שתף קטע נבחר

"מבחני הבטיחות זקוקים לשיפור"

הקונגרס האמריקני בדק את נהלי המבחן של האיגוד האמריקני לבטיחות בדרכים (NHTSA), והחליט: צריך שינוי. הנהלת האיגוד מסכימה

האיגוד האמריקני לבטיחות בדרכים (NHTSA) יידרש לשנות את מבחני הבטיחות ונהלי הבדיקה של מכוניות חדשות בעתיד. זאת, אם תוכנית חדשה של הממשל האמריקני תצא לפועל.

 

חקירה של הקונגרס האמריקני בנושא מבחני ה-NHTSA, גילתה כי הם אינם עומדים בקריטריונים הנדרשים כיום, ואינם בוחנים באופן מתאים את המכוניות החדשות - ובעיקר רכבי שטח אופנתיים והשפעתם על הסביבה. זה כמובן לא מפתיע, בהתחשב בכך שמדובר באותם נהלים - בשינויים לא גדולים - המשמשים את האיגוד האמריקני לבטיחות בדרכים מאז החלו לבחון מכוניות, בשנת 1978.


רכב שטח. 30% ממקרי המוות בתאונות בארה"ב נגרמים בגלל התהפכות

 

לפי דו"ח שהכינו חוקרי הקונגרס, המבחנים - כפי שמבוצעים כיום - אינם מתייחסים באופן מספק לסכנות שקיימות בכלי רכב החדשים, ובעיקר בקרב

רכבי שטח (SUV) למיניהם, שהפכו פופולאריים במיוחד בשנים האחרונות. הדו"ח ממליץ לשים דגש נרחב יותר על פגיעה פוטנציאלית של רכב שטח במכונית קטנה יותר, על חוזק הגג ברכבי שטח נוכח נטייתם להתהפך, ועל אמצעים אלקטרוניים שיסייעו להגביר את יציבותם. נכון להיום, נתוני הממשל האמריקני מדברים על כך, שכ-30% ממקרי המוות בתאונות דרכים נגרמים כתוצאה מהתהפכות כלי רכב. ובמרבית המקרים מדובר ברכב שטח או מיניוואן גדול.

 

הדו"ח קורא גם ל-NHTSA להשתמש בבובות ניסוי בגדלים נוספים, ומביע בכך ביקורת כי האיגוד לא בוחן את המכוניות בתנאים המתאימים לאחוז ניכר מהאוכלוסיה. כיום נבחנות בובות במידה ממוצעת לגבר ולאישה, ילד ותינוק. הבעיה מתחילה כשהגבר, או האישה, גבוהים, נמוכים או שמנים באופן חריג. חריג שהופך למקובל הרבה יותר, במיוחד בכל הנוגע להשמנה.

 

האיגוד מברך

 

ג'פרי רונג', מנהל ה-NHTSA, אמר בראיון לסוכנות הידיעות איי פי כי עדיין לא הספיק ללמוד את הדו"ח במלואו. עם זאת, הסכים רונג' כי הרעיונות העיקריים שמועלים בו מבורכים. "למבחני הבטיחות יש ערך רב לצרכן האמריקני", הוסיף רונג'.

 

האיגוד האמריקני לבטיחות בדרכים ערך במהלך שנה שעברה 85 מבחני ריסוק ו-36 מבחני התהפכות, בעלות כוללת של 7.7 מיליון דולר. מבחני הארגון נחשבים למקלים יחסית בתעשיית הרכב, לעומת מקבילם האירופאי (EuroNCAP), ובמיוחד בהשוואה למבחני איגוד חברות הביטוח, ה-IIHS.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מבחן ריסוק. דורש שיפור
התאמה למכוניות מודרניות
ובעיקר לרכבי שטח
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים