שתף קטע נבחר

אין סיבה לחייך

תחת הסיסמא "הכניסה לשחורים אסורה!" העלתה חברת קוסמטיקה קמפיין שילוט חוצות לקרם להסרת תאי עור מתים. הפרסומאים בארץ שוברים שיאים חדשים של חוסר רגישות

מה היה קורה, לדעתכם, אם בצרפת - ארץ שאנחנו כל כך אוהבים לשנוא - היה עולה קמפיין של חברה מסחרית תחת הסיסמא "אין כניסה ליהודים". סביר להניח שהיתה סערה ציבורית, וייתכן שהנושא היה מגיע לדרגים הפוליטים עם דרישה מצד ישראל להסיר את הקמפיין באופן מיידי. אבל זה תרחיש דמיוני, וסביר להניח שהוא לא יקרה. קשה להאמין שהפרסומאים בצרפת כל כך חסרי רגישות.

 

בואו ננסה תרחיש אחר: מה היה קורה אם בארה"ב היה עולה קמפיין תחת הסיסמא "הכניסה לשחורים אסורה!". האם לדעתכם לחברה שהיתה עושה דבר כזה בארץ האפשרויות הבלתי מוקדמות היה עתיד כלשהו אחרי מהלך שכזה? סביר להניח שלא.

 

אבל מה שדמיוני בארה"ב, מסתבר, אפשרי לחלוטין אצלנו. כי עכשיו, ברשותכם, נעזוב את התרחישים ונעבור לסיפור אמיתי: בסוף השבוע שעבר היה רצח מזעזע ברחובות - נער אתיופי רצח, ללא סיבה, נערה בת 15 כשהלכה לקניון לבלות עם חברות. כמה ימים לאחר מכן הזדעזעו ברחובות שוב כשגילו ברחובות העיר שילוט חוצות גדול עם הכיתוב: "הכניסה לשחורים אסורה". השלט, שבירור קצר גילה כי הוא נועד לפרסם קרם להסרת "שחורים" מהגוף, עלה ללא אישור עיריית רחובות, שהורתה להורידו. 

 

האמת, התקשתי להאמין שחברה מסחרית בישראל תעלה קמפיין שילוט חוצות עם סיסמא שכזו. תהיתי מי זו החברה הזו, ומי הפרסומאי שהגה את הסיסמא הכל כך מזעזעת. אבל בעודי חושב ותוהה, הגיעה למערכת ההודעה לעיתונות על הקמפיין הנלוז הזה, בצירוף תמונה משילוט החוצות.

 

לפעמים אני משפשף את עיני בתדהמה לנוכח הודעות לעיתונות שמגיעות למערכת. זה מה שקרה לי הפעם. אז בואו נקרא ביחד קטעים נבחרים מההודעה לעיתונות הזו, שמנסים לנמק את המהלך ואת הסיסמא (זוכרים? קרם קוסמטי תחת הסיסמא "הכניסה לשחורים אסורה!"). את שם החברה והמוצר אני לא אציין, כדי לא לפרסם אותה. את משרד הפרסום דווקא כן. תקראו ותשפטו. לא נגעתי:

 

"הקמפיין, בשיטת השלבים, יחשוף במשך חודשיים בכל פעם מוצר דגל אחר בסדרה, באמצעות מודעת טיזר פרובוקטיבית ואחריה מודעת תשובה. הסיסמה 'הכניסה לשחורים אסורה!' נועדה לחשוף את סגולותיו של פילינג המשמש בחידוש עור הפנים ובמניעת הופעת נקודות שחורות".  

 

"בקמפיין הושקעו כמיליון שקל. הוא כולל שלטי חוצות בפרישה ארצית ועיתונות נשים ויימשך כחודשיים ימים. את הקמפיין מנהל משרד הפרסום 'דרורי שלומי'. הקמפיין מורכב מכמה שלבים, שכל אחד מהם חושף מוצר דגל אחר מסדרת הטיפוח. בכל שלב תפורסם תחילה מודעת טיזר פרובוקטיבית וכעבור ארבעה ימים מודעת תשובה".

 

"להשקת הקמפיין כולו נבחר תכשיר הפילינג משמש – קרם גרגרים המורכב מתמציות גלעיני משמש המסייע להסרת תאי עור מתים, מחדש את עור הפנים וכן מונע את הופעתם של נקודות שחורות ופגמים אחרים בעור. היום נחשפה מודעת הטיזר של המוצר, הנושאת את הכותרת הפרובוקטיבית 'הכניסה לשחורים אסורה!', כשמתחתיה מופיעה תמונה של הרי האלפים המושלגים – סמל לסדרת הטיפוח כולה, המבוססת על מי שלגים טהורים ותרכובת צמחים מהרי האלפים".

 

"טובית שלומי, מנכ"ל ובעלים במשותף בדרורי-שלומי: הואיל והתקציב שהועמד לרשותנו לא איפשר לנו חדירה איכותית לטלוויזיה, החלטנו למקד את הפרסום בשלטי חוצות ובמודעות בעיתונות הפונה לקהל היעד של המותג, אך בלי לוותר על הבאזז הנלווה לתשדירים על המסך. לשם כך הגינו קמפיין קריאייטיבי, שונה ומעניין, שנועד לגרות את הסקרנות. גם אם מודעת הטיזר של הקמפיין מתריסה או מכעיסה אחדים, מודעת התשובה, שיוצרת זיקה ברורה אליה, תעלה אצלם חיוך".

 

נו, חייכתם?

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שילוט החוצות. "קריאייטיבי, שונה ומעניין"
מומלצים