המותג המדובר ביותר בעולם: פאשן נובה מביא את המראה הזול לאופנה

פריטים חושפניים, מחירים מצחיקים, שיתופי פעולה עם כוכבים וחיבה עזה לקימורים – פאשן נובה זכה לשיא החיפושים בגוגל ב-2018: "אופנה במחירים גבוהים מתה"

איתי יעקב

|

17.12.18 | 08:59

"אנשים עשירים כמוני נשארים עשירים, כי הם קונים בגדים זולים". קארדי בי משיקה את קולקציית הקפסולה לפאשן נובה (צילום: Rich Fury/GettyimagesIL)
"אנשים עשירים כמוני נשארים עשירים, כי הם קונים בגדים זולים". קארדי בי משיקה את קולקציית הקפסולה לפאשן נובה (צילום: Rich Fury/GettyimagesIL)
סיפור הצלחה בלי להשקיע הון בתצוגות אופנה גרנדיוזיות, מודעות במגזינים או פריסה של חנויות בעולם (צילום: Rich Fury/GettyimagesIL)
סיפור הצלחה בלי להשקיע הון בתצוגות אופנה גרנדיוזיות, מודעות במגזינים או פריסה של חנויות בעולם (צילום: Rich Fury/GettyimagesIL)

בחודש שעבר הושקה בלוס אנג'לס קולקציית הקפסולה של הראפרית קארדי בי למותג האופנה פאשן נובה, שמשרדיו ממוקמים בדאונטאון אל.איי. האורחות על השטיח האדום – ובהן הזמרת הצעירה נואה סיירוס, הדוגמנית שאנל אימן, קלואי קרדשיאן, איגי אזליה ואחרות – התייצבו כולן כחיילות נאמנות בבגדי המותג המינימליים והצמודים, שלא השאירו מרווח נשימה. היה זה מפגן של טעם רע, שרק חיזק את מעמדו של מותג האופנה המדובר ביותר בעולם.

 

לא משאירות מקום לנשימה. איגי אזליה, קלואי קרדשיאן, שאנל אימן ונואה סיירוס בבגדים של פאשן נובה (צילום: Alberto E. Rodriguez/GettyimagesIL)
    לא משאירות מקום לנשימה. איגי אזליה, קלואי קרדשיאן, שאנל אימן ונואה סיירוס בבגדים של פאשן נובה(צילום: Alberto E. Rodriguez/GettyimagesIL)

     

    בזמן שמגזין העסקים בלומברג מכתיר את האופנה הצנועה כטרנד הגדול והמשפיע של 2018 – מגיע פאשן נובה וטורף את הקלפים מחדש. על פי מדידת חיפושי האופנה בגוגל, Fashion Nova הוא מותג האופנה הפופולארי ביותר של 2018, עוקף בתי אופנה ותיקים וממוסדים כמו לואי ויטון, שאנל, גוצ'י, מוסקינו ודיור. זו עלייה של שלושה מקומות מ-2017, אז התמקם המותג הנגיש והזול במקום הרביעי והמכובד, כשלפניו ברשימה היו, בסדר יורד, גוצ'י, לואי ויטון והמותג האמריקאי סופרים.

     

    בלי להשקיע הון בתצוגות אופנה גרנדיוזיות, מודעות במגזינים, פריסה של חנויות ברחבי העולם בשכר דירה שרק מזנק או פרזנטוריות מתעשיית הקולנוע בהוליווד – פאשן נובה הפך למותג שאי אפשר להתעלם ממנו. לא פלא שמייסד המותג ריצ'רד סאגיהן, אמריקאי ממוצא אירני, נבחר השנה לאחד מ-500 האנשים המשפיעים על תעשיית האופנה ברשימה היוקרתית של האתר ביזנס אוף פאשן.

     

     

    את פאשן נובה הקים ב-2006 בפרופיל נמוך כרשת בת חמש חנויות של בגדי מועדונים זולים בקניונים של לוס אנג'לס, עד שבשנת 2013 הוקם האתר המקוון של המותג. הקונספט: בגדים טרנדיים, חלקם הגדול העתקים של להיטים מפיד האינסטגרם של כוכבות רשת, במחירים מצחיקים. לדוגמה: חולצת בטן עם שרוול א-סימטרי עולה 17 דולר (64 שקל), מחירה של שמלת סריג עם חיתוך באזור הבטן הוא 30 דולר (113 שקל) וחצאית מיני אדומה מעור מלאכותי יכולה להיות שלכן תמורת 25 דולר (94 שקל). המשלוחים לישראל חינם בקנייה מעל 125 דולר.

     

    הקונספט: בגדים טרנדיים, חלקם הגדול העתקים של להיטים מפיד האינסטגרם של כוכבות רשת (צילום: מתוך fashionnova.com)
      הקונספט: בגדים טרנדיים, חלקם הגדול העתקים של להיטים מפיד האינסטגרם של כוכבות רשת(צילום: מתוך fashionnova.com)

       

      הטקטיקה שבה פועל המותג עזרה לו לעקוף מתחרים ותיקים כמו זארה ו-H&M. בראיון נדיר שהעניק סאגיהן ליומון האופנה WWD בפברואר השנה, הסביר כי המותג מציג מדי שבוע באתר 900-600 פריטים חדשים, המיוצרים באלף המתפרות שעובדות עם פאשן נובה בלוס אנג'לס ובמפעלים בסין.

       

       

      הבחירה לייצר בלוס אנג'לס מאפשרת לחדש את המלאי במהירות שיא. רק בחודש אוגוסט, למשל, פורסם כי פאשן נובה שיווקו יום למחרת מסיבת יום הולדתה ה-21 של קיילי ג'נר גרסה זולה לאוברול הפאייטים שלבשה. בעוד האוברול המקורי בעיצוב בית האופנה הכווייתי לה בורז'וואזי מוערך ב-8,000 דולר, מחיר ההעתק הזול הוא 35 דולר בלבד. "אופנה במחירים גבוהים מתה", הצהיר סאגיהן באותו ראיון, "אני מאמין שנמשיך לגדול כל עוד אנחנו מתמקדים בלתת את המוצר הטוב ביותר במחיר הטוב ביותר ובמהירות הבזק ללקוחות".

       

       

      אסטרטגיה נוספת שהוכיחה את עצמה גם אצל מותגים נוספים, היא השימוש במשפיעני רשת וידוענים. לפאשן נובה רשימה של 3,000 כוכבות רשת, רובן נשים שחורות עם קימורים, הפונות במובהק ללקוחות המותג. בראשן תמצאו את הזמרת קארדי בי, שהודתה כי היא מקבלת מהמותג 20 אלף דולר בחודש כדי ללבוש את בגדיו, אושיית האינסטגרם בלאק צ'יינה ואייקון האופנה קיילי ג'נר, שמקבלת עשרות אלפי דולרים על כל פוסט שהיא מפרסמת.

       

       

      סאגיהן טוען כי פוסט כזה מוביל למכירות בסך של 50 אלף דולר, לא רע למותג שמגלגל כחצי מיליארד דולר בשנה. כעת עולה פאשן נובה שלב נוסף עם השקת קו בגדי גברים שמוביל הדוגמן ג'רמי מיקס, שהתפרסם כ"האסיר החתיך בעולם" וכיכב לצד בר רפאלי בקמפיינים של קרולינה למקה; ושיתוף הפעולה המתהדק עם קארדי בי, אולי הראפרית המפורסמת ביותר כיום.

       

      בראיון פרובוקטיבי למדי למגזין Elle בחודש שעבר הסבירה הזמרת את החיבור שלה למותג. "אני יכולה לקנות בגדי מעצבים, אבל הבגדים של פאשן נובה מתאימים לי", אמרה, בהמשך לפוסט שפרסמה באינסטגרם ובו כתבה כי "אנשים עשירים כמוני נשארים עשירים, כי הם קונים בגדים זולים".

       

       

      המחיר, כמובן, הוא לא השיקול היחיד כאן, וגם לא מהירות התגובה לטרנדים ומשלוח בפחות מ-24 שעות – שאפשר למצוא אצל מותגים נוספים. "אני אישה עבה, והרבה בגדים מחנויות יוקרה ומעצבים לא מתאימים למבנה הגוף שלי", המשיכה קארדי בי, "זה כאילו שפאשן נובה מעצבים שמלות למבנה הגוף שלי, כמו כפפה ליד. לנשים שחורות יש את הגוף החושני ביותר, וחשוב מאוד שקמעונאית אופנה תספק לנו בגדים ראויים. אני מרגישה שהרבה חברות אופנה לא משרתות נשים כמונו: נשים עם מותניים צרים וישבן גדול. אני מאמינה שנשים שחורות משפיעות היום על האופנה, ולכן באופן אוטומטי הרבה נשים אחרות רוצות לקנות את אותם הבגדים בדיוק".

       

         

        וכמה כסף הרוויחה השנה קנדל ג'נר מדוגמנות?

        היפות והעשירות: קנדל ג'נר היא הדוגמנית הכי מרוויחה של 2018. לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: Dimitrios Kambouris/GettyimagesIL)
        היפות והעשירות: קנדל ג'נר היא הדוגמנית הכי מרוויחה של 2018. לחצו על התמונה לכתבה המלאה (צילום: Dimitrios Kambouris/GettyimagesIL)

         

         
        הצג:
        אזהרה:
        פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד