שתף קטע נבחר

עזה תחילה, פעם שנייה

אל תטעו בשמעון פרס: על פי חזונו, אחרי הבריחה מגוש קטיף צריכה לבוא הבריחה גם מיהודה ושומרון

בוועידת מפלגת העבודה שהתכנסה באחרונה השמיע שמעון פרס עוד אחד מנאומי החזון שלו - וכפי שאחרי אוסלו הכל התחיל מ"יריחו תחילה", עכשיו לאותה מוסיקה הוא חיבר תמליל חדש: "עזה תחילה". 

 

מה פירושה של מילת הקסם "תחילה"? מניסיון אוסלו אנו יודעים שההמשך היה נסיגה מכל הערים הפלסטיניות ברצועה ובגדה, מהלך שהביא בעקבותיו לא שלום אלא אינתיפאדה ומרחץ דמים בלב המדינה, שהסתכם ב-1,200 ישראלים הרוגים ועוד אלפי פצועים. מנגד, הערים הפלסטיניות שפונו מה"כיבוש" אחרי "יריחו תחילה", הפכו ערי מקלט לרוצחים, לבסיסים של ארגוני טרור ולריכוזים של מאגרי נשק.

 

אחרי שתהליך השלום הזה הצליח כל כך יפה, שוב חוזר אלינו פרס, הפעם עם בשורת "עזה תחילה". הוא לא מתכוון לעזה, כמובן, כי הרי מעזה כבר יצאנו אחרי "יריחו תחילה". הפעם על הפרק לא נסיגה מיישובים פלסטיניים, אלא מיישובים יהודיים.

 

על פי חזון פרס, אחרי הבריחה מגוש קטיף צריכה לבוא הבריחה גם מיהודה ושומרון. נראה כי פרס, בעזרת "מחנה השלום", לא ינוח ולא ישקוט עד שיחזיר אותנו לגבולות 67', משם כבר יוכלו הפלסטינים להחזיר אותנו בקלות ל–47', בהבדל אחד: הפעם יהיה בידיהם נשק, הרבה נשק, שלא היה להם אז.

 

מה נעשה עם חזון העיוועים הזה יתגשם? הרי חוץ מהמתאבדים וטילי הקסאם, אולי יהיה בידי הטרור הפלסטיני גם נשק מנהרות משוכלל יותר. אין בעיה. תמיד אפשר יהיה להגביה את ה"גדר" בעוד חצי מטר.

 

זה לא צחוק. השבוע התבשרנו שכל ארגוני השלום והשמאל בישראל התלכדו תחת מטריה חדשה, אחרי שמטריית "מטה הרוב" נפחה את נשמתה מהר מן הצפוי. שם תנועת האם החדשה של האוהלים המרכיבים את מחנה השלום הוא "היום שאחרי". כלומר: היום שאחרי ההתנתקות מגוש קטיף. מטרת ההתארגנות מחדש היא לחדול מלשמור על שרון כמו על אתרוג ולחזור להתייחס אליו כמו אל סתם לימון שאפשר לסחוט אותו, אם אחרי ההתנתקות הנוכחית לא ימשיך באותו "שוונג" גם ביהודה ושומרון.

 

אם אלה התוכניות של המשנה לראש הממשלה ותנועת "היום שאחרי", האם לא כדאי ששרון יחשוב מחדש על ההתנתקות כמה ימים לפני?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
אל תטעו בו. פרס
צילום: איי פי
מומלצים