שתף קטע נבחר

אסם מול שטראוס-עלית

שתי חברות המזון סיימו את הרבעון הראשון עם שיפור ברווח ובמכירות, למרות עיתוי חג הפסח שחל השנה מאוחר יותר. בעוד שמכירות שטראוס-עלית בחו"ל זינקו ב-11%, באסם הן ירדו ב-11%. בשטראוס-עלית המכירות גדלו בכל התחומים, למעט ירידה בתחום החטיפים. באסם ירדו המכירות במזון הקפוא ובמזון בטמפרטורת החדר. השוואה בין שתי חברות

שתי חברות המזון שטראוס-עלית ואסם סיימו את הרבעון הראשון של השנה עם שיפור קל במכירות וברווח, וזאת על אף עיתוי חג הפסח שחל השנה ברבעון השני של השנה, כשהעלייה המסורתית במכירות ערב החג תתבטא רק ברבעון הבא, בניגוד לרבעון הראשון אשתקד.

 

שטראוס-עלית סיימה את הרבעון עם הכנסות של 954 מיליון שקל - גידול של 3.5%. אסם סיימה עם מכירות של 618 מיליון שקל - גידול קל של 0.3%.

 

הגידול במכירות שטראוס-עלית הושפע בעיקר בעלייה במכירות עלית אינטרנשיונל - זרוע הפעילות של החברה בחו"ל, כשאלה עלו ב-10% ל-235 מיליון שקל.

 

מנגד, מכירות אסם בחו"ל ירדו ב-11% והסתכמו ברבעון ב-89 מיליון שקל. בחברה מסבירם כי הקיטון נבע משינוי עיתוי משלוחי הייצוא לחו"ל בתחום המזון הקפוא, ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

 

הגידול במכירות שטראוס-עלית ניכר ברוב תחומי הפעילות, כאשר  תחום המזון הטרי צמח ב-10%, ותחום המשקאות צמח ב-2%. מנגד, תחום החטיפים ירד ב-2%.

 

במוצרי אסם, החברה מדווחת על גידול של 2% במכירות בתחום החטיפים ומאפה, עלייה של 1% במזון המצונן, ומנגד ירידה של כ-1% במזון הקפוא, וירידה של 2% במוצרים בטמפרטורת החדר (למעט חטיפים ומאפה) - ובכלל זה הכוונה למוצרים כמו פסטה, מרקים, תבשילים, רטבים וקפה.

 

הלכי ההתייעלות שמיישמת אסם בייצור ובהפצה ממשיכים להניב פירות, והיא באה לידי ביטוי בשיפור ברווח התפעולי - כשזה גדל ב-13%. בשטראוס-עלית נותר הרווח התפעולי בלא שינוי - כשהרווח בישראל ירד ב-5%, ואילו בעלית אינטרנשיונל זינק הרווח ב-90% - בשל שיפור בשיעור הרווח הגולמי, בעיקר בשל הפרשי עיתוי של העלאת מחירים בחלק מהמדינות. 

 

בשורה התחתונה, גדל הרווח הנקי בשטראוס-עלית ב-10% והסתכם ב-52 מיליון שקל. באסם הרווח גדל ב-11% והסתכם ב-38 מיליון שקל.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אסם. התייעלות מניבה פירות
שטראוס-עלית. גידול של 3.5% בהכנסות
מומלצים