רשמי: הקיירון יוצא לדרך
שבוע לאחר שהבאנו לכם תמונות ופרטים בלעדיים, חושפת סאנגיונג הקוריאנית את רכב השטח החדש שלה שיחליף את המוסו הוותיק ויגיע בקרוב גם אלינו
מנוע של רקסטון
בקוריאה נחשף הרכב עם מנוע הדיזל הגדול של היצרן, בנפח 2.7 ליטר, שפגשנו ברקסטון (למרות שכאן הוא מייצר 176 כ"ס במקום 165 כ"ס בגרסה האירופאית). בקוריאה הוא גם יוצע בגרסת שבעה מקומות אשר אינה צפויה לצאת לאירופה.
עד לחשיפה האירופאית של הקיירון בתערוכת פרנקפורט, בספטמבר הקרוב, צפויה סאנגיונג להציג מנוע טורבו-דיזל מסילה משותפת חדש, בנפח 2.0 ליטר שמייצר 136 כ"ס ו-30.5 קג"מ. תהיה גם גרסת בנזין בנפח 3.2 ליטר ו-220 כ"ס. כל המנועים ישודכו גם לתיבה אוטומטית.
לא קטן
כמו שסיפרנו בעבר, הקיירון אינו כלי אופנתי קטן - אלא רכב גדול למדי. הוא נשען על בסיס גלגלים ארוך יחסית של 274 ס"מ, אורכו 466 ס"מ, רוחבו 188 ס"מ וגובהו 175 ס"מ. הוא מוצע בקוריאה עם הנעה אחורית או כפולה, ועל יומרות השטח תספר העובדה שהוא מצויד גם בהילוך כוח.
ברוח התקופה גם סאנגיונג אצה להשתמש ולהמציא שפע צירופי אותיות. ומעבר ל-ABS ו-ESP מקובלים, היא תציע גם HDC (בקרת נסיעה במורד), ARP (בקרה נגד התהפכות), וכמובן SSPS (סיוע כוח משתנה בהתאם למהירות להיגוי).
סאנגיונג מתכוונת לייצא כ-37,000 כלים כאלה בשנה, ואלינו יגיע הרכב החדש בסוף השנה הנוכחית או בתחילת 2006 הקלנדרית. היבואן יתמקד בגרסת ה-2.0 ליטר טורבו-דיזל.