שתף קטע נבחר

מסירות רכב: דלק ומאזדה חזרו להוביל

בתום חודש מאי, שפתח את שנת הדגם 2006 אצל מרבית היבואנים, יש מלכה חדשה-ישנה לטבלת המסירות: מאזדה, ודלק מוטורס

אנשי דלק מוטורס הבטיחו לנו, אנשי דלק מוטורס קיימו: מאזדה חזרה לצמרת טבלת המסירות, בתום חודש מאי מוצלח במיוחד - אפילו במונחים של מלכת המכירות בעשור האחרון. למרות נתון מסירות מצוין של יונדאי, הטוענת לכתר ומובילת הטבלה בחודשים האחרונים, עם 3,122 מסירות רכב חדש, מסרה מאזדה לא פחות מ-4,485 מכוניות וחזרה בסערה למקום הראשון. כעת עומד לזכותה פער של קרוב ל-800 מכוניות לעומת יונדאי.

 

במאי הסתפקה יונדאי במקום השני, כשהיא מקדימה את מותג פורד של דלק מוטורס עם נתון מצוין של 2,282 יחידות, ולפני טויוטה עם 2,054. הנתונים הגבוהים הללו נובעים מכך שמאי הינו חודש ראשון בשנת דגם חדשה. אל המקום החמישי הגיעה סיטרואן, רבות תודות לברלינגו המסחרי שנחטף בשל ביטול ההטבות במס היום (1 ביוני). סך הכל מסר המותג הצרפתי 1,788 מכוניות, טוב בהרבה מאחיו לבית לובינסקי - פיז'ו - שהסתפק בנתון בינוני מאד של 407 יחידות ומקום 13.

 

במקום השישי ניתן למצוא מותג צרפתי נוסף, הפעם רנו, עם 1,353 מסירות. בכך הקדים את שברולט (1,299) ומיצובישי, עם 1,014 מסירות. מעניין לציין כי הפער בין המקום השמיני למקום התשיעי, ששמור להונדה, גדול באופן יוצא דופן. הונדה מסרה 553 מכוניות במאי, נתון נאה אך עדיין מחצית בלבד ממיצובישי שלפניה. במקום העשירי התברגה סוזוקי, שעם 499 מסירות מבססת מעמד מכובד בעשירייה הפותחת.

 

בסך הכל נמסרו בישראל 21,744 מכוניות חדשות במהלך חודש מאי, מה שמביא את מכירות הרכב מראשית השנה ל-59,969 מכוניות חדשות. זוהי עליה מעט יותר מ-10% לעומת חודשים ינואר-מאי 2004, אז עמד המספר על 54,231 מכוניות. ורק כדי לשים את הדברים בפרופורציה, בחודש שעבר - שהיה ללא ספק חלש בשל הציפייה לקראת שנת הדגם החדשה - נמסרו בישראל 5,457 מכוניות בלבד. יחי ההבדל. וגם בהשוואה לחודש שגרתי מדובר בכמעט פי שתיים מסירות.

 

לא כולם יכולים להיות מרוצים

 

אבל למרות שנדמה כי הקהל הישראלי נהר במאי לאולמות התצוגה, היו יבואנים שמכוניותיהם בכל זאת נותרו ללא מתעניינים. כאלה היו נציגי פורשה, שמסרו

רכב אחד, או מחלקת אלפא רומיאו בסמל"ת, שמסרה ארבע מכוניות חדשות בלבד.

 

לא בתחתית אבל עם הרבה מאד מקום לשיפור, ניתן למצוא את אופל. פעם שחקנית מרכז שדה מהמובילות בישראל, וכיום יצרנית הרכב הגרמנית מתקשה לשכנע את הקהל: 42 מכוניות בלבד נמסרו ללקוחות, מספר זהה לזה של רובר (יחד עם לנד רובר, יצרנית שונה אך בשקלול משותף בשל יבואן זהה). זה הספיק לה כדי להתברג למקום ה-25 הלא מאד מכובד, מתחת למותגי יוקרה בעלי תג מחיר מאיים כמו אודי (63 מכוניות, מקום 24) ב.מ.וו (65 מכוניות, מקום 23), ומרצדס (164 מכוניות, מקום 18).

 

מסירות רכב חדש - עשרת המותגים הגדולים במאי

1. מאזדה - 4,485

2. יונדאי - 3,122

3. פורד - 2,283

4. טויוטה - 2,054

5. סיטרואן - 1,788

6. רנו - 1,353

7. שברולט - 1,299

8. מיצובישי - 1,014

9. הונדה - 553

10. סוזוקי - 499

 

חמשת היבואנים הגדולים ינואר-מאי (נתוני מאי)

1. דלק מוטורס: מאזדה, פורד - 13,718 (6,767)

2. כלמוביל: יונדאי, מיצובישי, מרצדס, סמארט - 11,360 (4,301)

3. יוניון מוטורס: טויוטה - 6,179 (2,054)

4. יוניברסל מוטורס: אופל, איסוזו, סאאב, שברולט - 6,037 (1,704)

5. לובינסקי: פיז'ו, סיטרואן - 5,667 (2,195)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאזדה. חזרה בסערה
יונדאי. מקום שני ומכובד
פורד. נתונים מצוינים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים