שתף קטע נבחר

נאצים בפרסומת? אופס, מצטערים

אחרי שהליגה נגד השמצה טילפנה בזעם וחברי קונגרס מתחו ביקורת תקיפה נאלצה ענקית הכל-בו האמריקנית "וול מארט" להתנצל. הסיבה: מודעת פרסומת של הרשת השוותה בין הצעה להגביל את שטח המסחר שלה לשריפת הספרים על-ידי הנאצים. "הממשלה לא מגבילה את מה שתקראו. למה שתגביל את מרחב הקניות שלכם?", נכתב במודעה. לצד הכיתוב הוצב הצילום המוכר של שריפת הספרים

כמו שריפת ספרים? רשת חנויות הכל-בו האמריקנית "וול-מארט" התנצלה אתמול על מודעת פרסומת בה השוותה תקנה עירונית להגבלת אזור הקניות במדינת אריזונה לשריפת ספרים על-ידי הנאצים. כך מדווח היום (שבת) ה"וושינגטון פוסט".

 

מודעת הפרסום, שהשתרעה על עמוד שלם, כללה את הצילום המפורסם משנת 1933 ובו נראים אנשים משליכים ספרים למדורה בכיכר אופרנפלץ שבברלין. המודעה פורסמה במסגרת קמפיין נגד הצעה של תקנה מקומית המבקשת להגביל את התרחבות רשת "וול-מארט" בחנות המקומית.

 

את התצלום ליווה גם טקסט בו נכתב: "האם עלינו לאפשר לממשלה להחליט עבורנו מה לקרוא? וודאי שלא... אז למה שניתן לממשל המקומי להגביל את מרחבי הקניות שלנו?"

 

הפרסומת ראתה אור ב-8 במאי בעיתון "אריזונה דיילי סאן". "היא אכן נבדקה ואושרה על-ידי וול-מארט, אך לא ידענו מאין התמונה", הסבירה דפני מור, מנהלת היחסים הקהילתיים של רשת הקניות. מור הוסיפה כי בכוונת הרשת לכתוב מכתב התנצלות לסניף המקומי של הליגה נגד השמצה.

 

הליגה נגד השמצה, חברי קונגרס והאיגוד הבינלאומי המאוחד של עובדי המזון והמסחר, מתחו ביקורת תקיפה כנגד הפרסום.

 

"הבעיה היא לא בשימוש בתמונה. הבעיה היא שזה מפחית מנוראות מעשיהם של הנאצים ומה שהם עשו. לנסות לקשור את התמונה לבחירות לעירייה, זה כבר מעבר לטעם רע", אמר ביל שטראוס, המנהל האזורי של הליגה נגד השמצה באריזונה.

 

למרות שאין בתמונה כל סמל נאצי מוכר, שטראוס טוען כי מדובר בתמונה המוכרת בציבור היטב ככזו מתקופת גרמניה הנאצית. "כל אדם עם ידע מינימלי על השואה אמור להכיר אותה", הוסיף. שטראוס הוא שהפנה לראשונה את תשומת לבה של "וול מארט" לכך שמדובר בתמונה מהתקופה הנאצית. ב"וול מארט" מסרו מייד כי יתנצלו על הפרסום.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
וול מארט. מתנצלים
גרמניה של שנת 1933 (ארכיון)
מומלצים