ישראכרט: גידול של 12% בקניות בכרטיסי אשראי במאי
בחודשים ינואר-מאי גדל היקף הרכישות ב-10% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. מנכ"ל ישראכרט: "במחזור התשלובת הכולל ניכרת עליה בקצב הגידול ברבעון השני, בהשוואה לתחילת השנה"
בחודש מאי גדל היקף הרכישות בכרטיסי אשראי מתשלובת ישראכרט ב-12% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מנתוני החברה. בחודשים ינואר-מאי גדל היקף הרכישות ב-10% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, לאחר עליות של 6% בינואר, פברואר ומרץ, וזינוק של 16% באפריל, עקב חג הפסח.
הגידול בחמשת החודשים הראשונים של השנה, מציינים בחברה, נבע מעלייה של 9% במספר העסקאות שבוצעו ומגידול של 1% בסכום העסקה.
לדברי חיים קרופסקי, מנכ"ל ישראכרט, העלייה מצביעה על מגמה חיובית ושיפור בצריכה הפרטית במשק: "במחזור התשלובת הכולל, ובענפים מנבאי הצמיחה בפרט, ניכרת עליה בקצב הגידול ברבעון השני, בהשוואה לתחילת השנה". להערכתו מחצית השנה הראשונה תסתיים בגידול של 10%-9% בקניות ביחס לתקופה המבילה אשתקד.
פילוח לפי ענפים מעלה כי ענפי תרבות בידור ופנאי רשמו גידול של 11% בחודשים ינואר-מאי בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בענף אומנות תרבות ובידור נרשם גידול של 4%. בענף מסעדות ובתי קפה נרשם גידול של 15%.
בענף תיירות ונופש נרשם גידול של 9%.
מבין עשר הערים הגדולות בארץ, העיר שרשמה את העלייה הגדולה ביותר בהיקף הרכישות בחמשת החודשים הראשונים של השנה היא פתח תקווה (12%). הערים עם הגידול הנמוך ביותר היו רמת גן (6%) וירושלים (8%).
הענף הבולט ביותר בפתח תקווה, הוא הרהיטים: היקף הרכישות בו עלה ב-20% בחמשת החודשים הראשונים, לעומת ממוצע ארצי של 7%.
בערב החג של יום העצמאות, אגב, נרשמו בסופרמרקטים מחזורים הגבוהים פי 1.7 מיום ממוצע בענף. בעיקר בלטו המחזורים בקטגוריית מוצרי הבשר - בהם נרשם גידול של פי 3.5 מיום ממוצע.