שתף קטע נבחר

לכבוד הממונה על הגנת הצרכן, יצחק קמחי

"ניסיתי לתפוס את אנשי משרדך כמה פעמים בטלפון שמפורסם באתר משרד התמ"ת, אך ללא הצלחה, והתקליט גם ביקש לא להשאיר הודעה. על מודעות צרכנית שמעת?" שלומי דונר במכתב פתוח

לכבוד,

הממונה על הגנת הצרכן, יצחק קמחי

 

שלום לך. הפעם אני לא מתכוון לכתוב על אוזלת היד שלך, של הכפופים לך ושל הממונים עליך בכל הקשור להגנת הצרכן. אני גם לא מתכוון לכתוב על סירוסה של המועצה לצרכנות, שכבר חודשים ארוכים מתנהלת (או יותר נכון לא מתנהלת) ללא מנכ"ל וללא שיניים. אני גם לא אזכיר את דו"ח מבקר המדינה מלפני שנה שקבע כי "המשרד אינו מייחס את החשיבות הראויה לנושא הגנת הצרכן, ואינו פועל כראוי למיצוי סמכויותיו בתחום זה", למרות שמאז המצב בתחום רק הידרדר. 

 

עכשיו, מר קמחי, אתה בטח שואל את עצמך - מה לעזאזל הוא רוצה ממני. ברשותך, אני אסביר. טלפון יש לך, נכון? אז תחייג בבקשה למספר הבא: 02-6662590. מוכר לך המספר? אני מניח שכן, כי זה המספר במשרד שלך. זה, מר קמחי, המספר שמפרסם משרד התמ"ת באתר האינטרנט שלו לאנשים שמעוניינים לדבר עם מישהו מהמחלקה של הממונה על הגנת הצרכן.

 

א', מכר שלי, ניסה לחייג למספר הזה בימים האחרונים כי היה לו משהו חשוב ודחוף לספר לך. הוא לא רצה לשלוח מייל, וגם לא פקס. הוא רצה לדבר. הוא חשב לעצמו שאם לחברה מסחרית יש מוקד טלפוני עם מענה אנושי שמשיב ומקשיב לטענות של לקוחות, קל וחומר שאצל הממונה על הגנת הצרכן שאמור להגן עלינו מפני אותן חברות מסחריות יהיה מי שיקשיב לו.

 

אבל א' טעה. האמת, מר קמחי, כאשר הוא סיפר לי שלא עונים לו, וכל הזמן יש מענה קולי, התקשיתי להאמין. לא יכול להיות, חשבתי לעצמי, שבמשרד הממונה על הגנת הצרכן אין מודעות צרכנית. אז מה עושים כשלא מאמינים? נכון, מתקשרים.

 

אז התקשרתי למשרד שלך, ל-02-6662590. "שלום", ענה לי קול של בחורה, השבתי בנימוס אבל הבחורה המשיכה לדבר והבנתי שמדובר בתקליט. וכך היא אמרה: "הגעתם למשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה, לממונה על הגנת הצרכן. שעות מענה אנושי בין 10:00 ל-13:00. נא לא להשאיר הודעות". לא השארתי הודעה כי אני בחור ממושמע, אבל למחרת התקשרתי בין 10:00 ל-13:00, כדי לנסות ולדבר עם מענה אנושי, כפי שהבטיח התקליט.

 

עכשיו, מר קמחי, נחש מי ענה לי "שלום"? אתה בטח יודע - אותה בחורה מהתקליט שגם מבקשת לא להשאיר הודעות.  זה כבר עיצבן אותי, וניסיתי שוב ושוב לדבר עם מישהו, אבל כל הזמן ענה לי התקליט, וגם למחרת, וגם יום לאחר מכן.

 

אני מניח, מר קמחי, שאתה מכיר את המשפט "אם בארזים נפלה שלהבת מה יגידו אזובי הקיר?". זה בדיוק זה. כי אם הממונה על הגנת הצרכן לא עונה לצרכנים, למה שחברות מסחריות ישתדלו? 

 

בכבוד רב,

שלומי דונר    

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים