שתף קטע נבחר

הפסדי אל-על המריאו ל-80 מיליון שקל

הרווח התפעולי ברבעון הראשון ירד ב-32% על רקע עלייה של 40% במחירי הדלק הסילוני. ההכנסות עלו ב-3% והסתכמו ב-1.392 מיליארד שקל. בנוגע למחירי כרטסי הטיסה, אמר רומנו: "אל-על סופגת את העלייה במחירי הדלק ולא מגלגלת אותה על לקוחות"

חברת התעופה אל-על סיימה את הרבעון הראשון של 2005 עם הפסד נקי של 80.5 מיליון שקל. זאת לעומת רווח נקי של 20.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

הכנסות החברה מהפעלה הסתכמו ב-1.392 מיליארד שקל, עלייה של 3% לעומת הכנסות הרבעון המקביל.

 

אל-על מציגה ירידה של 32% ברווח התפעולי, לרמה של 200.5 מיליון שקל. הירידה ברווח התפעולי מוסברת בזינוק של 40% במחיר הדלק הסילוני לעומת הרבעון המקביל. עוד מציינים בחברה, כי הוצאות הדלק ברבעון היוו כ-28% מהוצאות ההפעלה, לעומת כ-26% ברבעון המקביל.

 

מנכ"ל אל על חיים רומנו, אמר: "בהנחה כי מחירי הדלק היו זהים לרמה הממוצעת אשתקד התוצאה ברבעון הנוכחי הייתה מעבר מהפסד לרווח נקי".

 

בנוסף החברה מציינת בדו"חותיה, כי הכנסותיה מושפעים מעונתיות: בחודשי החורף (ינואר-מרץ) החברה סובלת מירידה בתנועת נוסעים, אך מאידך בעליית תנועת מטענים.

 

בנוגע למחירי כרטסי הטיסה, אמר רומנו ל-ynet: "אל-על סופגת את העלייה במחירי הדלק ולא מגלגלת אותה על לקוחות. העלייה בהכנסות נובעת מעלייה במספר הנוסעים, ולא מעליית מחירים".  

 

"החברה שוקלת להרחיב את תחומי פעילותה מעבר לתעופה ולנהל נכון את משק הדלק בחברה, על ידי פעולות גידור והפעלה חסכונית של המשאבים. אנו נמצא מקורות הכנסה נוספים, כי אין לנו כוונה להמשיך להפסיד", הוסיף רומנו.

 

אל-על נמצאת בבעלות חברת כנפיים (40%), מדינת ישראל (22%) ועובדי אל-על (8%).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אל-על. מחירי הדלק עלו
חיים רומנו, מנכ"ל אל-על
מומלצים