שתף קטע נבחר

ראיון: על המשחק הבא בסדרת המטריקס

דייויד פרי, נשיא ומנכ"ל חברת Shiny, מדבר על המשחק החדש, Path of Neo. ההתרשמות שלנו: דרכו של ניאו נראית מבטיחה ביותר

שנתיים עברו על דייויד פרי, נשיא ומנכ"ל חברת Shiny, מאז יציאתו של המשחק Enter The Matrix. במהלך השנתיים האלה עבדו במרץ האחים ווצ`אוסקי על כמה וכמה פרוייקטים. הם ליוו את פיתוח המשחק The Matrix Online, כתבו את התסריט לסרט חדש בשם V for Vendetta שצפוי לצאת בקרוב, וליוו את חברת Shiny בפיתוח המשחק החדש, והמלהיב ביותר שיצא לנו לראות סביב עולם המטריקס, תחת השם The Matrix: Path of Neo.

 

"לאורך כל התקופה שעבדנו על המשחק הראשון, המעריצים כל הזמן שאלו אותנו:

 אנחנו נוכל לשחק את ניאו? או אולי את טריניטי ומורפיאוס? היה לי קשה להסביר להם בזמנו שהמשחק שפיתחנו אז נועד להשלים את הסרטים, ולכן, הדמות שבה ישחקו השחקנים תהיה של ניובי. כשהגענו לדבר על המשחק החדש, היה לי ברור שאנחנו צריכים לתת לשחקנים את מה שהם רוצים. כך התחילה דרכו של המשחק Path of Neo", אומר דייויד בחיוך.

  

צריך לראות אותו כדי להבין באיזה טיפוס מדובר. דייויד פרי הוא בחור גבוה, ממש ממש גבוה. יותר גבוה מכל אדם אחר בחדר. יש לו פרצוף של ילד שובב וחייכני למרות שערות השיבה שהתחילו לצמוח לו מאז שראיתי אותו לפני שנתיים. מדובר בגיימר מכור לחלוטין. הוא מדבר על המשחקים שהוא מפתח בהתלהבות אדירה, ומדביק בהתלהבות הזאת את כל מי שמקשיב. קוראים לזה כריזמה, אני מניח.

 

הקריירה שלו בתעשיית המשחקים התחילה בגיל 15 באירלנד של תחילת שנות השמונים, ובגיל 20 וקצת כבר היו מאחוריו כמה וכמה להיטים למחשב הספקטרום. ב-93` הוא הקים את חברת Shiny. המשחק הראשון שהוציאו היה MDK המיתולוגי, ומאז ועד היום הוציאה החברה כמה כותרים שאפתניים במיוחד, כדוגמת Sacrifice ו-Messiah, ולפני שנתיים הוציאו את הלהיט הגדול (עם 6 מליון עותקים שנמכרו קשה להתווכח, למרות שדי ברור שהוא מכר בגלל השם ולאו דווקא בזכות המשחק, שלא היה מהטובים של החברה) Enter the Matrix.

 

בקרוב: Path of Neo

 

דייויד התחיל את המצגת שלו וסיפר לנו בהתלהבות על השנתיים האחרונות שעברו על חברת Shiny, ההתרחבות המהירה שהם עברו כדי להתמודד עם פרוייקט גדול כמו משחקי המטריקס, העבודה עם האחים ווצ`אוסקי והעבודה מול תסריטאים ומפיקים הוליוודיים. Path of Neo, אשר אמור לצאת בשנה הקרובה, הוא עוד פרוייקט של שיתוף פעולה יוצא דופן בין הוליווד לתעשיית המשחקים. האחים ווצ`אוסקי כתבו וביימו את כל המשחק, והגדילו לעשות בכך שכתבו סוף חדש לעלילותיו של ניאו.

 

 "האחים ווצ`אוסקי לא היו מרוצים במיוחד מהסוף של הסרט, וודאי לא חשבו שזה סוף הולם למשחק מחשב", אומר דייויד. "הפרוייקט הזה נתן להם הזדמנות לחזור ולשכתב את סופו של המסע שעוברת הדמות של ניאו, וכך יוצא שכאשר תעברו את עלילותיו של ניאו במשחק, ותגיעו לסופו, האחים ווצ`אוסקי יצוצו פתאום על המסך ויסבירו לשחקן שהסוף אליו הוא מתקדם לא ממש נראה להם, והם החליטו להציג במקומו סוף חדש.

 

הסוף החדש, אגב, צפוי להופיע גם ב"גירסת הבמאים" של סרטי המטריקס, שאמורים לצאת בעתיד הלא רחוק ב-DVD", הוא מסגיר. דייויד. למען האמת, נראה לי שזה סקופ עולמי, כי גירסת הבמאים של סרטי המטריקס אפילו לא הוכרזה עדיין.

 

לשחק את ניאו

 

ב-Path of Neo, כפי שמרמז שם המשחק, השחקן סוף סוף יזכה לשחק את דמותו של ניאו ולעבור יחד איתו את כל התהפוכות שעוברת הדמות במהלך שלושת סרטי המטריקס. המשחק יתחיל בשלבי אימון, בדומה לקרבות האימון שניאו עבר עם מורפיאוס בסרט הראשון, וימשיך לכל המקומות המוכרים: סצינת הקרב המפורסמת שבה ניאו וטריניטי מפרקים לגמרי את הלובי של בניין המשרדים בו מוחזק מורפיאוס, סצינת הקרב מול מאות הסמית`ים מ-Reloaded ועוד ועוד. במהלך המשחק ניאו ילמד לעוף, לראות את המטריקס במצב הקוד שלה, לעצור כדורים ואת כל היכולות הנוספות שניאו הפגין לאורך הסרטים.

  

"היה לנו אתגר גדול מאד בשחזור חלק מהקרבות", חולק איתנו דייויד. "למשל, רצינו ליצור את סצינת הקרב שבה מאות סמית`ים תוקפים את ניאו, ולא ידענו אם קונסולת ה-PS2 תוכל לרנדר בזמן אמת קרבות גדולים כל כך. לשמחתי, המפתחים שלנו הצליחו ליצור דמו טכנולוגי שהוכיח שזה אפשרי". בשלב זה דייויד מעלה על המסך סרטון שמציג את הפארק בו מתרחש הקרב נגד מאות הסמית`ים, ולאחר שניות המסך מתמלא בלא פחות מ-750 דמויות של הסוכן סמית`, כולן זזות ומוכנות לקרב.

 

"המתכנתים שלנו המשיכו לעבוד על הדמו הזה, ובסופו של דבר הצליחו לסחוט מה-PS2 עוד קצת כוח חישוב". דייויד מחייך, ומציג לנו את אותה סצינה, אבל הפעם עם 1,500 סמית`ים נלחמים. "זה פחות או יותר יספיק לנו לקרב מול ניאו", הוא מסיים, שבע רצון בעליל.

 

מעבר למצב קוד

 

אחד המאפיינים שדייויד סיפר לנו עליו בהרחבה הוא האפשרות לעבור ל"מצב קוד". להזכירכם, זאת היכולת של ניאו לראות את המטריקס בצורת הקוד שלה. שאלתי את דייויד אם האפקט של ראיית המטריקס בצורת הקוד שלה הוא סתם תוספת גרפית נחמדה, או שיהיה לה תפקיד ממשי במשחקיות. "זה יהיה מאד חשוב למשחקיות", הוא עונה.

 

"לאחר שניאו ילמד לעוף, הוא יוכל לרחף גבוה מעל העיר שבמטריקס, וכשהוא יעבור למצב קוד הוא יוכל לראות בדיוק באיזה מקומות בעיר ישנן בעיות או קרבות שדורשים את טיפולו. המעבר למצב קוד אמנם יצרוך לא מעט "אנרגיית פוקוס", שהיא האנרגיה שניאו משתמש בה לביצוע הפעולות המיוחדות שלו, אבל היא תהיה כלי חיוני כדי לזהות אויבים ובעיות במטריקס. שימוש נוסף שיהיה למצב הקוד הוא לראות ברחוב הומה אדם מיהו סוכן או אויב ומיהו סתם אדם, וכן תהיה אפשרות להשתמש ב"מצב קוד" כדי לראות היכן נמצאים אויבים מאחורי קירות".

 

הרבה הרבה כלי נשק

 

איש יחסי הציבור שליווה אותנו לראיון עם דייויד התחיל לעשות סימנים עצבניים במיוחד, והסביר לנו שצוות של MTV מחכה לראיין את המרואיין שלנו. ממש לפני סיום עוד הספקתי לשאול את דייויד אם המשחק יכלול נשק חם, או רק אמנויות לחימה. "אוהו", באה התשובה, "אתה זוכר את הנקודה שבה ניאו אומר לטריניטי שהוא צריך כלי נשק, הרבה כלי נשק? המשחק יכלול קצת יותר כלי נשק ממה שראית באותה סצינה".

 

התנסות בדמו

 

סיימנו לראיין את דייויד וניגשנו לשחק בדמו שהוצג בתערוכה, אשר כלל שני שלבים. הראשון היה שלב אימונים, שהוצג בשחור לבן משום מה ובו ניאו נלחם עם חרב נגד סידרה של לוחמים לבושי קימונו (ככל הנראה לא יותר מתוכנות אימון). הקרב התקיים כולו במעין גן יפני, ואני מוכן להישבע לכם שלמשך דקות ארוכות לא יכולתי להתנער מהרושם שחזרתי ל-Jade Empire.

 

לאחר מכן עברתי לשלב הרציני יותר, והוא שחזור סצינת הקרב המפורסמת בלובי של בניין המשרדים (מהסרט הראשון). הזזת ניאו נעשית באמצעות הידית האנלוגית, הכפתורים משמשים לקפיצה, ותנועות לחימה מיוחדות, כפתורי הכתפיים משמשים לירי ולמעבר ל-Bullet Time. השלב התחיל בגל ראשון של מאבטחים חמושים אשר נכנס ללובי. בדיוק כמו בסרט, עמודי השיש התפוצצו מהקליעים שפגעו בהם והתיזו אבק וחלקיקי אבן לכל עבר.

 

ניאו וטריניטי שילבו בעיטות, מכות וירי כדי לחסל גל אחרי גל של מאבטחים אשר הגיעו מהמעליות. השילוב בין הירי לבין לחימה פנים אל פנים היה מדליק כנדרש, והאפקטים שהתווספו, כולל תנועת הקליעים ב-Bullet Time, נעשו מושלם. כמויות האבק והחלקיקים שמילאו את המסך בחלק מהזמן הקשו על מציאת האויבים, אך בסופו של דבר חיסלתי את האחרון שבהם ועליתי לשחרר את מורפיאוס בתחושה שדרכו של ניאו נראית מבטיחה ביותר.

 

תערוכת E3 היא אירוע הגיימינג הגדול בעולם, המתקיים גם השנה במרכז הכנסים בלוס-אנג`לס. ynet, בשיתוף פעולה עם אתר המשחקים הישראלי המוביל Vgames , מפרסם ידיעות, הכרזות וחשיפות של כתבי Vgames היישר מהתערוכה.

 

עוד באתר Vgames מתערוכת המשחקים E3:

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דיוויד פרי
The Path Of Neo
אתר המשחקים Vgames
מומלצים