שתף קטע נבחר

מצב הרוח הצרכני: שיא של 4 שנים

לאחר ארבע שנים, רשם המדד ביוני שיא של 133.8 נקודות - גבוה ב-4 נקודות מהשיא הקודם שהושג באפריל. הסוס הטרויאני, מסתבר, לא השפיע על כוונות הקניות שלנו

מצב הרוח הצרכני הגיע לשיא כל הזמנים לאחר ארבע שנים. ביוני רשם המדד שיא של 133.8 נקודות - גבוה ב-4 נקודות מהשיא הקודם שהושג במדד אפריל.

 

זוהי קפיצה של 9 נקודות לעומת מדד החודש שעבר בתקופת אחרי החג. כך עולה מסקר מצב הרוח הצרכני שנערך בקרב 503 משפחות על ידי מכון רותם.

 

ישראלים מתכוננים להוצאות הקיץ בגדול, אומר ד"ר אריה רותם, מנכל מכון רותם. רותם טוען כי הצרכן הישראלי ממשיך להרגיש את האופטימיות השוררת במשק. זאת על רקע הגאות המתמשכת בבורסה, שיפור בשוק העבודה, הודעה של שר

האוצר על הורדות מסים נוספות וביקור מוצלח של ראש הממשלה בארצות הברית.

 

רותם הוסיף כי פרשת הסוס הטרויאני לא השפיעה על כוונות הקניות שלנו. לעומת זאת, חג השבועות שנופל השנה ביום שני בשבוע ומותח את סוף השבוע של החג לארבעה ימים, משפיע כנראה ובגדול. החופשה הארוכה משפיעה על מדדים גבוהים יחסית לחודש יוני בתחום החופשות בארץ והחופשות בחו"ל.

 

המדד רשם ביוני 107 נקודות מרשימות לעומת 83 בחודש מאי.ציון מדדי גבוה המושפע מאווירה של יציאה מהמיתון הוא הביגוד. השנה לראשונה זה שנים פוחת, כנראה מספר הממתינים לסוף העונה כדי להצטייד לקראת הקיץ. מדד הביגוד לכן הוא גבוה יחסית - 95 נקודות לעומת 74 בחודש הקודם.

 

עם זאת, מדד ההוצאות על ילדים, שעלה משמעותית והגיע לרמות של 118 נקודות בערבי חגים לעומת 108 בחודש מאי, נהנה בדרך כלל ביוני מעלייה, בין השאר בגלל ההשקעות הכרוכות בחגיגות סוף השנה יחד עם ההצטיידות לקראת הקיץ. רותם מציין כי השנה הוא מעט נמוך בהשוואה לשנה שחלפה.

 

הגאות בשוק המכוניות, שהתחילה בפברואר, ממשיכה. 5% מהנשאלים הצהירו על כוונתם לקנות רכב חדש במהלך יוני. למרות שכדאיות רכישת כלי רכב מסחריים, שדחקה רוכשים פוטנציאליים אל סוכנויות הרכב וחברות הליסינג במאי כבר פסקה על רקע השינויים בהכרה בניכוי המע"מ. עם זאת, מדד הדיור עדיין מקרטע, רק 1.2% מתכוונים לרכוש דירה ביוני.

 

להערכת רותם, כמה כוחות דחפו את המדד הנוכחי כלפי מעלה בצורה כה מרשימה: האופטימיות לטווח ארוך בנושא המצב הכלכלי. המשתנה השני הוא כוונות הקנייה בחודש הקרוב. 28% ציינו כי יקנו במהלך יוני יותר מאשר בחודש מאי לעומת 13% בלבד שציינו כי יקנו פחות. 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תומריקו
קניות: אופטימיים יותר, קונים יותר
צילום: תומריקו
מומלצים