שתף קטע נבחר

הרשות השנייה מודיעה: נהדק הפיקוח על פרסום סמוי

ברשות חוששים מהתרחבות תופעת הפרסום הסמוי. יו"ר מועצת הרשות, מנשה סמירה, שלח מכתב לזכייניות ערוץ 2 ולמנכ"ל ערוץ 10 בו הוא מודיע כי יוגבר המעקב והפיקוח בנושא תוכן שיווקי

עם סיומו של המכרז לערוץ 2 חוששים ברשות השנייה מהתרחבות התופעה של פרסום סמוי, ומתזכרים את זכייניות ערוץ 2 ו-10 כי מעתה יוגבר הפיקוח בנושא זה.

 

במכתב שהיפנה מנשה סמירה, יו"ר המועצה, למנכ"לי הזכייניות רשת, קשת וטלעד ולמנכ"ל ערוץ 10 ניר למפרט, מציין סמירה: "הנני מוצא לנכון לעדכנכם בכך שביקשתי מהנהלת הרשות לפקח ולהקפיד הקפדה יתרה על מילוי ההנחיות בעניין תוכן שיווקי. הנושא יזכה לעדיפות בדיוני המועצה ובדיוני ועדת טלוויזיה, כך שהמעקב והפיקוח יוגברו בהתאם להחלטות שנקבעו בנושא זה והובאו לידיעתכם".

 

תופעת התוכן השיווקי (פרסום סמוי) תופסת תאוצה בתוכניות הטלוויזיה כבר כיום, אך התמתנה לפני תוצאות המכרז. ברשות השנייה הודיעו לאחרונה לזכייניות כי שילוב תוכן סמוי בתוכניות טלוויזיה אסור לחלוטין. זאת, אגב, בניגוד לעמדתה של מועצת הכבלים והלווין, שנוטה לנקוט גישה ליברלית יותר, ואף גיבשה לאחרונה כללים ראשונים לפיהם תוכן שיווקי יהיה מותר רק בתוכניות בידור, ריאליטי וטלנובלות. על פי טיוטת הכללים, בתחילת התוכנית תוקרן על המסך הודעה המבהירה שהתוכנית מומנה בהשתתפות גורמים מסחריים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הרשות השניה
סמירה. דגש על הכללים
צילום: הרשות השניה
מומלצים