שתף קטע נבחר

קטלוג פמיניסטי נוסף מבית האופנה קום איל פו

הרשת משיקה קטלוג בו מופיעות דמויות נשים מאוירות שעושות עבודות בית, תחת הכינוי "עבודות שקופות" שלא מקבלים עליהן שכר

לאחר שהציגה בקטלוג החורף, "להיות בת", נשים מבוגרות כדמויות מושכות ומיניות, החליטה חברת קום איל פו לחשוף בקטלוג אביב-קיץ, את תפיסת העולם שלה על עבודות הבית המגלמות את התסכול המשותף לכלל הנשים, תחת הכינוי "עבודות שקופות". בפתיח הקטלוג כתוב: "על עבודות שקופות לא מקבלים שכר. עבודות שקופות הן אלה שאף אחד לא מחשיב כעבודה, אולי בגלל שאף אחד לא שם לב שמושקעת בהן עבודה. אפילו לא אלה שעושות אותן. העבודות השקופות הן אלה שחונכנו להאמין שאנחנו עושות מאהבה, חלק מתפקידנו בחיים, חלק מהיותנו נשים".

 

בין 687 העבודות הרשומות בקטלוג: "להכין ארוחות, לנקות את השולחן אחרי שהלכו, לנגב את השיש ואת שולחן האוכל, לנגב את הרצפה באמבטיה, לסדר את המיטות, לאסוף כביסה, למיין את הכביסה, לכבס, לנקות את הבית, לנגב את האבק מעל התמונות, להשקות עציצים, לנקות את האסלה, לסדר את ארון הבגדים, לחפש עוזרת, להכין את הבית לעוזרת", ועוד. "אלו עבודות ברורות ואמיתיות ומחייבות חלוקה", אומרת סיביל גולדפיינר. "קטלוג אביב-קיץ בא להפוך את העבודות השקופות האלה לנראות מאד, ומדוברות".

 

ההשראה לקולקציה באה מעולם הכסף הישן, חופשה בכפר, מסיבות תה ועוד לצד ציורים ומושגים חקלאיים המושלכים אל העולם התעשייתי של היום. הקטלוג אויר על ידי המעצבת הגרפית מיכל גרניט והמאיירת, אורית ברגמן.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים