שתף קטע נבחר

הצעה: באירופה תוגבל המהירות ל-100 קמ"ש

הממונה על האנרגיה באיחוד האירופי קורא להגבלת המהירות המרבית המותרת ל-100 קמ"ש. הגרמנים זועמים: "מנסים לסרס אותנו"

האם תוגבל בקרוב המהירות המותרת בכבישי האיחוד האירופי ל-100 קמ"ש? אם תתקבל דעתו של הממונה על אנרגיה באיחוד האירופי, כך בפירוש יהיה. ההצעה שהעביר הממונה, אנדרי פייבאל, גובשה באגודת האנרגיה הבינלאומית בפאריז, המנמקת כי הפחתת המהירות המרבית - העומדת על 110-130 קמ"ש במרבית מדינות אירופה - תאפשר הפחתה מיידית ומהירה של זיהום האוויר ותצרוכת הדלק.

 

פייבאל הבהיר כי המצב הנהוג בגרמניה למשל, בו מכוניות נוסעות לעיתים במהירות גבוהה אף מ-200 קמ"ש, הוא פשוט בלתי נסבל לסביבה כתוצאה מצריכת דלק גבוהה מאד וזיהום סביבה כבד. עם זאת, הוא לא הסביר מדוע לדעתו יש להוריד את המהירות המותרת בשאר המדינות במקביל. בתגובה לדבריו של הממונה, פרסם העיתון הגרמני "דר-שפיגל" מאמר חריף בו הגדיר את רף המהירות המוצע - 100 קמ"ש - כ"סירוס".

 

העיתוי לא מקרי

 

תזמון הצעתו של הממונה על האנרגיה באיחוד, אינו מקרי. היא מתוזמנת היטב לימים בהם שוקדים באיחוד על קביעת תקנות חדשות, בהן קביעת תקנים לכבישים ולחוקי תקינה במטרה "ליישר קו" בין המדינות השונות. מטרת האיחוד היא לאפשר מעבר נוח בין המדינות, בלי צורך ללמוד כללים שונים בכל אחת מהן.

 

דוגמה לכלל שכזה ניתן למצוא בתקנות הדלקת אורות ביום. בעוד שבפורטוגל חל איסור מוחלט על הדלקת אורות דרך במהלך שעות היום, הרי שבמזרח וצפון אירופה לא ניתן כלל לכבות את האורות במרבית המכוניות הנמכרות. עם זאת, מבקרי תוכנית ההאחדה מציינים שלחוקים הללו ישנן סיבות טובות, וביניהן גם הברור מכל - בין מדינות שונות יש הבדלים במזג האוויר ותנאי התאורה.

 

האם כך גם לגבי המהירות? ואיך לדעתכם יתייחסו להצעה יצרני המכוניות הגרמנים, כמו פורשה נניח?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הלל פוסק
לא לעבור 100 קמ"ש. גם באירופה?
צילום: הלל פוסק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים