שתף קטע נבחר

הופקדה תוכנית המתאר לנמל תעופה חדש באילת

בהקמת הנמל הבינלאומי החדש יושקעו 200 מיליון דולר. המכרז לתכנון וביצוע יתקיים בתחילת 2006 ומשך ביצוע הפרויקט עצמו יארך 3 שנים

נמל התעופה הבינלאומי החדש של אילת שבהקמתו יושקעו כ-200 מיליון דולר, יצא לדרך. בתחילת השבוע הופקדה תוכנית המתאר המקומית של נמל התעופה החדש בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, מחוז דרום על ידי האגף לתכנון והנדסה של רשות שדות התעופה.

 

במקביל, מכינה רשות שדות התעופה תוכנית בינוי, פרוגרמות ומכרז לביצוע הפרויקט אשר תחילתו מותנה באישור תקציב לביצוע. היציאה למכרז תכנון וביצוע תעשה בתחילת 2006 ומשך ביצוע הפרויקט עצמו יארך 3 שנים.

 

נמל התעופה החדש יחליף את הנמל הקיים באילת ואת הטרמינל האזרחי בעובדה, ויתן מענה, בנוסף לטיסות פנים ארציות ובינלאומיות, גם לתעופה הכללית ולמטענים. בנוסף, ישחרר נמל התעופה החדש את העיר אילת מההגבלות שמטיל הנמל הקיים על סביבתו ויאפשר את התפתחות העיר מבחינת פיתוחה הנדלני, הכלכלי והעסקי.

 

נמל התעופה אילת יוקם בין הגבול הבינלאומי עם ירדן לכביש 90, בפתחת נחל רחם, כ-19 ק"מ צפונית לאילת. אתר זה נבחר כמיקום המועדף לנמל החדש בעיקר משיקולי שמירה על ערכי טבע ונוף.

 

בשלב ראשון מתוכן הפרויקט לתת מענה לתנועה שנתית של 500 אלף נוסעים בינלאומיים ו-1.75 מיליון נוסעים פנים ארציים.

הנמל יכלול מסלול באורך 3,600 מטרים, מסלול הסעה מקביל, עמדות חניה למטוסים, טרמינל נוסעים, מגדל פקוח, מכ"מ, אזורי תפעול ומערכת תחבורתית הכוללת מערך כבישים ומגרשי חניה לרווחת הנוסעים.

 

תוכנית המתאר שומרת את האופציה להרחבת השדה, לכשיווצרו התנאים לכך וכמו כן תאפשר הקמת תחנת רכבת בסמוך לטרמינל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ג'ו קוט
שדה התעופה הנוכחי באילת
צילום: ג'ו קוט
מומלצים