שתף קטע נבחר

מיצובישי מחשמלת את הקולט

יצרנית הרכב היפנית הציגה מכונית תצוגה חדשה המבוססת על הקולט, ועושה שימוש בצמד מנועים חשמליים. התוצאה המובטחת: אפס זיהום

מיצובישי הציגה מכונית תצוגה חדשה המכונה קולט MIEV, ר"ת של Mitsubishi In-wheel-motor Electric Vehicle. במילים מעט פשוטות יותר רכב-חשמלי-עם-מנוע-בתוך-גלגל...

 

מדובר במכונית המבוססת על הקולט המוכרת והחדשה יחסית, שאינה משווקת עדיין בישראל. במקום מנוע בנזין או דיזל שגרתי, היא מצוידת בצמד מנועים חשמליים קטנים, אחד בתוך כל גלגל אחורי. התוצאה - הנעה ללא זיהום אוויר וללא פגיעה במרחב הפנים ובשימושיות הנגזרת מכך של המכונית. עוד אומרים במיצובישי כי תכנון שכזה מאפשר חופש גדול יותר בעיצוב המכונית, ומפנה מקום לתא נוסעים מרווח יותר.


 

עוד מזכירים מיצובישי כי שימוש במנועים חשמליים, מאפשר חלוקת כוח מיטבית בין הגלגלים, ללא צורך במערכת העברת כוח. במילים אחרות - לקולט MIEV אין כלל תיבת הילוכים. במיצובישי מאמינים שמערכת כזו תהיה יעילה במיוחד בהנעה כפולה עתידית, כאשר לכל אחד מארבעת הגלגלים יהיה מנוע חשמלי משלו.

 

כדי לספק אנרגיה למנועים החשמליים, מצויידת הקולט בסוללות יון-ליתיום. המנועים החשמליים מייצרים הספק של 27 כ"ס ומומנט של 61 קג"מ, שמאפשרים מהירות מרבית של 150 קמ"ש. במיצובישי נמנעו מחשיפת טווח הנסיעה בין טעינות של המכונית, והצהירו רק כי מדובר בדגם הנמצא בשלבי פיתוח ראשוניים.

 

בעתיד הקרוב צפויה ה-MIEV לעבור סדרת בדיקות במטרה להפוך את הטכנולוגיה לשימושית וזולה יותר. ומה עם גרסה חשמלית סדרתית על בסיס הקולט? לא בעתיד הקרוב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים