שתף קטע נבחר

הטריוס הבא יטפס מדרגה - כל הפרטים

בעבר נדמה היה כי דייהטסו אינה מתכוננת להחליף את הטריוס הקטן והוותיק ברכב כביש-שטח מודרני. עד שנודע לנו כי מחליפו יטפס לכיוון טויוטה ראב4. נשמע מעניין? כל הפרטים לפניכם

דייהטסו מתקדמת בצעדים מהירים לקראת הצגת מחליף לטריוס, כפול ההנעה הייחודי שמתפקד כרגע לפחות כדגם הוותיק ביותר במבחר האירופי שלה. מקורות המקורבים לתחום הפיתוח מבטיחים כי המחליף לא ישמור על אותה חזות עממית-פשוטה וזולה. מדובר יהיה ברכב מודרני בהרבה, שיתנתק מהנישה הייחודית בו ממוקם הטריוס, ויעבור למחוזות מעניינים, גדולים ויוקרתיים יותר.

 

ומה רוצים בדייהטסו להשיג? ובכן, למרות שהם נמצאים כבר בשלבי פיתוח אחרונים בהחלט, נותרה רשימת המטרות כפי שהייתה במקור, לפני כשנתיים, כאשר עוד היה מדובר רק בשמועה. והמטרה העיקרית, תאמינו או לא, הייתה ועודנה טויוטה ראב4 הפופולרי.


דייהטסו טריוס. היורש בדרך

 

לפי מקורות השמחים לנדב לנו מידע, מעוניינים בדייהטסו לשמור על תג-מחיר נמוך ככל האפשר, ולא לטפס למחוזות הגבוהים מאד של חברת האם. עם זאת, המידות עשויות להיות דומות למדי. אם לדייק, הדייהטסו החדש יציג מידת אורך שיתמקמו בין הגרסה הקצרה לארוכה של הראב4. ארכו של הטריוס הבא יחצה את רף הארבע מטרים ויעמוד על 407 ס"מ, לעומת 384 ס"מ כיום. רוחבו יעמוד על 174-170 ס"מ (בהתאם לגרסה) וזו צמיחה של 15 ס"מ לפחות. גובהו יהיה דומה, עם 169.5 ס"מ. ואולם השינוי המהותי ביותר הוא בבסיס הגלגלים, שיגדל בכ-16 ס"מ לאיזור ה-258 ס"מ - נתון שהינו גדול מזה של הראב4 או הסוזוקי ויטארה. זה אומר שהטריוס הבא גם יציג מרחב פנים גדול למדי.

 

משנה מקום

 

השינוי הגדול אומר שהטריוס ינטוש את זירת המיקרו-שטח בה הוא ממוקם היום, ביחד עם סוזוקי ג'ימני (אורך מרכב של 364 ס"מ, למשל), בדרך לקסום לקהל רחב יותר. השינוי העתידי יתבטא גם במראה שונה לגמרי מהנוכחי, עם קווים אופנתיים בהרבה מאלה הרבועים כיום. תא הנוסעים יהיה מהודר ומצויד יותר, ואילו המפרט הטכני יהיה מעניין. בבסיס - מנוע 1.5 ליטר מבית טויוטה, עם הספק מרבי של 105 כ"ס (כמו ביאריס T ספורט) ותיבה ארבעה הילוכים אוטומטית. הוא יוצע עם הנעה קדמית או כפולה, ולמרות הצמיחה משקלו יגדל במעט - קצת יותר מ-50 ק"ג - מה שמבטיח שיפור בביצועים. 

 

הטריוס החדש יוצג בעולם בתחילת 2006, ויגיע אלינו כנראה רק לקראת שנת הדגם 2007, במחצית השנה הבאה. עם זאת, יתכן כי אב-טיפוס למטרות בחינה ותקינה ינחת עוד השנה. בכל מקרה, נראה כי תג המחיר צפוי לצמוח יחד עם המידות, הגם שהוא עדיין מתוכנן להיות צנוע יחסית למקובל כיום בקטגוריה האופנתית. אם אכן יצליח לשמור על מחיר שפוי - בין זה של הטריוס הנוכחי (כ-110,000 שקל) לראב4 הקצר (כ-200,000 שקל) - הוא בהחלט עשוי להגדיל את רמת המכירות הנוכחית של דייהטסו.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דייהטסו טריוס. הדור הבא יהיה מודרני יותר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים