שתף קטע נבחר

כמה משלם בני גאון לבנו משה גאון?

רשת האופנה H&O משלמת ריטיינר חודשי של 56 אלף שקל למשרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי

עולם הפרסום הוא חד צדדי: רואים ממנו החוצה אבל לא פנימה. כאשר חברה משיקה קמפיינים פרסומיים היא שוכרת דוגמנים ודוגמניות ומשקיעה כספים רבים בניסיון להחדיר את המותג שלה לשוק. אבל על הצד השני נדיר לקבל פרטים. כלומר מה הם הקשרים בין החברה שאת מוצריה משווקים ובין משרד הפרסום, כמה היא משלמת לו, איך הוא מתוגמל על הצלחת הקמפיין.

 

באופן נדיר הצלחנו לשזוף את עינינו באחד הקשרים האלה שבין חברה לבין המפרסם שלה. מדובר בחברת הביגוד H&O שנמצאת בשליטת משביר אחזקות (80%). איש העסקים בני גאון הוא דירקטור בחברה ומחזיק כ-20% בחברת ב.גאון אחזקות, המחזיקה בכ-50% מחברת אור אסף השקעות, המחזיקה בכ-68% מהמשביר אחזקות.

 

אתמול (ד') הוציאה H&O דיווח לבורסה על כינוס אסיפה כללית שבה היא מבקשת לאשר את הסכם ההתקשרות שלה עם משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי. על פי ההודעה, לחברה יש הסכם מתחילת 2004 ולפיו היא משלמת למשרד הפרסום 56 אלף שקל לחודש ריטיינר. כמו כן משרד הפרסום זכאי לסכומים של עד 220 אלף שקל לשנה הנגזרים משיעורי עמידת החברה ביעדי מכירות מסוימים. יעדי המכירות נקבעים על ידי החברה בכל שנה בתחילתה. עוד מצוין בדו"ח כי בעבור עיצוב גרפי, קדם דפוס ושליחויות משולמת למשרד הפרסום תמורה נפרדת הנגזרת ממחירון של משרד הפרסום.

 

החברה ומשרד הפרסום שלה מנהלים כבר 5 שנים את הרומן ביניהן, ובענף אומרים כי בחברת האופנה מרוצים מאוד מהשירותים שהיא מקבלת מהמשרד. עם זאת בענף אומרים כי היו מקרים מטעים שבהם בהם אכן שילמה אייצ' אנד או את הבונוס למשרד הפרסום. כלומר, החברה לא עומדת ביעדי המכירה שהציבה לעצמה.

 

למי שתמה מדוע הואילה בטובה אייצ' אנד או להביא את ההסכם להצבעה של בעלי המניות התשובה היא פשוטה: מנכ"ל משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי הוא לא אחר מאשר משה גאון, בנו של בני גאון. גם אחותו של משה, מיכל אביחי, עובדת באותו משרד פרסום. ממש אידיליה משפחתית.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ישראל הדרי
בני גאון. דיווחמ לבורסה
צילום: ישראל הדרי
משה גאון. רינטיינר חודשי
מומלצים