שתף קטע נבחר

 

פוטר מנהל סניף שופרסל שמכר מטרנה שפג תוקפה

בני זוג רכשו לבנם התינוק מטרנה צמחית בסניף שופרסל בפ"ת, ולאחר שהאכילו אותו הוא הקיא. בדיקה שערכו גילתה כי מדובר בקופסא שתוקפה פג באוקטובר 2004. שופרסל: "אנו רואים את המקרה בחומרה. מנהל הסניף פוטר"

רשת 'שופרסל' פיטרה הבוקר (ה') את מנהל אחד מסניפיה, בעקבות מכירת מוצרי מזון לתינוקות שפג תוקפם. זאת, בעקבות פניית ynet לרשת.

 

הסיפור החל לאחר שביום שני השבוע, בעת שבני זוג בשם בועז ונילי שהו עם בנם זיו בן החצי שנה בבית הוריה של נילי בפתח-תקווה, וביקשו להשביע את רעבונו של זיו שרק לפני ימים אחדים השתחרר מבית החולים 'קפלן' לאחר שלקה בחיידק טורדני. ההורים שלחו את הסב למרכול הקרוב, הסניף המקומי של רשת 'שופרסל' ברחוב רוטשילד בעיר. הסב ניגש למדפי המזון לתינוקות, ושלה מן המדף קופסה אחת של מטרנה מסוג צמחי שלב 2, כפי שהורו לתינוק רופאי בית החולים.

 

הסב לא חשב לבדוק את המוצר מקרוב, וכך גם לא ההורים, כי לא העלו על דעתם שמשהו עשוי להיות לא כשורה. "אנחנו מקבלים בדרך קבע מחברת מטרנה ארגזים של קופסאות מטרנה רגילות, אבל לאחר שזיו חלה בחיידק והובא לבית החולים, הרופאים שינו לו את התפריט וביקשו שנעבור למטרנה צמחית. עד שחזרנו הביתה הוא קיבל את מזונו בבית החולים, וכעת הינו צריכים לקנות לבד. אבל אני יודעת שמוצרי מטרנה יכולים להימכר על המדפים במשך שנתיים מאז שיצאו מהמפעל, כך שממש לא העלינו על הדעת לבדוק את תאריך התפוגה", אמרה ל-ynet נילי, האם.

 

ואולם, לאחר שהאכילו את בנם הקטן פעמיים במטרנה שרכשו, וזיו הקטן הקיא את המזון, חשב האב לבדוק מקרוב את הקופסה שפתח. לתדהמתו, כשהביט בתאריך התפוגה של המוצר, ראה כי מוטבע עליו 'אוקטובר 2004'. המוצר, כזכור, נרכש רק יום לפני כן, ביום שני השבוע, כ-9 חודשים לאחר תום תאריך התפוגה.

 

נדהמים ומופתעים, שלחו בועז ונילי את אביה של נילי שוב אל המרכול, על-מנת לבדוק האם הקופסה שנרכשה היתה יחידה ומקרית. חיפוש על המדף גילה לסב להפתעתו, כי לא מדובר במקרה. "הוא ניגש למדף של המטרנה הצמחית וגילה מספר קופסאות, שהתאריך שהוטבע עליהם כבר פג מזמן, עניין של כמה חודשים. ביקשנו ממנו שירכוש כמה קופסאות כאלה וכך הוא אכן עשה. שמרנו את החשבוניות וצילמנו את הקופסאות, כדי להוכיח שאכן מדובר במוצרים שפג תוקפם", סיפר בועז.

 

בינתיים, פנה בועז לנציגת 'מטרנה' ודיווח על המקרה. בדיקת מחשב שנערכה למוצר, על-פי מספר מוצר שקודד על הקופסה, העלתה כי בניגוד למוטבע על הקופסה, תאריך התפוגה של הקופסה המסוימת הזו אינו אוקטובר 2004, אלא אפריל 2005. לא ברור מדוע קיים פער בין התאריך המוטבע בפועל על הקופסה לבין התאריך המופיע במחשבי החברה, אולם גם כך, תאריך זה כבר חלף, ועל-פי הוראות החברה, היה על מנהל המרכול להחזירו ליצרן.

 

אתמול (ד') הלכה האם ללשכת הבריאות המחוזית בעיר, ומסרה את שתי הקופסאות, הפתוחה והסגורה, לבדיקות מעבדה. בדיקות אלו יוכלו להעיד האם המוצר נפגם, אולם בכל מקרה, קופסאות אלו לא היו אמורות להיות כלל על מדפי המרכול.

 

שופרסל: רואים בחומרה

 

בעקבות פניית ynet לחברת 'שופרסל' ערכה הרשת בדיקה מקיפה של הנושא, בעקבותיה, כאמור, הוחלט לפטר את מנהל הסניף. משופרסל נמסר בתגובה, כי "מבדיקה שערכה החברה, אכן נמצאו 2 מוצרים של מטרנה צמחית שלב 2 פגי תוקף, בחנות שופרסל ברח' רוטשילד בפתח תקווה וזאת עקב אי ביצוע הנחיות החברה. חברת שופרסל מצרה על מקרה ורואה זאת בחומרה. יצוין, כי על פי נהלי החברה נערכות בדיקות שגרתיות באופן שוטף לבדיקת תוקפם של כל המוצרים הנמכרים על ידה על מנת לוודא כי אכן כל מוצר הנמכר הינו בר תוקף. החברה ביצעה בדיקת מוצרי התינוקות בכל סניפי הרשת וכל המוצרים ברי תוקף. בעקבות האירוע הורה מנכ"ל שופרסל על פיטורי מנהל הסניף", נמסר מהחברה הבוקר.

 

מחברת 'מטרנה' נמסר בתגובה, כי: "האחריות על הורדת מוצר מהמדף שתאריך שיווקו הסתיים הנה של הרשות הקמעונאית בלבד. בהתאם מול משרד הבריאות נקבעה מדיניות בנושא ולפיה מטרנה ושאר היצרנים בענף מנחים את הרשתות להחזיר אלינו ישירות מוצרים מהמדף כחודשיים לפני שפג תוקפם. בנוסף לכך, חברת 'מעבדות מטרנה' עושה כל שביכולתה על-מנת לסייע ולפקח בנושא הנ"ל אם באמצעות סדרנים ואם על-ידי ביקורות שוטפות של סוכני המכירות שנערכות בנושא. במקרה זה, עם קבלת הפנייה, פנתה החברה מיידית לרשת לבדיקת המלאי בחנות ווידאנו באמצעות סוכן מטעמינו שאכן כך בוצע".

 

ממשרד הבריאות נמסר, כי תלונה אכן הוגשה ללשכה המחוזית וכן נלקחו שתי הקופסאות לבדיקה. כן נמסר, כי בירור שנערך עם המרכול העלה כי כל המוצרים שפג תוקפם הוסרו מן המדף.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים