך תקופה של מספר שנים. בדיעבד מתברר כי מדובר בהבטחות ומצגים היו כוזבים ומטעים".

 

"הטעיה מכוונת זו הניבה לבנק רווחים נאים ושלא כדין על חשבון ציבור לקוחותיו, כאשר הבנק הסתמך בחוסר תום לב מובהק על חוסר ידיעתו של ציבור הלקוחות אודות שיעור הריבית הניתן לו בפועל", נטען. 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עומר הכהן
"מצג שווא"
צילום: עומר הכהן
מומלצים