שתף קטע נבחר

עכבר בקלאבמרקט

לקוח של סניף קלאמרקט בעפולה תבע מהרשת 15 אלף שקל בגלל עכבר שהיה בסניף, ותחושת הגועל שאחזה בו בעת שערך קניות. התביעה נדחתה

במהלך עריכת קניות בסניף קלאבמרקט בעפולה, היה ע' עד ראייה, לדבריו, 'לאירוע מגעיל'. הוא שמע את עובדת החנות צועקת ולאחר בירור קצר למד לדעת כי מה שגרם לה לפצוח בצווחות היה עכבר באזור דוכן הגבינות שלידו ניצב. העכבר שעורר את המהומה נס על נפשו, נכנס לתוך מגירה והסתתר בה. העובדת הצעקנית השתתקה, נרגעה והמשיכה לדברי ע' בעבודתה.

 

ע', שנגעל לדבריו מהמראה שנגלה לעיניו, שילם על המוצרים שאסף לעגלת הקניות, עזב את החנות ומיהר לביתו. ימים אחדים לאחר האירוע חזרה ואחזה בו, לדבריו, תחושת הגועל. הוא נטל את הגבינות, הסלטים והמוצרים האחרים שקנה, והשליך אותם, על פי גרסתו, לפח האשפה.

 

סיפור העכבר הטריד כנראה את מנוחתו, וע' גולל אותו במכתב תלונה ששלח להנהלת הקלאבמרקט. זו השיבה לו בנימוס רב, התנצלה בפניו על האירוע, וציינה כי מדובר בתופעה ידועה. למכתב ההתנצלות היא גם צירפה תלושי קנייה בסך 300 שקל - פי 3 מסכום הכסף ששילם עבור המוצרים שקנה במרכול באותו מועד שבו התרחש אירוע העכבר.

  

אבל מכתב ההתנצלות ותלושי הקנייה לא סיפקו את ע', שהגיש לבית המשפט לתביעות קטנות בעפולה תביעה לפיצויים בסך 15 אלף שקל נגד קלאבמרקט, בגין הנזק הכספי ועוגמת הנפש שנגרמו לו, לטענתו.

 

מנהל המרכול שהעיד בבית המשפט אמר כי הסניף שבו מדובר נבנה סמוך לאדמות חקלאיות, באזור שתופעת נוכחותם של עכברים ידועה. עוד ציין כי מתבצעות במקום פעולות הדברה רבות כדי למנוע את כניסת העכברים. "הבעיה", הסביר, "איננה ניתנת לפתרון סופי עד כדי חיסולם הסופי של העכברים".

 

השופטת, עלי זועבי עבדאללה, קבעה כי הפיצוי שהוצע לע' היה הולם וראוי והחליטה לדחות את תביעתו. "מדובר", כתבה בנימוקים לפסק הדין, "במקרה מצער שבו צרכן נתקף גועל למראה עכברים ששוטטו באזור מוצרי המזון - אך מכאן ועד לתביעת פיצויים בסכום של כ-15 אלף שקל הדרך ארוכה. יש לתחום את המקרה", ציינה, "לפרופורציות המתאימות ואין כל הצדקה לניפוח העניין לממדים שהתובע ביקש לעשות".

 

(ת"ק 1104/05 )

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים