"כשאני משקיעה בלבוש, גברים לא מתחילים איתי": בארון של שירן מניה

היא רגילה לביקורת על אהבתה למותגים, מאמינה שלבגדים יש עומק רוחני ומצטערת רק שלטובת האופנה ויתרה על חיים אישיים – מה גילינו בבית הסטייליסטית בצפון ת"א

איתי יעקב

|

24.04.19 | 08:11

"חבל שמפחדים מאנשים עם עודף סגנון, כי זה ביטוי יצירתי אדיר. סוג של ורסטיליות שמאפשרת לך להשתנות כל הזמן". שירן מניה בביתה, בשמלה מבוטיק Clarity  (צילום: ענבל מרמרי)
"חבל שמפחדים מאנשים עם עודף סגנון, כי זה ביטוי יצירתי אדיר. סוג של ורסטיליות שמאפשרת לך להשתנות כל הזמן". שירן מניה בביתה, בשמלה מבוטיק Clarity (צילום: ענבל מרמרי)
"לפני שבע שנים הארון שלי היה משוגע. נראיתי כמו קרקס עם הרבה טקסטורות וצבעים. היום אני מתחברת לנשיות שבי" (צילום: ענבל מרמרי)
"לפני שבע שנים הארון שלי היה משוגע. נראיתי כמו קרקס עם הרבה טקסטורות וצבעים. היום אני מתחברת לנשיות שבי" (צילום: ענבל מרמרי)
"אני לא מצטערת על שום דבר בחיים שלי, והעבודה היא חלק חשוב מחיי, אבל הבנתי שאני צריכה לעשות קצת פאוזה, להוריד הילוך ולתת מקום לחיים פרטיים. זוגיות, לדוגמה, זה משהו שמאוד חסר לי. אני חושבת המון על משפחה וילדים בזמן האחרון" (צילום: ענבל מרמרי)
"אני לא מצטערת על שום דבר בחיים שלי, והעבודה היא חלק חשוב מחיי, אבל הבנתי שאני צריכה לעשות קצת פאוזה, להוריד הילוך ולתת מקום לחיים פרטיים. זוגיות, לדוגמה, זה משהו שמאוד חסר לי. אני חושבת המון על משפחה וילדים בזמן האחרון" (צילום: ענבל מרמרי)
"אני כל כך רגילה כל החיים לביקורת, ומקטלגים אותי כי אני רוכשת מותגים. השיפוטיות הזו נוראית" (צילום: ענבל מרמרי)
"אני כל כך רגילה כל החיים לביקורת, ומקטלגים אותי כי אני רוכשת מותגים. השיפוטיות הזו נוראית" (צילום: ענבל מרמרי)
"אבא שלי אמר שמשנה מקום משנה מזל". ביתה של מניה, שעיצובו תואם את המלתחה שלה (צילום: ענבל מרמרי)
"אבא שלי אמר שמשנה מקום משנה מזל". ביתה של מניה, שעיצובו תואם את המלתחה שלה (צילום: ענבל מרמרי)

לפני כמה שנים יצאה הסטייליסטית הוותיקה שירן מניה למרדף אחר תיק יד שחור של בית היוקרה הצרפתי סלין. בבוטיק אניגמה בכיכר המדינה בתל אביב התיק אזל מהמדפים, וכך גם כמעט בכל בוטיק על הגלובוס של המותג הנחשק. לאחר חצי שנה של התכתבויות עם כל בוטיק אפשרי – נמצא האושר בפריז. מניה הגיעה לעיר האורות כחלק מנסיעת עבודה, נחתה במלון, עלתה על מונית והתאחדה עם התיק, שניצב עכשיו בחדר הארונות על שידה לבנה לצד אוסף תיקי יוקרה מרהיב הכולל מותגים כמו גוצ'י ואלכסנדר וונג.

 

תיק, סלין. "תיק שרציתי המון זמן והיה לי ברור שהוא הולך להיות שלי. מצאתי אותו בפריז לאחר חצי שנה של חיפושים בכל בוטיק של המותג" (צילום: ענבל מרמרי)
    תיק, סלין. "תיק שרציתי המון זמן והיה לי ברור שהוא הולך להיות שלי. מצאתי אותו בפריז לאחר חצי שנה של חיפושים בכל בוטיק של המותג"(צילום: ענבל מרמרי)

     

    המאניה של מניה עלולה להתפרש כלפי חוץ כסוג של ניתוק מתנשא או ככניעה מול מותגים, אך היא עצמה רואה בבגד משהו רוחני המאפשר ללמוד עליך יותר מהכול. "אני לא מתייחסת לבגדים בצורה שטחית. לתיק או בגד יש נוכחות והוא משפיע על היחס אליך", היא אומרת בראיון ל-Xnet המתקיים בביתה, "בהיותי רווקה, אני יכולה לספר לך שכאשר אני משקיעה בלבוש לפני היציאה מהבית, גברים לא מתחילים איתי. זה מרחיק גברים. או שהם לא מבינים את הלוק, או שזה מאיים עליהם, או שהם לא מתחברים לזה. לעומת זאת, כשאני יוצאת מהבית עם מכנסי ג'ינס וטי שירט, נקייה מאיפור ותכשיטים, שמים אליי לב. חבל שמפחדים מאנשים עם עודף סגנון, כי זה ביטוי יצירתי אדיר. סוג של ורסטיליות שמאפשרת לך להשתנות כל הזמן".

     

    החיבור לאופנה מציץ מכל פינה בביתה של מניה (צילום: ענבל מרמרי)
      החיבור לאופנה מציץ מכל פינה בביתה של מניה(צילום: ענבל מרמרי)

       

      האישי, המשפחתי והמקצועי מתערבבים בשיחה עם מניה, 33, שהחל מהחודש מצרפת לקורות החיים שלה ניסיון תעסוקתי נוסף. לאחר 13 שנים כסטייליסטית, התמנתה מניה לקניינית של בוטיק Clarity החדש ברחוב יונה הנביא 25 בתל אביב. הבוטיק נמצא בבעלותה של ענת שכטר וידור, ששבה לישראל לאחר 20 שנה באוסטרליה, שם פעלה כמנהלת ארגון ויצו בסידני. במשך שנה עבדו השתיים בניסיון לפצח את הדי.אן.איי של הבוטיק, קהל הלקוחות הייעודי והמותגים שיימכרו בו, כולם שמות חדשים לאוזן הישראלית, כמו דיון לי ו-AJE האוסטרליים, ננושקה ההונגרי, לה קולקציון הבלגי, דייטה הדני, שהתמקם גם בארון של מייגן מרקל, ואחרים. בנוסף, יימכרו בבוטיק בשמי OUD המיובאים מדובאי.

       

      טבעת וינטג', מתנה מאמהּ. "יש לי סנטימנטים לדברים שאני מקבלת מההורים שלי. אני מאוד משפחתית וקרובה אליהם, ומאז שקיבלתי את הטבעת הזו, היא לא יורדת ממני. אני אוהבת ללבוש דברים עם משמעות, שיש מאחוריהם סיפור, ואני תמיד מדמיינת של מי היא היתה קודם" (צילום: ענבל מרמרי)
        טבעת וינטג', מתנה מאמהּ. "יש לי סנטימנטים לדברים שאני מקבלת מההורים שלי. אני מאוד משפחתית וקרובה אליהם, ומאז שקיבלתי את הטבעת הזו, היא לא יורדת ממני. אני אוהבת ללבוש דברים עם משמעות, שיש מאחוריהם סיפור, ואני תמיד מדמיינת של מי היא היתה קודם"(צילום: ענבל מרמרי)

         

        "היה לי חשוב להביא בגדים שאינם בהכרח טרנדיים, ושיהיו רלוונטיים גם בעוד 10 שנים", אומרת מניה, "אלה בגדים קלאסיים ונעימים למגע. הרבה פעמים אני פוגשת נשים שעושות הפרדה בין בגדי יום לערב, בעוד את הבגדים האלה אפשר ללבוש מהיום ועד הערב. אני לא מעוניינת להציע ללקוחה בגד חד פעמי, אלא בגדים שהיא תחרוש עליהם".

         

        "כן, אני אוהבת להתלבש – אבל אני לא קורבן אופנה, ואני עובדת קשה בשביל מה שיש לי. אני לא מקבלת דברים בחינם". שירן מניה בביתה (צילום: ענבל מרמרי)
          "כן, אני אוהבת להתלבש – אבל אני לא קורבן אופנה, ואני עובדת קשה בשביל מה שיש לי. אני לא מקבלת דברים בחינם". שירן מניה בביתה(צילום: ענבל מרמרי)

           

          האם טעמה האישי השתלט על בחירותיה כקניינית? "לא אשקר, הרבה בנות שמכירות אותי אמרו שזה מרגיש כאילו הן נכנסו לארון שלי", היא מודה, "כשנכנסים לבוטיק ניתן לזהות את טביעת האצבע שלי בבגדים, אבל זאת הפעם הראשונה שאני לא מסתכלת רק על עצמי, אלא על לקוחה. אני מנסה לפרוץ את גבולות ה'אני' שלי. מאוד קל להישאר באזור הנוחות שלך, במקום הבטוח, אבל אני מנסה להתפתח ולראות דברים חדשים שיפתיעו את הקהל. אני תמיד אומרת שצריך לנסות כל דבר. גם לחברות שמפחדות למדוד דברים חדשים, אני מציעה למדוד את הבגד על הגוף ולא להתרשם ממנו על הקולב. את יכולה פתאום לגלות שאת מתחברת לאינסוף סגנונות".

           

          מעיל טרנץ', בלנסיאגה. "אם זה היה תלוי בי, הייתי חיה חיים שלמים עירומה מתחת למעיל טרנץ'. זה פריט קלאסי ואיקוני, ולכן לא היתה לי בעיה להשקיע בו, כי הוא הפריט הכי שימושי בארון" (צילום: ענבל מרמרי)
            מעיל טרנץ', בלנסיאגה. "אם זה היה תלוי בי, הייתי חיה חיים שלמים עירומה מתחת למעיל טרנץ'. זה פריט קלאסי ואיקוני, ולכן לא היתה לי בעיה להשקיע בו, כי הוא הפריט הכי שימושי בארון"(צילום: ענבל מרמרי)

             

            התשוקה לאופנה הגיעה מהבית בשכונת צהלה בתל אביב. למרות שמניה היא נצר לשושלת רשת המעדניות "מעדני מניה", ועם כל הכבוד למפעל הנקניקים שייסד הסב הרמן מניה בשנות ה-60, היא מתחברת יותר לעיסוק האופנתי של אמהּ, סמדר, דוגמנית לשעבר של חברת בגדי הים "כליל יופי" ובהמשך יבואנית ומפיצה של המותג "אנטי פלירט". אחותה הגדולה יעל מניה היא מעצבת אופנה.

             

            "לא אשקר, הרבה בנות שמכירות אותי אמרו שזה מרגיש כאילו הן נכנסו לארון שלי". מתוך הקולקציה של בוטיק Clarity
              "לא אשקר, הרבה בנות שמכירות אותי אמרו שזה מרגיש כאילו הן נכנסו לארון שלי". מתוך הקולקציה של בוטיק Clarity

                

               

              לסטיילינג הגיעה בגיל 20, תחילה בהפקות אופנה לעיתון "הארץ" ולמגזין "קוסמופוליטן" הישראלי, בהמשך כמלבישה בערוץ הבידור בטלוויזיה. עם הזמן החלה לעבוד עם חברות מסחריות ולקוחות פרטיים. במקביל, למדה קורס במשחק אצל יורם לוינשטיין, אבל גנזה את החלום להיות שחקנית. כיום היא מהסטייליסטיות המובילות בישראל, עם 23 אלף עוקבים ועוקבות באינסטגרם, וחוג חברות אופנתי הכולל, בין היתר, את האינסטגרמרית נסטיה ליסנסקי, עורכת האופנה טל אלבלנסי-פרבר, וקרן גבאי, מנהלת מחלקת יחסי הציבור של דיזל ישראל. לפני שלוש שנים פתחה בלוג אופנה שהושק במקביל לליהוק שלה כפרזנטורית של בוטיק ורנר בתל אביב, אך לדבריה, הבלוג אינו מעודכן בזמן האחרון.

               

              מגפונים, אלכסנדר ווטייה. "הקנייה הכי גרועה שלי. רציתי אותם מאוד והזמנתי אונליין, אבל הם הגיעו גדולים מדי, העקבים לא נוחים והאבנים לא נראו לי משהו. הם יישארו בארון ליופי, כי הם יפים. וכדי שיזכירו לי ללמוד מטעויות. מאז אני ממעטת לרכוש אונליין" (צילום: ענבל מרמרי)
                מגפונים, אלכסנדר ווטייה. "הקנייה הכי גרועה שלי. רציתי אותם מאוד והזמנתי אונליין, אבל הם הגיעו גדולים מדי, העקבים לא נוחים והאבנים לא נראו לי משהו. הם יישארו בארון ליופי, כי הם יפים. וכדי שיזכירו לי ללמוד מטעויות. מאז אני ממעטת לרכוש אונליין"(צילום: ענבל מרמרי)

                 

                האם המעבר לקניינות צפוי לדלל את העיסוק שלך בסטיילינג?

                "סטיליינג זו עבודה קשה, סיזיפית ושואבת אנרגיה. אתה כל הזמן צריך לדאוג לתקשורת מול הלקוח הפרטי שאתה עובד מולו, ולפעמים אתה סוג של מטפל. אני מרגישה שבורכתי באפשרות לעסוק במשהו שאני אוהבת. זה לא מובן מאליו. בתוך כך, יש הרגשה של שחיקה. היום אני מבינה ששילמתי מחיר בחיים האישיים שלי. שמתי אותם בצד. אני לא מצטערת על שום דבר בחיים שלי, והעבודה היא חלק חשוב מחיי, אבל הבנתי שאני צריכה לעשות קצת פאוזה, להוריד הילוך ולתת מקום לחיים פרטיים. זוגיות, לדוגמה, זה משהו שמאוד חסר לי. אני חושבת המון על משפחה וילדים בזמן האחרון".

                 

                 

                לפני שלושה חודשים עזבה את שכונת לב תל אביב ונכנסה לדירה חדשה בצפון השקט מאוד של תל אביב, שלושה חדרים מרווחים עם מרפסת במרחק הליכה מפארק הירקון ומכיכר המדינה. "אבא שלי אמר שמשנה מקום משנה מזל", היא אומרת ומקווה שתנועת העגלות והאמהות הצעירות ברחוב תקרין עליה בקרוב. הבית נקי, מעוצב בפשטות, עם הרבה אור טבעי שנכנס דרך הוויטרינה בסלון והחלונות בחדר השינה. באופן הרמוני, עיצוב החלל תואם גם את המלתחה של בעלת הבית: יוקרתית, ממותגת ומורכבת מפריטים קלאסיים כמו מכנסי ג'ינס, מקטורני צמר משובצים ומעילי טרנץ'. בחדר הארונות נמצאות קופסאות נעליים של שאנל, סלין ובלנסיאגה, ואוסף תיקים מעורר קנאה.

                 

                "המלתחה שלי קלאסית ונשית", היא מסבירה, "לפני שבע שנים הארון שלי היה משוגע. נראיתי כמו קרקס עם הרבה טקסטורות וצבעים. היום אני מתחברת לנשיות שבי".

                 

                חולצת טי, ראג אנד בון. "אישה לא צריכה יותר מג'ינס וטי שירט לבנה ביומיום. להתלבש לא נוח זה פאסה" (צילום: ענבל מרמרי)
                  חולצת טי, ראג אנד בון. "אישה לא צריכה יותר מג'ינס וטי שירט לבנה ביומיום. להתלבש לא נוח זה פאסה"(צילום: ענבל מרמרי)

                   

                  איך את עושה שופינג? פעם העלית באינסטגרם סרטונים משופינג בפריז. היה נראה שאת בטירוף.

                  "באמת?!"

                   

                  קופצת מבון מארשה לרחוב פובורג סן הונורה, מקדש הבוטיקים של פריז.

                  "אני מאוד מחושבת בקניות שלי, לא מתפזרת ומשקיעה כל עונה במספר פריטים ספציפיים. הנסיעה לפריז היתה בתקופת הסיילים, ובאתי לשם מאוד ממוקדת. אני לא יוצאת לשופינג כי משעמם לי. עד שאני כבר נוסעת לשופינג, אני מפרגנת לעצמי, כי ביומיום אני שקועה בעבודה".

                   

                  כובע, מייזון מישל. "אני חובשת הרבה כובעים, בעיקר כשיש לי 'יום שיער רע'. זה אחד האביזרים הכי שימושיים אצלי" (צילום: ענבל מרמרי)
                    כובע, מייזון מישל. "אני חובשת הרבה כובעים, בעיקר כשיש לי 'יום שיער רע'. זה אחד האביזרים הכי שימושיים אצלי"(צילום: ענבל מרמרי)

                     

                    רשתות? מעצבים ישראלים?

                    "אני קונה ברשתות כמו זארה, סאקס ומנגו, לצד בוטיקים כמו פקטורי 54 ואמור. התחתונים שלי מ-H&M. בגזרת המעצבים, אני מאוד אוהבת ללבוש את הבגדים של אחותי, יעל מניה".

                     

                    חשוב לך לפרגן לאופנה כחול-לבן בעבודה שלך?

                    "אהההה".

                     

                    למה את מחייכת?

                    "חשוב לתת במה למעצבים ישראלים, ואני עובדת עם אלון ליבנה, עידן לרוס ואחותי יעל". 

                     

                    שמלה לבנה, יעל מניה. "מעבר לזה שאני מאוד מעריכה את אחותי ואוהבת אותה כמעצבת, אני מרגישה תמיד בנוח בבגדים שלה. את השמלה הזו היא עיצבה במיוחד עבורי" (צילום: ענבל מרמרי)
                      שמלה לבנה, יעל מניה. "מעבר לזה שאני מאוד מעריכה את אחותי ואוהבת אותה כמעצבת, אני מרגישה תמיד בנוח בבגדים שלה. את השמלה הזו היא עיצבה במיוחד עבורי"(צילום: ענבל מרמרי)

                       

                      הביקורות שמושמעת כלפייך לא אחת, היא שבהפקה של שירן מניה מוצאים רק בגדים מכיכר המדינה.

                      "אני כל כך רגילה כל החיים לביקורת, ומקטלגים אותי כי אני רוכשת מותגים. השיפוטיות הזו נוראית. עם זאת, אני לא מכחישה שאני אוהבת להשקיע באיך שאני נראית. מי שמכיר אותי יודע שביומיום אני אדם של בייסיק, לובשת מכנסי ג'ינס וטי שירט. ראית בעצמך את הארון שלי: הוא לא מפלצתי. הוא מדויק, מצומצם ואיכותי. אני אוהבת להשקיע בבייסיק טוב שאני לובשת במשך שנים, כמו חולצות טי שאני חורשת עליהן. לפני שנה פרגנתי לעצמי עם שעון קרטייה שעלה משהו כמו 20 אלף שקל. כן, אני אוהבת להתלבש – אבל אני לא קורבן אופנה, ואני עובדת קשה בשביל מה שיש לי. אני לא מקבלת דברים בחינם, אני קורעת את התחת. אין לי מה להתנצל על זה".

                       

                      ז'קט וינטג' מקטיפה. "אני מאוד אוהבת פריטי וינטג', למצוא מציאות. מצאתי אותו במילאנו והוא עלה לי 60 יורו, מחיר בדיחה" (צילום: ענבל מרמרי)
                        ז'קט וינטג' מקטיפה. "אני מאוד אוהבת פריטי וינטג', למצוא מציאות. מצאתי אותו במילאנו והוא עלה לי 60 יורו, מחיר בדיחה"(צילום: ענבל מרמרי)

                         

                           

                          ומה גילינו בארון ובבית של צלמת האופנה תמר קרוון?

                          בארון של תמר קרוון: "תעשיית האופנה עוסקת ביופי והיא כל כך מכוערת". לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: ענבל מרמרי)
                          בארון של תמר קרוון: "תעשיית האופנה עוסקת ביופי והיא כל כך מכוערת". לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: ענבל מרמרי)

                           

                           

                           
                          הצג:
                          אזהרה:
                          פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד