שתף קטע נבחר

"להחמיר הענישה לתחנות שייתפסו עם דלק מהול"

ועדת הכלכלה של הכנסת התכנסה לדיון מיוחד בנושא מהילת דלק, שגורמת לא רק לנזקים למנוע המכונית אלא גם לסביבה ולכלכלה. המסקנות: צריך להחמיר את הענישה

בדיון שהתקיים אתמול (ג') בוועדת הכלכלה של הכנסת, הסכימו כל המשתתפים כי יש צורך בהגברת האכיפה והחמרת הענישה בנושא מהילת דלק בתחנות דלק ברחבי הארץ. כפי שסיפרנו לכם בעבר, בשנים האחרונות נתפסו עשרות תחנות דלק כשהן מוכרות דלק באיכות נמוכה. דלק מהול גורם לנזקים - חלקם בלתי הפיכים - למנוע המכונית, פוגם בתצרוכת הדלק, בביצועים, מגביר את זיהום האוויר ומסב נזק של בין 200 ל-400 מיליון שקל לקופת המדינה.

 

 

ח"כ אמנון כהן, יו"ר ועדת הכלכלה, אמר במהלך הדיון כי במסגרת הצעת חוק בנושא, יש לקבוע עונש של סגירת תחנת הדלק לשבוע באופן מיידי עם תפיסת דלק מהול, בנוסף לקנסות שינועו בין 67 ל-670 אלף שקלים וחצי שנת מאסר. נהג מיכלית שיתפס בעבירת מהילה יואשם בעבירה פלילית. הצעת החוק תכלול גם חיוב של בעלי התחנות לבדוק את הדלק שנמכר אצלם באופן תקופתי.

 

לדברי ח"כ אילן לייבוביץ', יוזם הדיון, התופעה של מהילות הדלק מתפשטת במהירות בגלל אכיפה לא מספקת. לדבריו, בשנת 2000 נערכו חמש בדיקות לכל תחנת דלק ונתפסו 16 זיופים, זאת לעומת 35 זיופים שנחשפו בשנת 2004 באמצעות 1.6 בדיקות בלבד בממוצע. עוד אמר ח"כ לייבוביץ' כי סגירת תיקים רבים עקב "חוסר עניין לציבור" והעדר הרתעה, מעודדים את העבריינים להמשיך בביצוע הפשעים.

 

אהוד יחיאלי, מנהל מינהל הדלק, ציין בדיון כי עלות בדיקה עומדת על 300 שקל בלבד, אך לדאבונו התקציב לכך קוצץ ממיליון שקל בשנת 2000 ל-400 אלף כיום, סכום שאינו מספיק לביצוע כמות רצויה של בדיקות. לדבריו, תיקי חקירה רבים אינם מתקדמים בגלל העדר תקציב.

 

יחיאלי ציין עוד כי בכוונת המינהל לפרסם צו המחייב אטימת מיכליות הדלק בצאתן מבתי הזיקוק. כך ניתן יהיה לוודא שהן מגיעות לתחנת הדלק באותו מצב באמצעות מכשירי ניטור שיותקנו בתא הנהג. בעל תחנת דלק שיחשוד כי תכולת המיכלית נפגעה יהיה חייב לסרב לקבלה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אתר הכנסת
ח"כ אילן לייבוביץ'. העדר הרתעה - תמריץ לעבריינים
צילום: אתר הכנסת
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים