שתף קטע נבחר

ישראכרט: גידול של 12% בקניות בכרטיסי אשראי במאי

בחודשים ינואר-מאי גדל היקף הרכישות ב-10% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. מנכ"ל ישראכרט: "במחזור התשלובת הכולל ניכרת עליה בקצב הגידול ברבעון השני, בהשוואה לתחילת השנה"

בחודש מאי גדל היקף הרכישות בכרטיסי אשראי מתשלובת ישראכרט ב-12% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מנתוני החברה. בחודשים ינואר-מאי גדל היקף הרכישות ב-10% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, לאחר עליות של 6% בינואר, פברואר ומרץ, וזינוק של 16% באפריל, עקב חג הפסח. 

 

הגידול בחמשת החודשים הראשונים של השנה, מציינים בחברה, נבע מעלייה של 9% במספר העסקאות שבוצעו ומגידול של 1% בסכום העסקה.

 

לדברי חיים קרופסקי, מנכ"ל ישראכרט, העלייה מצביעה על מגמה חיובית ושיפור בצריכה הפרטית במשק: "במחזור התשלובת הכולל, ובענפים מנבאי הצמיחה בפרט, ניכרת עליה בקצב הגידול ברבעון השני, בהשוואה לתחילת השנה". להערכתו מחצית השנה הראשונה תסתיים בגידול של 10%-9% בקניות ביחס לתקופה המבילה אשתקד.

 

פילוח לפי ענפים מעלה כי ענפי תרבות בידור ופנאי רשמו גידול של 11% בחודשים ינואר-מאי בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בענף אומנות תרבות ובידור נרשם גידול של 4%. בענף מסעדות ובתי קפה נרשם גידול של 15%.

בענף תיירות ונופש נרשם גידול של 9%. 

 

מבין עשר הערים הגדולות בארץ, העיר שרשמה את העלייה הגדולה ביותר בהיקף הרכישות בחמשת החודשים הראשונים של השנה היא פתח תקווה (12%). הערים עם הגידול הנמוך ביותר היו רמת גן (6%) וירושלים (8%).

 

הענף הבולט ביותר בפתח תקווה, הוא הרהיטים: היקף הרכישות בו עלה ב-20% בחמשת החודשים הראשונים, לעומת ממוצע ארצי של 7%.  

 

בערב החג של יום העצמאות, אגב, נרשמו בסופרמרקטים מחזורים הגבוהים פי 1.7 מיום ממוצע בענף. בעיקר בלטו המחזורים בקטגוריית מוצרי הבשר - בהם נרשם גידול של פי 3.5 מיום ממוצע. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ממשיכים לגהץ במרץ
צילום: ג'רמי פלדמן
מומלצים