שתף קטע נבחר

גולשים ונושכים

בעידן שבו לגופים הצרכניים עקרו את כל השיניים, הגיע תורו של הצרכן הישראלי לחשוף ניבים באופן עצמאי באמצעות האי-מייל. זה עובד

כמה טוב שיש אי-מייל. כמה טוב שהוא בחינם. וכמה טוב שמאות אלפים בארץ מחוברים אליו ומשתמשים בו. ערב יום העצמאות הוא הזמן הנכון לשים את הקלפים על השולחן ולומר כי בזכות האי-מייל לצרכנים הישראליים יש כוח ויכולת להגן על זכויותיהם באופן עצמאי, בלי צורך בגוף ממוסד שיעשה זאת בשבילם.  

 

אהוד אולמרט, שר התמ"ת, עקר במהלך השנה האחרונה את השיניים של המועצה לצרכנות.  כבר חודשים ארוכים  שלמועצה אין מנכ"ל, אין יועץ משפטי (שניהם התפטרו), והתקציב קוצץ. הגוף השני שאמור להגן עלינו הוא רשות ההסתדרות לצרכנות - אך גם התקציב שלו דל ביותר.

 

והצרכן הישראלי? עד השנה האחרונה הוא ידע בעיקר לקטר ולהתלונן - אך כשזה מגיע למעשים הוא נעלם. זו הסיבה שחברות מסחריות רבות מרשות לעצמן לעשות דברים על גב (או יותר נכון על כיסו) של הלקוח.

 

אבל בחודשים האחרונים זה השתנה, ובזכות האי-מייל. זה התחיל עם הקריאה למרד צרכנים נגד בתי הקולנוע לפני כעשרה חודשים: בגלל מחירי הכרטיסים הגבוהים והאחידים, הפרסומות האין סופיות והמחירים המופקעים במזנון. החרם הזה לא ממש הצליח, אבל המייל שהיגע לעשרות אלפי גולשים היווה שפן ניסיון מוצלח.

 

הלאה: שביתת התלמידים שהתקיימה בתחילת מרץ הצליחה בזכות אתר אינטרנט שיזם תלמיד עם מנהיגות, והאי-מיילים שרצו ברשת, אשר קראו לתלמידים לא להגיע לבתי הספר בגלל המלצות דו"ח דברת.

 

אחר כך הגיע המייל המודיע על חרם צרכנים נגד חברות הסלולר ב-4.4 - בעקבות העלאת התעריפים שביצעו כל החברות בגלל הורדת מחירי הקישוריות. המייל הזה, אותו יזם אדם בשם יריב נחשון, זכה לתהודה רבה ולפרסום בעיתונות. בתאריך המרד רבים ממנויי הסלולר כיבו את המכשירים שלהם, ולמרות שהחברות עצמן לא נידבו מספרים - המרד זכה להצלחה. גם שרת התקשורת, דליה איציק, הודיעה כי היא תומכת בחרם הצרכנים.

 

ואם דליה איציק אמרה, אז גם פואד יכול. השבוע אמר שר התשתיות כי הוא תומך במרד צרכני הגז. ואיך החל המרד הזה? ניחשתם נכון, באי-מייל. מדובר ביוזמה של אבינעם מגן, דובר ההסתדרות,   מתוך כוונה להעביר לצרכני הגז מסר כי ביכולתם להקטים את חשבון הגז שלהם משמעותית באמצעות שיחת טלפון אחת (מה שנכון דרך אגב).

 

היוזמה של מגן תפסה תאוצה בשבוע האחרון לאחר שחברת פז גז סירבה להוריד מחירים, והאיש הפיץ בעקבות זאת במייל הודעה הקוראת להחרים את חברת הדלק פז, ולא לתדלק בתחנות שלה.

 

האי-מייל והאינטרנט, אם כך, הם הכוח של הצרכן הישראלי. הנגישות שלהם נותנת לנו כוח ויכולת להתאגד. צריך רק עוד כמה אנשים בעלי יוזמה כמו אבינעם מגן ויריב נחשון שימשיכו להזין אותנו, ובאופן ענייני, נגד גופים שועשים לנו עוול.    

 

גלישה נעימה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים