שתף קטע נבחר

Xbox החדשה נחשפת

אמש השיקה מיקרוסופט את קונסולת הדור הבא שלה, Xbox 360, שתגיע לחנויות בסוף השנה, שתספק ביצועים משופרים וגרפיקה איכותית, שיאפשרו לה לתפקד כמרכז בידור ביתי. המחיר עדיין לא נחשף. למרבה האכזבה, הקונסולה החדשה לא צפויה לנחות בישראל בזמן הקרוב

מיקרוסופט חשפה אתמול (ה') את Xbox 360, קונסולת המשחקים החדשה שלה, שאמורה להתחרות בסוני בשוק הפלטפורמות למשחקי מחשב, זאת, באמצעות גרפיקה איכותית ותכונות שהופכות את המכשיר למרכז בידור ביתי.

 

במיקרוסופט משוכנעים כי היורשת של Xbox תצליח לרגש גיימרים מושבעים בעזרת גרפיקה חדה וריאליסטית, ותמשוך משתמשים חדשים באמצעות שירותים מקוונים שיינתנו ללא תשלום, ביניהם משחקים, מצגות, מוזיקה ואפשרות לביצוע וידאו צ'ט עם חברים.

 

עיצוב חדש וביצועים משופרים

 

בתוך הקופסה משולבים שלושה שבבים מתוצרת IBM במהירות 3.2 גיגהרץ, מאיץ גרפי של ATI, וזיכרון בנפח 512 מגהבייט, שאמורים לספק למשתמשים תצוגת High Definition, גרפיקה מתקדמת, סאונד היקפי וביצועים משופרים, וכן דיסק קשיח בנפח 20 גיגהבייט, שניתן לניידו, ואפשרות להתאמה אישית של מראה הפאנל הקדמי.

 

Xbox 360 אינה דומה כלל לקודמתה השחורה והמסורבלת. מדובר בקונסולה מלוטשת, בצבעי כסף-לבן, שניתן להעמידה בדומה לספר, או להשתמש בה כשהיא מונחת בצורה אופקית, כמו נגן DVD ביתי.

 

רבות מהתכונות של Xbox 360 מיועדות למשוך קהל חדש, ובכלל זה אנשים שאינם בהכרח שחקני מחשב, והיא תאפשר לראות סרטים, להאזין למוזיקה, לצפות במצגות ועוד. המכשיר כולל שלושה חיבורי USB, שיאפשרו לחבר אליו מצלמה דיגיטלית, נגן מוזיקה נייד והתקנים אחרים.

 

נוסף על כך, בניגוד לקונסולה הנוכחית, ה-Xbox החדשה תומכת בנגינת תקליטורי DVD באופן מובנה, מבלי לרכוש תוספים כלשהם, ותומכת ברשת אלחוטית.

 

העתיד נמצא ברשת

 

ענקית התוכנה מקווה כי שירות המשחקים המקוון שלה, Xbox Live, יסייע לה להגדיל את הפופולריות של Xbox 360. במסגרת השירות יוצעו כמה משחקים בסיסיים, כמו דמקה או בינגו, חינם, וכן תתווסף האפשרות לצפות בחברים או יריבים למשחק (ולא רק לשוחח עימם) בחלון שיופיע על המסך. עם זאת, המצלמה שתאפשר זאת אינה כלולה בחבילה ותימכר בנפרד.

 

החברה מתכוונת גם לשלב בשירות רכיב בשם "Gamer Guides", שיאפשר למשתמשים להציג עצמם בפני גולשים אחרים, ויקל עליהם במציאת יריבי משחק ברמתם. אנליסטים סבורים שהמאפיין הזה יהפוך את המשחק המקוון להרבה פחות מאיים עבור מתחילים.

 

"אנחנו בהחלט מאמינים שעתיד המשחקים נמצא ברשת, שמחברת בין שחקנים רבים ברחבי העולם, ומאפשרת להם לשחק או סתם לבלות יחד", אמר פיטר מור, סגן נשיא לשיווק ה-Xbox במיקרוסופט.

 

לא בישראל

 

מייק סאבין, אנליסט בחברת International Development Group, הוא אחד מהאנשים שהופתעו מהיכולת שהפגינה ענקית התוכנה בקונסול החדשה. לדבריו, נטה לא להאמין לנסיונותיה המוקדמים של ענקית התוכנה לייצר מעין מלחמת עולם בשוק המשחקים, בעיקר בהדגמות ודיווחים מוקדמים שהעבירה לאנליסטים ועיתונאים. "ציפיתי שאחוש אכזבה כלשהי", אמר, "חשבתי שמדובר בשיפור מזערי לעומת ה-Xbox המקורי, אבל התרשמתי עמוקות".

 

באחד המשחקים שהדגימה מיקרוסופט באירוע ההשקה נראה כוכב ה-NBA, הכדורסלן לברון ג'יימס, כששריריו נמתחים, והגופיה שלו מתנפנפת ברוח לאורו של פנס רחוב, כשהוא מכדרר וקולע לסל. "אני נשבע שזו היתה חוויה דומה לצפיה בסרט", אמר ואן בייקר, סגן נשיא ומנהל מחקר בחברת המחקר גרטנר.

 

מיקרוסופט הבטיחה לשחקנים כי עד סוף השנה יושקו 200 משחקים חדשים ל-Xbox, אך לא ברור כמה מהן יתאימו ל-Xbox 360, ואם הקונסולה החדשה תוכל להריץ משחקים שנכתבו עבור קודמתה.

 

על פי מקורות במיקרוסופט, הקונסולה תגיע לחנויות בארה"ב לקראת נובמבר השנה, ותהיה זמינה ביפן ובאירופה כחודש מאוחר יותר, אולם לא נמסר מה יהיה מחירה. ה-Xbox הנוכחית זמינה בארה"ב תמורת כ-150 דולרים.

 

המנכ"ל החדש של מיקרוסופט ישראל, דני ימין, אמר עם כניסתו לתפקיד בחודש ינואר, 2005, כי החברה תבחן מחדש את החלטתה הקודמת לא להפיץ בארץ את קונסולת המשחקים Xbox בשל "חוסר כדאיות כלכלית". למרבה האכזבה, אין עדיין בשורות חדשות בהקשר זה. ממיקרוסופט ישראל נמסר, כי אין צפי לשיווק הקונסולה החדשה באופן רשמי בישראל בשנה הקרובה.

 

השקה חגיגית, אך לא בלעדית

 

למרות התגובות החיוביות, אירוע ההשקה החגיגי שתיכננה החברה לא עבר באופן חלק למדי. מיקרוסופט רצתה להציג את הקונסולה החדשה במהלך תוכנית מיוחדת בת חצי שעה ששודרה אמש ברשת MTV, אולם בסוף השבוע התברר, כי רבים מ-200 האנשים שנכחו בקהל בעת הקלטת התוכנית בשבוע שעבר, הדליפו תמונות ונתונים אודות הקונסולה והמשחקים לבלוגים ואתרי משחקים, ואלה מיהרו לפרסמם.

 

השימוש ב-MTV, תחנת שידור מוזיקה צעירה, וכן בכוכבי קולנוע ומוזיקה פופולריים, כמו אלייז'ה ווד, כוכב סרטי "שר הטבעות", מהווה חלק מנסיונה של מיקרוסופט לעורר עניין בקרב קהל היעד, ולהאפיל על המתחרים, כמו סוני ונינטדו.

 

קונסולת הדור הבא של סוני, PlayStation 3, אינה צפויה להגיע לשוק לפני 2006, והשקתה המוקדמת תתרחש ככל הנראה בתערוכת המשחקים E3, שתיערך בשבוע הבא בלוס אנג'לס.

 

קודם כל מכונת משחקים

 

אנליסטים סבורים כי יתרון של מספר חודשים עשוי לסייע למיקרוסופט לסגור את הפער מול סוני, המובילה אותו עם PS2 שלה, אולם הם אינם ממהרים לספק תחזיות ברורות בטרם יראו מה מציעה ענקית האלקטרוניקה. "אני בטוח שזה יהיה מירוץ מרתק", אמר בייקר.

 

על פי ג'יי הורביץ, אנליסט בחברת המחקר יופיטר, סוני מחזיקה כעת בנתח שוק של 43% במשוק קונסולות המשחקים בארה"ב, לעומת 19% של Xbox ו-14 אחוזים של Gamecube, הקונסולה של נינטנדו. הוא צופה כי עד 2010, תחזיק ה-Xbox בנתח שוק של 38 אחוזים בארה"ב, ותעבור את PlayStation ב-3-6 אחוזים.

 

ההשקעה של מיקרוסופט ב-Xbox נחשבת להימור הגדול ביותר שלה, והקונסולה עולה לה כמיליארד דולרים בשנה, מאז הושקה ב-2001, שנה לאחר PS2. ג'יי באלארד, סגן נשיא במיקרוסופט, שדוחף את הכניסה לשוק המשחקים, אמר שענקית התוכנה למדה מטעויות.

 

"הבקרים היו לקויים, התכנון והעיצוב לא היו כשורה", מודה באלארד, בהתייחסו לחומרה הבעייתית של הקונסולה המקורית. זו גם הסיבה שיש מי שמזכיר כי אחרי הכל, מדובר בקונסולת משחקים, שבראש ובראשונה תצטרך לספק למשתמש חוויה משחקית. "לפני הכל, ה-Xbox 360 תצטרך להיות מערכת משחקים טובה", אמר האנליסט רוברט אנדרלה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הקונסולה החדשה נחשפת
צילום: איי פי
לא בישראל. בשלב זה
צילום: איי פי
מומלצים