שתף קטע נבחר

הצצה אל Heroes of Might & Magic 5

חברת Ubisoft הציגה ברחבת הביתן שלה בתערוכת E3 קטע ממשחק Heroes of Might & Magic 5 והותירה אותנו בתחושה שאנשי Nival בהחלט מבינים את המותג ואוהבים אותו

עתידה של סדרת Heroes of Might and Magic נמצא, מסתבר, בידיים טובות מאוד. ברחבה של חברת Ubisoft בתערוכת E3 האחרונה הוצג קטע קצר מהמשחק על-ידי אחת מאנשי צוות הפיתוח של Nival Interactive, והחזון שלהם נראה מרשים ומרהיב.

 

ההדגמה החלה בעירם של בני האדם. המבט על עיר ב-HOMM5 אינו דומה לזה במשחקים קודמים. כאן אין מודלים דו-ממדיים דלי-אנימציה של מבנים, הנצפים מנקודת מבט מרוחקת.

הכל מוצג בתלת-ממד מלא ומלא-חיים.

 

העיר מוארת בצבעים רכים, חומים וצהובים, השמש זורחת ברקע, וכל חלק וחלק מהמצודה הענקית ניתן לחקור בתקריב, לראות פרטים ואנימציות מרשימות וממש להבין את התפתחותה של העיר, כפי שהיא מוצגת באמצעות בתים ומגורים הנוצרים מסביב.

 

אנימציה מרנינה של גזעי עצים

 

כל המבנים המסורתיים חזרו, כולל מרחב הקליעה למטרה, לגיוס קשתים, וקיני הגריפונים, שם ניתן לגייס את היצורים האציליים לקרב. כמו תמיד, אופייה של העיר ונבדלותה מול הערים של הפלגים האחרים נשמרים מבחינה חזותית, והפעם הפרטים עשירים ומרהיבים הרבה יותר.

 

במעבר אל המפה, העושר הויזואלי נשמר. האזור צבעוני במיוחד, ירוק ומלא פעילות. המנסרה פועלת במלוא המרץ ומציגה אנימציה מרנינה של גזעי עצים הנחצים לשניים, שיחים ופרחים מעטרים את המדשאות, והגיבור שלנו,

אביר הדור ואצילי, מוכן לצאת לדרך.

 

בשלב זה, ראינו מעט מהגיוון האדיר שמצפה לנו על מפת העולם של HOMM5. כל חלק במפה נראה שונה באופן מהותי ועשיר בפרטים. אזור בני האדם, כאמור, הוא ירוק וצבעוני. האלפים חיים ביערות עם עצים גבוהים הנוגעים בשמיים וקרני שמש נוגות היורדות לאדמה, ואילו כוח השאול, שמחזיק בעיר ה-Inferno, חי בין סלעי בזלת, תהומות מלאים בלבה רותחת ונהרות גועשים של אש.

 

להחליט לתקוף במבט אחד

 

גם על מפת העולם ניתן לעשות תקריב בכל עת, כדי לצפות מקרוב בכל עצם ועצם המונח על האדמה. ניתן לראות מקרוב מדשאות, מבנים ומשאבים, ואפילו שדה חמניות הנעות ברוח.

 

ניתן כך לזהות חפצים קסומים (Artifacts) לפני שאוספים אותם. אנחנו נתקלנו בזוג אזיקים,

המיועדים בבירור לסטיות בחדר המיטות, אבל משמשים ב-HOMM5 כדי לבטל את אפשרות הדגל הלבן בקרוב ולמנוע הן מהשחקן והן מיריבו מלעזוב את שדה הקרב בעת לחימה.

 

הפירוט הגרפי יהיה רלוונטי מאוד למשחקיות עצמה. סוף-סוף ניתן יהיה, במבט אחד, להחליט אילו ערים כדאי לתקוף. גם על מפת העולם ניתן לראות את מידת ההתפתחות של הערים בפרטי-פרטים, ולפיכך להחליט האם יש מקום להטיל מצור על מצודת אויב. הגיבורים עצמם יותירו עדות לכוחם כאשר הם מתקדמים על מפת העולם. כל גיבור מלווה בשובל תנועה הייחודי לגזעו.

 

בהדגמה, הותיר האביר האנושי שובל של אבק פיות, בעוד יריבו, לוחם מן השאול של מצודת ה-Inferno, הפך כל פיסת אדמה שדרך עליה לבזלת וללבה רותחת. אופי השובל ועוצמתו מעידים על כוחו של הגיבור,

ולכן יאפשרו לנו לברור את הקרבות שלנו בקפדנות.

 

הקרבות מתנהלים באופן דומה לכפי שהיה בעבר

 

לא עבר זמן רב בטרם נקלענו ללחימה. הצבא האנושי, שכלל בין השאר גריפונים, מלאכים וקשתים, התייצב מול צבא השאול, שכלל סוסים שחורים העולים בלהבות ושדים. הלחימה הייתה אינטנסיבית מאוד, וכללה כמה תצוגות תכלית מרהיבות של המהלכים המיוחדים של כל אחד מהיצורים.

 

סוסי-השאול, למשל, מכים את האויב בענן שחור ממנו מתעופפים עטלפים, והשדים משגרים את עצמם ממקום למקום בלהבה גדולה, בדומה למשחקים הקודמים, אך מלווים באפקטים מרשימים הרבה יותר.

 

הקרבות מתנהלים באופן דומה למדי לכפי שהיה בעבר. רשת הקרב לא הופיעה, אך המפתחים הבטיחו כי עוד תמצא את עצמה בגרסה הסופית.

הגיבורים שוב אינם משתתפים מלאים בקרב, אך יש להם התקפות מיוחדות ומרשימות, והם עדיין יכולים להטיל כשפים בעת קרב.

 

ניצחון תודות למלאכים

 

הלחימה הסתיימה בניצחון מוחץ לצד הטוב, שזכה תודות למיומנויות הריפוי של המלאכים, בשילוב עם יכולתם של הגריפונים להתרומם מעל זירת הקרב, להיעלם מעין, ולאחר שני סיבובים לנחות על האויב בהפתעה.

 

בשלב זה נגמרה ההדגמה של Heroes of Might & Magic 5 והותירה אותנו בתחושה שאנשי Nival בהחלט מבינים את המותג ואוהבים אותו. מנגד הנאמנות הזאת והשילוב של כל-כך הרבה גורמים מוכרים ואהובים מהסדרה, נותרה השאלה אילו שינויים צוות הפיתוח החדש מתכוון להכניס במשחקיות מבוססת-התורות, והאם הוא יצליח ללכוד את רוחם של המשחקים הראשונים והקסומים באמת של הסדרה. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מלחמות מלאכים מול סוסי השאול
הקרבות מתנהלים כמו בעבר
vgames.co.il
מומלצים