שתף קטע נבחר

לא עוברים לבודדת: על מוצרים שנמכרים רק במארזים

מסע קניות בסופר יכול להפוך ללא סימפטי מסיבות רבות. אחת מהן היא העובדה שיש חברות שמחייבות אותנו לקנות מוצרים בזוגות, שלישיות, רביעיות וגם שישיות. למה? כי זה רווחי ומגדיל מכירות. מה הצרכן יכול לעשות נגד התופעה? כלום

החלטתם לערוך קניות בסופרמרקט. ארזתם את הילדים ויצאתם למסע שלעיתים יכול להיות ארוך ומייגע. הגעתם, לקחתם עגלה, הכנסתם 5 שקלים כדי לשחרר אותה ולהיכנס איתה לסניף - תופעה מרגיזה בפני עצמה - והתחלתם לשוטט בין הדוכנים ו"להעמיס" עליה מוצרים.

 

סופרמרקט הוא אחד מהמקומות שסביר ביותר שתתקלו בהם בתופעות צרכניות מרגיזות. מוצרים בלי מחירים, מחיר על המוצר שאינו תואם את מחיר הברקוד בקופה, תורים ארוכים וקופות לא מאוישות הם רק חלק מהעניינים שעלולים להפוך את מסע הקניות ללא סימפטי, ולגרום לכם להצטער שלא הזמנתם את המוצרים דרך הטלפון ולא ביקשתם שליחות עד הבית.

 

ואז מתחיל מסע הקניות. יצאתם אליו בידיעה שזול הוא לא יהיה, אבל כאשר אתם מגיעים למדפים, מתברר שהוא ייגמר הרבה יותר יקר ממה שחשבתם. מדוע? בין היתר בשל תופעת המוצרים, שנגדיר אותם, לצורך העניין, כמוצרים שלא נמכרים ב"בודדת". כאלה שנמכרים רק בזוגות, בשלישיות, ברביעיות. יש כאלה שנמכרים גם בשישיות ובשמיניות. למה? ככה החליטה החברה המשווקת, וסיבותיה עימה. זה מגדיל מכירות, זה רווחי, ואם אתם חושקים במוצר לא ישארו בפניכם הרבה ברירות אלא לרכוש אותו במארז המוצע - אפילו אם בדיעבד הוא יתגלה כלא טעים.

 

ביקרנו ברשת שיווק ידועה כדי לבדוק אילו מוצרים מחייבים אותנו לקנות במארזים, בניגוד לרצוננו, וכצפוי גילינו נוכחות "מרשימה" שלהם על המדף. הבדיקה מדגמית ומחירי המוצרים ממוצעים וזהים פחות או יותר בכל רשתות השיווק.

 

קוטג' אישי, ברביעיות

 

רווקים? נפלא. בדיוק בשבילכם המציאו במחלבת טרה את הקוטג' האישי. 150 גרם, לרוב הוא נגמר בארוחה אחת ולא נשאר במקרר עד שהוא מתקלקל. אלא מה? נסו לרכוש אותו "בבודדת". יש סיכוי טוב שתתקבלו בצעקות אצל הקופאית או מנהל הסניף על שהעזתם להוציא אותו מהמאגדת שלו. וכמה גביעים יש במאגדת? ארבעה. לא פחות ולא יותר. ארבעה גביעים שנמכרים במחיר של 14 שקל. ועל המאגדת, לא שכחו בטרה לציין באותיות של קידוש לבנה, שהמוצר נמכר רק במארז. אז לא להתבלבל בבקשה.

 

גם מוצרי החלב של שטראוס לא "חפים מפשע". מילקי, מעדן הקצפת הנמכר ביותר בישראל, מתרענן מדי פעם עם טעם חדש. הוא כבר הוגש לנו במהדורות מיוחדות בשילוב עם דובדבנים, עם תותים, בטעם בננה, עם קצפת למטה ובצורת ספירלה. את הטעמים המיוחדים מאפשרת לנו המחלבה לרכוש רק בזוגות במחיר של 5.85 שקלים, ולא משנה שמדובר במוצר שמוכר 7 מיליון גביעים בשנה ומוביל את קטגוריית מעדני החלב בנתח השוק שהוא מחזיק. טובים השניים מן האחד.

 

מוצר חלבי נוסף ופופולרי מבית שטראוס הוא האקטימל, שנחשב להצלחה גדולה וצבר לו מעריצים רבים, רובם ילדים. למשקה אקטימל אין מתחרים בקטגוריה ולמרות זאת הוא נמכר רק במארז של שישייה במחיר 14 שקל. בשטראוס אוהבים, כנראה, את הסיפרה 6. אחרת איך תסבירו את העובדה שמלבד אקטימל, גם משקה גמדים נמכר במארזי שישיות ב-11 שקל וגם גביעי גבינת גמדים נמכרים במארז שישייה ב-7.70 שקלים.       

 

שישיית ביסים

 

גם המתחרה בתנובה אימצה את המספר שש במארז גבינת עמק ביס. מחיר מארז שישייה 7.80 שקלים ושני מארזים נמכרים במחיר מבצע של 10 שקלים. ואם חשקתם בגלידה אבל בלי הרבה קלוריות, גלידות נסטלה מציעות לכם גביעי סרבה יוגורט בטעמים. האמת, הטעם לא רע, אבל ההתנסות תתאפשר רק אם תרכשו רביעיה במחיר 16 שקל.        

 

בא לכם איזה מרק "נמס בכוס" של קנור? אין שום בעיה, אבל רק בתנאי שתרכשו זוג תמורת 6.15 שקלים. אז אולי תענישו את החברה ותעברו למדף של אסם? גם שם תמצאו שתי אריזות מרקים מחוברות, במשקל 18 גרם ליחידה, שנמכרות במחיר 6 שקלים. עכשיו תבחרו עם מי בא לכם יותר "להתחמם".        

 

דגנים, רבותי, דגנים

 

אם אתם משתייכים לאלה שאוכלים לפי "צו האופנה" סביר להניח שיש לכם בבית כמה חטיפי דגנים שהחברות השונות משווקות לנו אותם כמוצרי בריאות. מתחשק לכם להתפנק עם פינוק בריאות של תלמה? רק ברבים. רביעיית חטיפים ב-12 שקל. את חטיף הדגנים שלה מציעה תלמה במארז של שמיניה שעולה 17 שקל. חטיף קורני נמכר במארז שישייה תמורת 15 שקל. חטיף אנרג'י של עלית מוצע במארז של שש יחידות ב-17 שקל וקראנצ'י שמשווק על ידי ליימן שליסל נמכר באריזת חמש יחידות תמורת 19 שקל. מארזי קורנפלקס של קלוגס נמכרים בשמונה יחידות שכל אחת מהן במשקל 25 גרם במחיר 25 שקל. אם רק היו מאפשרים לקנות חטיף אחד, הייתם חוסכים הרבה שקלים.

 

בהמשך לטרנד הבריאות, סביר להניח כי ניסיתם פעם או פעמיים לטעום מוצר על בסיס סויה. אם אהבתם אותו ויש לכם כוונה לצרוך אותו על בסיס קבוע, יש לכם בעיה. מדוע? כי לרוב ניתן לרכוש אותם בשלישיה או רביעיה. משקאות סויה של אלפרו, שכל אחד מהם 250 מ"ל, נמכרים בשלישיה במחיר 15 שקל, משקאות משק צוריאל, במשקל 330 מ"ל ליחידה, נמכרים ברביעיה במחיר 13 שקל ומעדני סויה של אלפרו נמכרים ברביעיה במחיר 15 שקל.

 

ונניח שלא ממש אכפת לכם כמה אתם שוקלים ומה מצב הבריאות שלכם והחלטם לפרגן לעצמכם בסרט בטלוויזיה עם בקבוק בירה וקערת פופקורן. רעיון חביב. אלא שאת בירה שנדי של מכבי שהוציאה החודש טמפו במהדורה מוגבלת, תוכלו לקנות רק במארז שישייה במחיר 25 שקל ופופקורן של פופ סטאר יימכר לכם במארז של חמש יחידות תמורת 19 שקל. גם את הפופקורן של HOT POP תוכלו לרכוש רק במארז שישייה תמורת 14 שקל.   

 

מרגיז? מאד. ומה נותר לצרכן הקטן לעשות? כלום. אולי רק להמשיך להתרגז (ולקחת עוד קוטג' מהרביעייה).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מילקי. חלק רק בזוגות
נמס בכוס. בזוגות
אקטימל. בשישיות
שנדי. בשישיות
מומלצים