שתף קטע נבחר

מקדונלד'ס מעודדת זכייניותיה לעבוד 24 שעות ביממה

הרשת מציעה לזכייניות שיסכימו לעשות את הצעד הזה החזרים על דמי השכירות לשעות שבין חצות ל-5 בבוקר, למשך חצי שנה

מקדונלד'ס רוצה להגדיל את מכירותיה בארה"ב ומעודדת את הזכייניות להישאר פתוחות 24 שעות ביממה.

 

לפני שנתיים האטה חברת המזון המהיר מספר 1 בעולם את התרחבותה, כשהחליטה להתמקד בשיפור השירות ובהרחבת התפריט לנוכח הדשדוש במכירותיה בארה"ב. מאז קפצו המכירות בשוק הגדול ביותר של החברה, ועכשיו עליה לשמור על מומנטום המכירות. אין פירוש הדבר פתיחת מסעדות חדשות. במקום זה, לדברי בכיר במקדונלד'ס, היא תמשיך באסטרטגיה הנוכחית של הגדלת המכירות במסעדות הקיימות - בעזרת פריטים חדשים בתפריט ועיצוב-פנים עדכני - ותלחץ על זכייניות רבות יותר לפעול מסביב לשעון.

 

כיום, 20% בערך מ-13,700 מסעדותיה של מקדונלד'ס בארה"ב פתוחות 24 שעות ביממה, ובחברה צופים שהמספר יגדל בהתמדה בשנים הקרובות. אחד האנליסטים צפה לאחרונה שהיעד של מקדונלד'ס הוא הכפלת מספרן של המסעדות האלה. החברה לוחצת עתה חזק בכיוון זה, לקראת חופשת הקיץ. כך, למשל, היא מציעה לזכייניות שיסכימו לעשות את הצעד הזה החזרים על דמי השכירות לשעות שבין חצות ל-5 בבוקר, למשך חצי שנה. זאת בתנאי שהזכייניות יהיו פתוחות מסביב לשעון במשך שנה לפחות.

 

הזכייניות חוששות. רבים מאלה שעברו ל-24 שעות בקיץ שעבר חזרו בהם, אומר דיק אדמס, יועץ שעובד בעיקר עם זכייניות של מקדונלד'ס. באמצע החורף באמצע הלילה אין אף אחד בחוץ.

 

מומחים מעריכים, על כל פנים, שמסעדה יכולה להוסיף למכירותיה היומיות 300 עד 500 דולר אם היא פועלת כל הלילה, גידול של כ-10%. אבל מול הגידול בהכנסות יש גם גידול בעלויות הביטוח, על הפעלת המסעדה בשעות היותר מסוכנות של הלילה, וכן הוצאות על הפעלת הציוד במשך כל הלילה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עומר הכהן
להגביר הרווחים
צילום: עומר הכהן
מומלצים