שתף קטע נבחר

האוצר מקפיא את פרוייקט התחתית בתל אביב

בעקבות החלטת המועצה המחוזית ת"א לתת העדפה לקו תת-קרקעי בתוואי "קו הירוק" בתוך תל אביב וייקור הפרויקט במיליארדי שקלים, הורה האוצר על הקפאת פרויקט ה"קו הירוק" במסגרת הרכבת הקלה

משרד האוצר הורה היום (ב') למשרד התחבורה להקפיא חלק מפרויקט הרכבת הקלה במטרופולין דן. מדובר בקטע "הקו הירוק", שמסלולו המתוכנן אמור לצאת ממערב ראשון לציון צפונה דרך מרכז חולון לכיוון תל-אביב.

 

במכתב שנשלח על ידי סגן הממונה על התקציבים באוצר, שאול צמח, למנכ"ל משרד התחבורה, בן ציון סלמן, נכתב כי "הוועדה המחוזית תל-אביב החליטה לקדם את הקו הירוק וכן לתת העדפה לקו תת קרקעי במרכז תל-אביב בניגוד לעמדת משרד האוצר, משרד התחבורה ועמדתה הרשמית של חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע)".

 

"להחלטה זו",  כתב צמח ממשרד האוצר, "משמעויות כלכליות ותקציביות ניכרות, ועלותה נאמדת בתוספת של מיליארדי שקלים לאומדן הנוכחי של הפרויקט. לפיכך, עד לבחינה מחודשת של עמדת הממשלה בכל האמור בקידום פתרונות להסעת המונים במטרופולין דן במתכונת הנוכחית, יש להקפיא לאלתר את קידום הפרויקט הקו הירוק וכן כל תכנון או פעילות של נת"ע או מי מטעמה בפרויקט הקו הירוק, הן במישרין והן בעקיפין". 

 

כמו כן הודיע צמח כי במקביל, יבצע אגף התקציבים באוצר שינויים בתקציב מערכת הסעות ההמונים במטרופולין ת"א, כך שיתאים להנחיה זו.

 

תוואי ה"קו הירוק" מתחיל באזור קניון הזהב בראשל"צ דרך רחובות ארליך, ברקת ופיכמן עד רחוב סוקולוב במרכז חולון. משם אמור להמשיך הקו צפונה, דרך כיכר קוגל לצומת חולון ועד למרכז תל אביב ברחוב קרליבך. זרוע נוספת של הקו תצא ממרכז חולון ותעבור ברחובות סוקולוב ושדרות ירושלים ותתחבר למרכז תחזוקה ותפעול. אורכו כ-14 ק"מ  והוא אמור לשמש כקו משלים ל"קו האדום".  

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פרויקט הרכבת הקלה: ה"קו הירוק מוקפא"
מומלצים