שתף קטע נבחר

המשטרה: ריגול מחירים בין רשתות מתחרות - חוקי

מנהל סניף מגה של רבוע-כחול במתחם פולג הזעיק שוטרים לאחר שנציגי שופרסל הגיעו לרשום את המחירים. המשטרה סירבה לסלק את נציגי שופרסל וקבעה: אין עבירה על החוק

נציגי רשתות שיווק יכולים לבקר בסניפי חנויות מתחרות לצורכי ריגול תעשייתי - כגון רישום מחירי המוצרים אצל המתחרים - מבלי שהדבר ייחשב הסגת גבול או עבירה על החוק. כך קבעה המשטרה, שהוזעקה בשבוע שעבר למתחם המסחרי פולג ("מתחם איקאה"), כדי לטפל בסכסוך שפרץ בין נציגי סניף של תת הרשת הזולה שופרסל-דיל למנהל סניף מגה שבמקום.

 

ל"ידיעות אחרונות" נודע, כי נציגות של שופרסל-דיל נכנסו לסניף המקומי של רשת מגה, שבבעלות רבוע-כחול, כדי לרשום מחירים. הן זוהו על-ידי מנהל סניף מגה וזה דרש מהן לעזוב מיד את המקום, בטענה כי הן מסיגות גבול. במקום התפתח עימות, שבעקבותיו הוזעקה המשטרה.

 

לאחר בירור עם הגורמים המוסמכים במשטרה, מסרו השוטרים כי אין תקנה האוסרת על נציגי שופרסל למלא את משימתם. בתגובה נמסר מרשת רבוע-כחול: "בעקבות האירוע ניתנה הוראה למנהלי הסניפים לאפשר לנציגי מתחרים לרשום מחירים. רשת רבוע-כחול גאה במחיריה התחרותיים ובעובדה כי המתחרים מוצאים לנכון להעתיקם". רשת שופרסל סירבה להגיב.

 

מלחמת המחירים בין רשתות השיווק החריפה באחרונה, בעקבות פתיחת תת-רשתות כמו אימפריה של קלאבמרקט ושופרסל-דיל של שופרסל, המתמקדות במחירים מוזלים. בין היתר התפתחה תופעה שבמסגרתה מבקרים מדי יום נציגים של הרשתות בסניפי הרשתות המתחרות באותו אזור ומתאימים את מחיריהם לזה של המתחרה, שמגיב גם הוא מיידית.

 

התוצאה היא שברשתות מסוימות, בעיקר באזורים כמו תלפיות בירושלים ומתחם סגולה בפתח-תקוה, נצפו במשך יום אחד פערי מחירים של עשרות אחוזים באותו מוצר.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חיים הורנשטיין
התחרות מחריפה, הקונה אמור להרוויח
צילום: חיים הורנשטיין
מומלצים