שתף קטע נבחר

טמפו משלשת את ההפסדים ל-12 מיליון שקל

חברת המשקאות רשמה עלייה של 16% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אך ההפסד הנקי גדל ב-218% לרמה של 12.1 מיליון שקל

חברת המשקאות טמפו סיימה את הרבעון הראשון של 2005 עם הפסד נקי של 12.1 מיליון שקל, פי 3 לעומת ההפסד ברבעון המקביל אשתקד.

 

טמפו רשמה ירידה של 5% ברווח הגולמי, שהסתכם ברבעון ברמה של 43 מיליון שקל. בין הגורמים להפסד: עלות המכירות עלתה ב-29%, והסתכמה ב-98.2 מיליון שקל; הוצאות המימון עלו ב-32%, והסתכמו ב-3.4 מיליון שקל.

 

מדו"חות החברה עולה כי הירידה ברווח הגולמי נובעת מכך שהרווחיות הגולמית ממכירות מוצרי ברקן, המבוססת על עמלה מברקן, נמוכה משמעותית מהרווחיות הגולמית ממכירות יתר מוצרי החברה.

 

בנוסף, הושפעה הרווחיות הגולמית גם מהתייקרות חומרי הגלם והאריזה, עקב עלייה במחירי הנפט המשמש כחומר גלם לבקבוקי הפלסטיק, מעליית שער האירו ומגידול בעלויות ההובלה הימית.

 

הוצאות השיווק והמכירות הסתכמו ברבעון ב-44.5 מיליון שקל, כ-1.5% פחות מאשר ברבעון המקביל אשתקד.

 

עלייה במכירות האלכוהול 

 

המכירות ברבעון הסתכמו ב-141 מיליון שקל ברבעון, עלייה של 16% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הגידול במכירות נובע מכך שהחל מתחילת ינואר מוכרת החברה את מוצרי חברת ייקבי ברקן, היקף מכירות מוצרי ייקבי ברקן עמד על 26.1 מיליון שקל ברבעון.

 

מכירות של המשקאות האלכוהולים הסתכמו ברבעון הראשון ב-69.6 מליון שקל, גידול של 37%  לעומת מכירות 50.5 מליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

 

מכירות המשקאות הקלים רשמו עלייה קלה בשיעור של אחוז בהשוואה לרבעון המקביל, והסתכמו ב-71.7 מליון שקל. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רפי בהרב, מנכ"ל טמפו
ז'ק בר, יו"ר טמפו
מומלצים