שתף קטע נבחר

Age of Empires 3: קפיצת מדרגה

הכותר השלישי בסידרת Age of Empires הולך להציג שיפור משמעותי מאוד מול הכותרים הקודמים בסידרה. במהלך תערוכת E3 האחרונה התרשמנו מהכותר ומהחידושים הצפויים בו

סידרת Age of Empires תיזכר לעד כראשונה ששילבה משחקיות של בניית אימפריות בסגנון Civ עם קרבות וניהול בזמן אמת. Ensemble Studios, החברה שפיתחה את סידרת המשחקים,

נחשבת היום לאחת המובילות בפיתוח משחקי אסטרטגיה-בזמן-אמת, קצת כמו Bioware בתחום משחקי התפקידים.

 

הכותר השלישי בסידרת Age of Empires הולך להציג קפיצת מדרגה משמעותית מאד מול הכותרים הקודמים בסידרה. במהלך התערוכה יצא לנו להתרשם מהכותר ומהחידושים הצפויים בו.

 

"המשחק השלישי בסידרת Age of Empires יעסוק כולו בכיבוש העולם החדש, ובניגוד לכותרים הקודמים יקיף רק כ-300 שנה מבחינה היסטורית" אמר לנו ג`ף בראון, אחד ממעצבי המשחק. "המשחק יתחיל פחות או יותר בשנת 1500, כשקולומבוס גילה את העולם החדש, ויסתיים באמצע המאה ה-19. המשחק יכיל שמונה תרבויות שכולן מגיעות מאירופה: הצרפתים, הספרדים, הבריטים, הרוסים ועוד".

 

השתקפות מדהימה

 

בראון התחיל את ההדגמה שלו כשהוא משוויץ קצת במנוע הגרפי החדש והמרהיב של המשחק. אולי החידוש הגדול והבולט ביותר לעין הוא מנוע תלת-ממדי מלא, שמציג עולם מדהים ביופיו.

"היה לנו מתכנת שבמשך שנה שלמה רק עבד על האפקט של המים האלה" אומר ג`ף בגאווה, ומעביר את המצלמה הלוך וחזור מהים אל החופים.

 

המים במשחק אכן נראים מדהים. הם מציגים השתקפות יפהפיה של מצוקים ושל ספינות השטות בהם, והם נראים מפורטים גם ממרחק וגם במבט קרוב. אבל כידוע לכם, לא על מים לבדם יחיה הגיימר.

 

מה חדש מבחינת המשחקיות?

 

"אולי אחד הדברים החשובים ביותר שהוספנו למשחק הוא המרכיב של `עיר הבית` של כל תרבות. לכל אחת מהתרבויות יש עיר בית בעולם הישן. עבור התרבות הרוסית, למשל, זו סנט פטרסבורג", אומר בראון, ומעלה את מסך עיר הבית של התרבות הרוסית. באופן מפתיע מאוד, הכנסיה של הכיכר האדומה מופיעה שם.

 

הכנסיה הזאת לא אמורה להיות במוסקבה?

 

"האמת שכן אבל כיוון שזה הבניין שהכי מזוהה עם התרבות הרוסית החלטנו להעביר אותו לסנט פטרסבורג לטובת המשחק. אני מקווה שהרוסים לא יזעמו עלינו יותר מדי.

 

"התפקיד של עיר הבית הוא בעיקר אסטרטגי. במהלך המשחק, השחקן צובר נקודות נסיון. על המסך תוכל לראות בכל רגע מה מצב נקודות הנסיון. נקודות הנסיון האלה הם מרכיב חדש לסידרה.

אלו למעשה נקודות שנצברות לשחקן על כל פעולה שהוא מבצע.

 

אם השחקן צד בפעם הראשונה חיה מסויימת, הוא יקבל בונוס קטן של נקודות נסיון. אם הוא בנה בניין מסוג חדש, הוא יקבל בונוס. כאשר מד נקודות הנסיון של השחקן מתמלא, הוא יכול להזמין משלוח של סחורות מעיר הבית שלו. המשלוחים האלה הם בונוס מאוד משמעותי עבור השחקן. מדובר בכמות גדולה מאוד של משאבים שמגיעים במכה אחת. למשל 500 יחידות מזון, או 50 חיילים. זה בונוס שיכול להכריע את הקרב".

 

קשרי מסחר עם אינדיאנים

 

"בנוסף לכל התרבויות שמנסות לכבוש את העולם החדש, השחקן יוכל למצוא את האינדיאנים". מגלה בראון, "הם לא תרבות שהשחקן יכול לשחק אותה, אבל כן ניתן לייסד איתם קשרי מסחר, לקנות מהם חומרי גלם וסוסים, ואפילו לגייס לוחמים משורותיהם שיצטרפו ללחימה עם הצד שלך".

 

המרכיב השני ששודרג מאוד בכותר החדש הוא מערכת הקרבות. מלבד העובדה שהמשחק יתמוך בקרבות גדולים יותר מכל הכותרים הקודמים (מבחינת מספר היחידות כמובן),

הוא יכלול כמה מאפיינים טקטיים חשובים. "בכותר החדש אנחנו מנסים למנוע מצב שבו השחקן בונה צבא שמורכב ממאות יחידות, ואז תוקף בבת אחת את האויב בתקווה `לשטוף` אותו במתקפה אחת.

 

"רצינו שהקרבות יהיו הרבה יותר טקטיים. לדוגמה, אחד הדברים שישפיעו על הפגיעות של היחידות שלך הוא המבנה (Formation) שבו החיילים שלך ממוקמים. מבנה צפוף יותר יהפוך אותם לפגיעים יותר מול תותחים, אבל מול יחידות קרקע מבנה כזה רק יחזק את החיילים.

 

לעומת זאת, מבנה מפוזר יותר יהפוך אותם להרבה יותר חזקים מול תותחים וארטילריה, אבל מול יחידות פנים אל פנים הם יהיו פגיעים וחלשים יותר. כלומר אני יכול לתת לחיילים הוראה לשים פגיון על הרובים שלהם, ו"לקצוץ" את צוותי התותחים מהר יותר".

 

לאורך כל התיאור הזה בראון מדגים לנו כיצד בלחיצת כפתור היחידות מחליפות את המבנה שבו הן מתקדמות, ולאחר מכך מלבישות פגיונות על הרובים שלהן ותוקפות את התותחים. האנימציה מרשימה. אחרי עשר דקות של הדגמה אנחנו פתאום קולטים שכל מה שבראון מראה לנו על המסך מיועד רק למצב המשחק של ריבוי משתתפים.

 

האמנם?

 

"כן. כל התרבויות שאתה רואה כאן אכן יהיו זמינות רק במצב מרובה משתתפים, או במצבי המשחק הפתוח נגד המחשב (Skirmish). המשחק יכלול קמפיין לשחקן יחיד של 24 משימות, אלא שבקמפיין הזה נשחק תרבות שהיא ערבוב מסויים של האחרות. עיר הבית של אותה תרבות תהיה דומה מאד ללונדון, אבל התרבות לא תהיה בהכרח בריטית" מסכם בראון.

 

קשה עדיין להתרשם איך ייראה המוצר הסופי מבחינת המשחקיות שלו.

אך Ensemble לא מתכוונים לאכזב את המעריצים שלהם, ולכן חווית המשחק צפויה להיות דומה לכותרים הקודמים והמצליחים מאד. מה שניתן לומר כבר עכשיו הוא שלפחות מהבחינה הגרפית, AOE3 הולך להיות כותר שכל חובב אסטרטגיה חייב לראות. הוא באמת נראה יפה ומפורט באופן יוצא דופן. המשחק צפוי לצאת לקראת חג המולד 2005, אבל לא נתפלא אם הוא יידחה בכמה חודשים טובים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ההשתקפות היפהפיה של המים
כיבוש העולם החדש
vgames.co.il
מומלצים