שתף קטע נבחר

יונדאי ממשיכה להוביל

שוק הרכב עד חודש אפריל: קונים יותר, יונדאי המותג הפופולרי, מאזדה שולטת במכוניות פרטיות ומותגי העל מציגים עליה מרשימה. מי אמר שרע כאן?

בארבעת החודשים הראשונים של השנה נמכרו בישראל 36,255 כלי רכב חדשים. עלייה קלה לעומת 35,256 כלי רכב שנמסרו ללקוחות חדשים בתקופה המקבילה אשתקד. זאת לפי נתונים שפרסם היום (ב') איגוד יבואני הרכב. בנוסף נמסר כי פלח השוק של מכוניות הנוסעים היפניות גדל השנה לעומת אשתקד - כמעט 41% מסך מדינות הייצוא, לעומת 35.3% אשתקד. דרום קוריאה הגדילה כוחה מ-21.7% לכמעט רבע מהשוק.

 

יונדאי מול מאזדה

 

כמו בחודש הקודם, גם הפעם מובילה יונדאי את טבלת המותגים, עם סך של 5,236 כלי רכב חדשים, כולל רכבי כביש-שטח ומסחריות. עבור יונדאי מדובר לא רק בהצלחה תדמיתית, אלא גם עלייה נאה לעומת 4,262 מכוניות חדשות שנמסרו בארבעת החודשים הראשונים של 2004. במקום השני ממוקמת מאזדה, הפופולרית ביותר בשנים האחרונות, עם סך של 4,619 מכוניות חדשות, לעומת 5,711 בתקופה המקבילה. בין רוכשי הרכב הפרטי ממשיכה מאזדה להיות הפופולרית מכולן, עם 4,352 מכוניות חדשות, לעומת 5,348 אשתקד.

 

טויוטה מול שברולט

 

במקום השלישי בין המותגים ממוקמת טויוטה, שמכרה בארבעת החודשים הראשונים של השנה 3,920 מכוניות, עלייה נאה לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אותה סיימה עם 3,507 בלבד. המותג היפני מקדים במעט את שברולט, המאיימת במקום הרביעי עם 3,150 מכוניות פרטיות, 53 פחות מאלה שמכרה טויוטה. גם לעומת 2004 מפגינה שברולט ביצועים מצוינים, עם עלייה מרשימה מאד - 3,380 מכוניות בסך הכל השנה, לעומת 2,363 בלבד אשתקד.

 

אין ספק כי החטיבה הקוריאנית של ג'נרל מוטורס, שנקראה במקור דייהו, מביאה לקוחות רבים לאולמות המכירה. אלא שהשפעתה נותרה מצומצמת למותג שברולט בלבד. שאר מותגי הקונצרן מדווחים דווקא על האטה. כך איסוזו במקום ה-15 עם סך של 669 כלי רכב בארבעה החודשים הראשונים, לעומת 834 אשתקד. כך גם אופל במקום ה-21 (214 לעומת 268), ביואיק (129 לעומת 148) וסאאב (13 לעומת 17). קאדילק? 32 מכוניות חדשות השנה, 31 אשתקד.

 

ומה עם היתר?

 

במקום החמישי בדירוג המותגים ממוקמת רנו, עם 1,945 מכוניות חדשות בשליש הראשון של השנה, ירידה משמעותית לעומת 2,625 יחידות חדשות אשתקד. פורד שבמקום השישי מציגה עלייה נאה, מ-1,604 אשתקד ל-1,910 השנה. פיג'ו שביעית עם עליה נאה אף היא, 1,842 מכוניות חדשות השנה, לעומת 1,447 אשתקד. גם סוזוקי הממוקמת שמינית רשמה הצלחה בארבעת החודשים הראשונים, עם עליה מ-1,438 מכוניות חדשות עד-כולל אפריל 2004, ל-1,636 השנה.

 

את העשירייה הראשונה סוגרות סיטרואן וסובארו. שתיהן עם ירידות לעומת אשתקד. סיטרואן עם 1,628 מכוניות לעומת 1,795, סובארו עם 1,471 לעומת 1,683 כלי רכב חדשים מתוצרתה שעלו על הכביש בארבעת החודשים הראשונים של השנה.

 

ויש כמובן גם את סוגרות הטבלה, עם מספר נתונים מעניינים. למשל, הידעתם שפרארי לא מכרה אפילו מכונית אחת במהלך כל ארבעה החודשים הראשונים, בדיוק כמו טאטא ולנצ'יה? מה לעשות, ושלושת המותגים מופיעים בטבלה ככלי רכב הנמכרים בישראל. וכן, אנחנו יודעים שיש פרארי אחת לפחות תחת רישוי מקומי.

 

סמארט מכרה בינתיים 11 מכוניות לעומת 21 אשתקד, אלפא נותרה יציבה (ומעציבה) עם 13 מכוניות בארבעת החודשים הראשונים, לעומת 15 אשתקד. אבל שימו לב לפורשה ויגואר. יצרנית מכוניות הספורט הגרמנית העלתה על הכביש הישראלי לא פחות מ-16 מכוניות חדשות בארבעה חודשים, לעומת שש בלבד אשתקד. יגואר אינה מפגרת אחריה כלל. 27 מכוניות חדשות השנה, לעומת 10 בלבד אשתקד. מה אתם אומרים על זה?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יונדאי גטס - מרוויחה
שברולט אביאו - מרוויחה
פורשה קאיין - מרוויח
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים