שתף קטע נבחר

תקלה: ארונו של הנרצח הישראלי לא הגיע

משפחתו של מרדכי פרבדה, שליח התעשייה האווירית שנרצח באקוודור, המתינה להגעת ארונו. בגלל תקלה בחברת "קונטיננטל", הורד הארון בניוארק שבניו-ג'רזי. איש לא טרח ליידע את המשפחה. התעשייה האווירית אף הודיעה שהארון נחת. הבן יניב: "מה, זו מזוודה? אני אמור לפנות למחלקת אבידות"

"מה, זו מזוודה? אני אמור לפנות למחלקת אבידות?", כך אמר הערב (שבת) ל-ynet יניב פרבדה, בנו של מרדכי (58), שליח התעשייה האווירית, שנרצח באקוודור לאחר שגילה להפתעתו שהגופה, שהיתה אמורה להגיע ארצה, לא הגיעה. ממשרד החוץ נמסר ל-ynet כי מדובר ב"תקלה" בחברת התעופה, שבעטייה הורד הארון מטיסת ההמשך בניוארק שבניו-ג'רזי.

 

במשרד החוץ פתחו בבדיקת העניין, לאחר שהתברר שבמטוס שנחת בנתב"ג מניוארק שבניו-ג'רזי, לא נמצא ארונו של מרדכי פרבדה. הבדיקה העלתה כי הארון עלה אמש, תוך ליווי של איש המשרד, אל המטוס מאורוגוואי לניוארק. ככל הנראה, בגלל תקלה כלשהי בחברת התעופה, הורד הארון בניוארק ולא הועלה על המטוס לישראל, כפי שאמור היה. 

 

רק היום, לאחר נחיתת טיסה co090 של חברת קונטיננטל איירליינס וכאשר הבינה המשפחה שהארון לא נמצא על המטוס, יצר משרד החוץ קשר עם חברת התעופה לשם תיקון התקלה. ממשרד החוץ נמסר כי להבנתם, הארון אמור לעלות בשעות הקרובות על מטוס נוסף בדרך לישראל.

  

יניב, בנו של מרדכי פרבדה, אמר ל-ynet כי הוא עצמו גילה כי ארונו של אביו אינו על הטיסה שנחתה בישראל בשעה 16:35. "כנראה ששיטת ה'סמוך' לא עבדה הפעם. אני הייתי בטוח שהארון נמצא על המטוס, אף אחד לא הודיע למשפחה שום דבר. שום נציג ממשרד החוץ או מהתעשייה האווירית".

 

דוברת התעשייה האווירית אף הודיעה מעט לאחר השעה 5 כי הארון נחת בארץ, אך הדיווח התברר כשגוי. הבן אמר כי לאחר שגילה שהארון לא על המטוס פעל לכך שיועלה על טיסה אחרת. אם לא יהיה עיכוב נוסף, הארון יגיע מחר לארץ והלוויה של פרבדה צפויה להיערך כמתוכנן ב-14:30 בבית העלמין בחולון.

 

נרצח בידי שודדים באקוודור

 

פרבדה, עובד מפעל "להב" בחטיבת כלי טייס צבאיים. הוא נרצח בידי שודדים בעיר גויאקיל באקוודור, שם היה בשליחות התעשייה האווירית.

 

שני השודדים נכנסו למכוניתו של פרבדה ותוך כדי איומים הכריחו אותו להמשיך בנסיעתו. בהמשך הורו לו לעצור במקום סמוך למרכז העיר. בנקודה זו יצאו השלושה מן הרכב. פרבדה נדרש למסור לשודדים את כספו ורכושו.  

 

על פי עדי ראייה, השודדים מיהרו ונראו לחוצים. פרבדה ניסה להרגיעם ולשתף עמם פעולה. הוא הסכים מרצונו למסור להם את כל כספו ורכושו, כולל שרשרת שהייתה על צווארו. אך את השנייה, ובה תליון של מגן-דוד, ביקש להשאיר, כשהוא מסביר שקיבל אותה מאביו והיא יקרה ללבו. מבלי להשיב, כיוון אחד השודדים אקדח לראשו וירה בו.

  

השניים נמלטו עם השלל מהמקום ונעלמו. עוברי אורח הבהילו את פרבדה למרפאה סמוכה, אולם לרופאים לא נותר אלא לקבוע את מותו.

 

פרבדה נולד ב-1947 בגרמניה ועלה ארצה ב-1948, הוא נשוי לורדה ואב לארבעה ילדים. משפחתו גרה בחולון. הוא החל לעבוד בתעשייה האווירית ב-1975, והשתתף בעבודה בקו הייצור הסדרתי של מטוסי ה"כפיר" על דגמיהם השונים.

 

הוא התמחה בתחום הרכבת המערכות, ההרכבה הסופית של המטוסים והוצאת המטוסים לטיסה. כמנהל בית המלאכה להרכבת מערכות מטוסים, הוא התבלט ורכש לעצמו מוניטין בידע המקצועי הרחב ובמוטיבציה הגבוהה שלו.

 

במהלך השנים, מדינת ישראל והתע"א מכרו את מטוסי ה"כפיר" למספר מדינות ברחבי העולם ומפעל "להב" התמחה במתן שירות מתמשך ללקוחות. במסגרת שירות לקוח זה, פרבדה מילא תפקיד של ראש צוות טכני במדינות השונות. הוא השקיע שעות רבות בעבודתו זו, וקשר קשרים חמים עם הלקוחות השונים, כאשר ליווה את הטייסות שאותן שירת.

 

פרבדה זכה בפרס מיוחד של מפקד חיל האוויר באקוודור על יכולתו המקצועית ויחסו המסור והחם ללקוח. בתפקידו האחרון, שימש מדריך תחזוקה לחיל האוויר של אקוודור, ומשום כך היה חייב בנסיעות תכופות לשם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים