שתף קטע נבחר

קוקה קולה תשקיע 40 מיליון שקל בשיווק בירות

מבשלות בירה ישראל תשקיע 40 מיליון שקל במותגי הבירה שלה. הודיעה על קבלת הזכיון לשיווק בירה סטלה ארטואה בישראל, הממוצבת כבירה פרימיום

שוק הבירה הישראלי מתרענן. מבשלות בירה ישראל, המשווקת את הבירות קרלסברג, טובורג, גינס, לף, הוגרדן וויינשטפן, תשקיע כ-40 מיליון שקל בפעילות ובתמיכה שיווקית במותגי הבירה טובורג, מאלטי וסטלה ארטואה, אותו החלה לשווק בישראל.

 

גודלו של שוק הבירה בישראל מוערך ב-600 מיליון שקל (בקבוקים וברזים בברים). מזה מספר שנים נמצא השוק בירידה ובשנת 2004 הוא קטן ב-4%. על פי נתוני מב"י, למרות הירידה של השוק, טובורג הוא המותג שצמח הכי הרבה בשוק הבירות בישראל והציג עלייה של 15% בנתח השוק. לדברי אמיר יפרח, מנהל השיווק בחברה, המותג הוצער וכעת תופנה הפעילות לצעירים בני 18-25.    

 

במקביל לתמיכה במותגים הקיימים של החברה, קיבלה מבשלות בירה ישראל את הזכיון לשיווק והפצת מותג הבירה הבלגי, סטלה ארטואה, באמצעותו תנסה לחזק את מעמדה בסגמנט הסופר פרימיום, אליו משתייכות גם לף והוגרדן. סטלה ארטואה נחשבת לבירה המכרת ביותר באנגליה בשנת 2004. עד היום, היא הופצה בישראל בנקודות בודדות, בפאבים בלבד. בחברה שואפים למצב אותה כבירה היוקרתית ביותר בישראל, ולהגיע לנתח שוק של 5% משוק הבירה המקומי בתוך ארבע שנים.

 

השקת סטלה ארטואה תלווה בפעילות שיווקית, פרסום, מבצעי קד"מ ואירועים בבארים. תקציב הפרסום של המותג יימסר לאחד ממשרדי הפרסום של הקבוצה (גלר נסיס, שלמור אבנון עמיחי, דחף 1, טמיר כהן ואריאלי). הקמפיין השיווקי יעלה תחת הסיסמא: Perfection has its Price. מחירה של הבירה, אגב, יהיה גבוה ב-5% עד 10% מבירה היינקן, בשל מיצובה בקטגוריית בירות פרימיום.

 

גם טמפו מחזקת פעילות עם הבירה האירית מרפי'ס, ששווקה עד כה בבארים מברזי מזיגה בלבד, ומכניסה אותה לרשתות השיווק, בפחיות 500 מ"ל.

 

על פי נתוני נילסן מב"י מחזיקה כשליש משוק הבירה בישראל עם המותגים קרלסברג, טובורג, וגינס. טמפו מחזיקה 70% מהשוק עם המותגים גולדסטאר, היינקן, מרפי'ס ומכבי. לאחרונה החלה החברה לשווק בירה שנדי במהדורה מוגבלת.    

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סטלה ארטואה. תשווק על ידי מב"י
מומלצים