שתף קטע נבחר

המיצובישי של ניסאן

המכונית הקטנה והאופנתית שניסאן מתחילה לשווק ביפן, שייכת דווקא לתכנית ההצלה של מיצובישי. אלי שאולי מסביר מדוע

ניסאן מתחילה בימים אלה לשווק ביפן מכונית מיני קטנה ואופנתית, תחת השם אוטי (OTTI). לכשעצמו, מדובר באירוע לא חריג במיוחד. השוק היפני עמוס לעיפה במאות דגמים חסרי כל חשיבות לשווקים מערביים. ובכל זאת, במכונית הזו בא לידי ביטוי עניין אחד חשוב. מיצובישי היא זו שייצרה את המכונית - עבור ניסאן. ואולי, רק אולי, מדובר בצעד חיובי ראשון בדרך לניסיונות שיקום דחופים של מיצובישי.

 

קשר יפני

 

למעשה, בדרך להפוך לניסאן אוטי, עברה ה-EK הזעירה של מיצובישי שינויים קוסמטיים קלים - בעיקר בחרטום - והחלפת סמלים. ולמה לניסאן? כי היצרנית היפנית השניה בגודלה, אינה בונה מכוניות קטנות עבור שוק המיקרו היפני. באופן מודע היא ויתרה על חלק אפשרי בעוגה הרווחית הזו. עד 2002. ניסאן הבינה כי היא מפסידה כסף רב עקב האסטרטגיה הזו, והחלה לשווק באותה שנה את המוקו - מכונית שיוצרה עבורה על-ידי... סוזוקי.


 

סוזוקי בהחלט נהנתה מכך, עד הרגע בו החליטה ניסאן לסיים את הקשר. למה שתעשה זאת? כי מיצובישי שבקשיים הייתה פתרון רווחי יותר, בחישוב הכולל. במילים אחרות, נראה בהחלט כי מנהלי מיצובישי היו מוכנים לעשות הכל כדי להעביר את חוזה בניית הקטנות אליהם. מה שהוצג לתקשורת מייד עם חתימת ההסכם כהישג חשוב, וכאחד החלקים החשובים והמעודדים בתוכנית ההצלה שפרסמה החברה. ניסאן תרכוש ממיצובישי לא פחות מ-36,000 מכוניות בשנה.

 

האוטי, שנראה כמו מיניוואן קטן, יוצע בהתאם לתקן היפני למכוניות מיקרו עם מנוע בנפח 660 סמ"ק, בלי או עם מגדש טורבו ועם הספק מרבי של 50 או 64 כ"ס בהתאמה. הוא יוצע עם תיבה ידנית או אוטומטית (שלושה או ארבעה הילוכים), וניתן יהיה לקבלו גם עם הנעה כפולה. שאלתם את עצמכם מאיפה הגיע השם המוזר? מהמילה Ottimo, שפירושה באיטלקית "אופטימלי".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ניסאן אוטי. ותודה למיצובישי
תא הנוסעים
מיצובישי EK. המקור
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים