שתף קטע נבחר

מאזדה 5 - מהפכן נוסף מבית דלק?

מאזדה מבטיחה לנער, לבחוש ולהפוך על פיה את קטגוריית המיניוואנים הקומפקטיים, עד כדי יותר מהכפלה של גודלו. בדיוק כפי שעשתה בעזרת ה-626 לקטגוריית המשפחתיות הגדולות. ילך או לא?

שוק המיניוואנים המקומי נכנס בשבועות האחרונים לכוננות, ובצדק גמור. יבואני מאזדה, דלק מוטורס, הבהירו בעבר והדגישו שוב כעת, כי הם מתכננים כיבוש מוחלט של שוק המיניוואנים הקומפקטיים עם מאזדה 5 הצעירה, שנוחתת בארץ בימים אלה. תוכניות יומרניות, ללא ספק. אבל האם יומרניות מדי? ימים יגידו.


 

הסיבה למידה מסוימת של חוסר אמון, נוגעת במידת גידול הקטגוריה אותה מתכננים דלק. במסיבת העיתונאים שערכו לרגל ההשקה, הבהירו כי התכנית היא למכור 2,000 מאזדה 5 מדי שנה. או אף יותר מכך, במידה והיבואן יקבל יותר מכוניות מהיצרן.

 

נסיגה מול פריחה

 

מול ההצהרות של דלק מוטורס, כדאי להעמיד את הפרופורציות הנוכחיות של הקטגוריה, זו שבאירופה הפכה לעצומה כל-כך. אצלנו, בניגוד לאירופה, נמצא השוק הזה בנסיגה כבר מספר שנים. למעשה, היקף מכירות המיניוואנים הקומפקטיים נע כיום סביב 1,000 מכוניות לכל המתחרים גם יחד, ורק אם מוסיפים את פיז'ו 307SW, למעשה יותר סטיישן-אופנתית ממיניוואן.

 

המצב אף קשה יותר אם מתייחסים למתחרים הישירים של ה-5, מיניוואנים בעלי שישה או שבעה מקומות ישיבה. אלה נמכרו בארץ בשנים האחרונות בכמויות זעומות בלבד, בגלל תג-מחיר מוגזם. למעשה, יבוא אחד הדגמים המובילים באירופה, האופל זפירה, הופסק לחלוטין, ולא יחודש למרות הצגת דגם חדש. ואם כבר, כדאי לזכור שהניסיון הקודם של דלק בתחום, הפרמאסי, לא זכה להצלחה בשוק. ובכל זאת.

 

ה-5 תשווק אצלנו בגרסה אחת בלבד, במחיר של 162,000 ומקום נדרש בקבוצה 4 לחישוב שווי ערך. כך היא תתמודד לא רק מול מתחרות דומות, אלא גם מול משפחתיות גדולות - דוגמת 6 והונדה אקורד. לפי אנשי דלק, חצי מהכמות שתעלה על כבישי ישראל בשנת הדגם הנוכחית, מיועדת לציי הרכב, שבמובנים רבים הפכו לאמת מידה מובחנת להצלחה או כישלון של מכונית חדשה בארץ.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאזדה 5. תצליח איפה שהשאר כשלו?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים