שתף קטע נבחר

לאוהבי החידושים: אוכל במהדורות מוגבלות

שוקולד עם מנגו ופסיפלורה, בירה עם קרמל, יופלה עם אלכוהול ותרכיז לימונענע. מה גורם לחברות המזון לשווק מוצרים לתקופה מוגבלת?

מדי שנה בעונת הקיץ משיקות חברות המזון מוצרים שונים במהדורות מוגבלות. בדרך כלל מדובר במוצרי מזון בטעמי פירות העונה, או מוצרים מרעננים שמתאימים לימים חמים. מהדורות מוגבלות יוצאות גם בחגים ומועדים מיוחדים כמו למשל ביום האהבה, אז מושקים מארזים ברוח החג. לא תמיד זה משתלם כלכלית, אבל רוב החברות מוכנות להשקיע את המשאבים הדרושים בטענה שהצרכן הישראלי אוהב חידושים וגיוונים ובמטרה לייצר לעצמן תדמית של מובילות בחדשנות.

 

מהדורות מוגבלות מושקות, בין היתר, כדי לבחון את טעמו של הצרכן. לעיתים חברה מוציאה לשוק טעם מיוחד של יוגורט, רוטב כלשהו או שוקולד, מתוך ידיעה כי מדובר בטעם ספציפי שלא כל קהל הצרכנים שלה יאהב אותו. השקה של מהדורה מוגבלת מאפשרת לחברה לבחון את תגובות הצרכנים ולהחליט אם להשאיר אותו על המדף או לא.   

 

מהדורות מיוחדות משמשות לעיתים גם לתקשור ארועים מסוימים שהחברה מעוניינת לדווח עליהם לצרכנים. כך לדוגמא מציינת השנה יפאורה תבורי את חגיגות ה-100 עם RC קולה העולמית ולרגל הארוע היא מוציאה לשוק מארז מבצע מיוחד עם לוגו שעוצב לציון החגיגות.

 

"באמצעות המהדורה המוגבלת אנחנו רוצים לציין את האירוע ולהדגיש אותו כלפי הצרכן. יכולתי להוציא הודעה לתקשורת אבל האפקט של זה היה פחות חזק", אומר אלי פייגלין, מנהל השיווק של יפאורה תבורי. "המדף מבחינתי זו מדיה וברגע שאני שם את המארז המיוחד על המדף זו צורה שבה אני יכול למנף את הארוע מול הצרכן, ולכן השקת מהדורה חגיגית ומוגבלת עבור אירועי 100 שנה יכולה לתרום לפעילות השיווקית שלי. ציון החגיגות משמש עבורי פלטפורמה מתאימה למבצע. בתקשור המסורת והוותק יש גם פאן תדמיתי, מעבר לגידול במכירות, שקשה לכמת אותו". פייגלין צופה גידול של 10% במכירות RC קולה בעקבות המבצע.    

 

פרה עם מנגו

 

כאמור, השקות מיוחדות בעונת הקיץ תואמות את רוח העונה. תנובה השיקה לאחרונה גביעי "יופלה קוקטייל" - סדרת יוגורט יופלה קרמי בשלושה טעמי קוקטייל אלכוהול, עלית הוציאה טבלת שוקולד פרה בעיצוב קייצי בטעם מנגו פסיפלורה, טמפו השיקה "שנדי מכבי", שילוב של בירה מכבי ו-7UP, במהדורה מוגבלת שבינתיים נשארה על המדפים, וכן את מכבי אומנים - מארזי בירה מעוצבים על ידי אומנים ישראליים.

 

טמפו השיקה גם בירה מאלט סטאר  בשני טעמים קייציים: תמרהינדי וקרמל. כמו כן בירה מרפי'ס שנכנסה לרשתות השיווק לאחר שנמכרה רק בבארים הושקה במארז משושה מעוצב המכיל גם כוס ממותגת, ומבשלות בירה ישראל שקיבלו את הזכיון לשיווק בירה סטלה ארטואה בישראל הוציאו לקראת ההשקה הקייצית בקבוק אלומיניום מיוחד.

 

עלית מעלה על המדף מדי קיץ את אבקת הקפה ICE ואסם-נסטלה מציבה את המהדורה המוגבלת של נסקפה COOL. וגם שטראוס ונסטלה מציפות את הצרכן בחידושים האחרונים מעולם הגלידות.    

 

הפנינג ברטבי הסלט

 

באסם שמו הקיץ דגש על הצד הבריאותי והשיקו מספר מוצרי לייט המהווים יריית פתיחה להשקות הלייט הקיץ. בסדרת סירופ עסיס דיאט הוציאה אסם שני טעמים חדשים: אשכולית אדומה ולימונענע, ובסדרת הרטבים לסלט, הוציאה החברה רוטב ויניגרט 5% ו-0% שומן בטעמי הדרים ועשבי תיבול.

 

לדברי סתיו יואלי, מנהלת השיווק של החטיבה הקולינרית באסם, בקיץ אנשים אוכלים יותר סלטים בגלל המודעות לשמירה על הגזרה וזה זמן טוב לעשות הפנינג בתחום רטבי הסלט. "השנה לקחנו את המומחיות שלנו בתחום רטבי המיונז ומינפנו אותה לקטגוריית הרטבים. ההשקה הבאה שלנו בימים הקרובים תהיה של רטבי לייט 5%". באסם מצפים לגידול של 10% בקטגוריה ולדבריה, המהדורה המוגבלת שהושקה רק ביוני ייצרה גידול של 14% במכירות הרטבים של אסם.         

 

אבל המהדורות המוגבלות המצליחות ביותר מבחינת מכירות הן דווקא אלה שמושקות לקראת החגים, כמו עינוגי גבינה שהוציאה שטראוס לקראת שבועות, עוגת מוס גבינה עם פירורים שהוציאה אסם ופסטה פרפקטו במהדורה ייחודית של מיני מקרוני ופוסילי. "בחגים הצרכנים מחפשים מאכלים בטעמים ייחודיים שמאפיינים חג ספציפי", מסבירה יואלי. "אלו מהדורות שהן יותר משמעותיות ממהדורות קיץ, ובחודש שהן מושקות הן מוכרות הכי הרבה בקטגוריה שלהן".

 

ואם אתם שוחרי חידושים ומעוניינים להתנסות במוצרים החדשים, זה הזמן לרוץ למרכולים, כי בעוד כמה חודשים הפרה עם המנגו או הבירה עם התמר הינדי כבר לא יהיו שם.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אסם. רטבי לייט
צילום: גבי מנשה
שוקולד פרהעם מנגו ופסיפלורה
צילום: גבי מנשה
RC קולה. לוגו חגיגות ה-100
מרפיס. מהדורה מוגבלת עם כוס
יופלה. טעמי קוקטייל אלכוהול קיציים
מומלצים