כיצד מתרגמים מילים לבגדים? נדמה כי פרנקפורט חיפשה את מילותיה שלה בתוך הלך הרוח התודעתי של שתי היוצרות. על רקע פסקול שהורכב מהמשוררת זלדה מקריאה את השיר "הייתי פרפר", הציגה פרנקפורט קולקציית קיץ המגישה את כתב ידה המוכר בצבעוניות קיצית של לבן, תכלת, נגיעות של אפור והבלחות צבע שחורות.
את התצוגה פתחה הדוגמנית גליה מלטסטה, פרזנטורית לשעבר של פרנקפורט, לבושה סריג בגד גוף בדוגמת פסים באפור ולבן, עם חצאית מקסי לבנה עם שסע קדמי עמוק, כשמילותיה של זלדה, "הייתי פרפר, שהוא אי-עשייה, שהוא אי-קבע, שהוא מלכות", מלוות את צעדיה על המסלול.
מוזיקת ג'אז שפרצה מן הרמקולים בהפתעה היתה יריית פתיחה לקבוצת פריטים בלבן, ובהם שמלת קרפ ארוכה עם שרוולים קצרים, לצד מערכת לבוש שהורכבה ממכנסי ברוקאד לבנים עם חולצת סטפרלס בדוגמת פסים אפור ולבן, המזכירה דגם דומה מעבודתה המוקדמת של פרנקפורט בתחילת שנות ה-80.
שעה לפני התצוגה תהתה המעצבת כיצד תתקבל הקולקציה: "זאת קולקציה בטונים נמוכים שמוצגת בלוקיישן עם טונים גבוהים", אמרה פרנקפורט. "אין הלימה בין המסלול הגדול לקולקציה הקטנה, אבל אולי כן, מי יודע". פרנקפורט צודקת בנוגע לפער בין הבגדים השקטים למסלול הפומפוזי שהוקם בקניון העתידי של גינדי, ולעתים היתה תחושה כי פריטי הקז'ואל בעיצוביה נבלעו באולם הגדול. עם זאת, הסטיילינג המינימליסטי של מעיין גולדמן הידק את כל הפריטים לכדי רצף ויזואלי אחיד ומגובש.
מבין כל המעצבים שהציגו עד כה, פרנקפורט הראשונה להציג קולקציית קיץ, ולא את עונת החורף הקרובה - החלטה נבונה נוכח תאריך התצוגה בסוף אוקטובר, רגע לפני שענף האופנה נכנס למכירות סוף עונה. ועדיין, היא בחרה ללכת על בטוח, והגישה לקהל שלה את מה שהוא מצפה לקבל ממנה, ולא יצאה מגדרה על מנת להפתיע את הצופים באולם.
הקולקציה שפעה אלמנטים מוכרים מעבודתה של המעצבת, כמו בדי תחרה ששולבו עם אריגים, או שמלות מקסי דקיקות שריחפו על המסלול, ביניהן שמלת פרחים עם ליבית שחורה ורצועות ספגטי שנקשרות בגב בנונשלנטיות. קבוצה יפה שבלטה על המסלול התהדרה בצבעוניות של תכלת, והרגישה כמו בהייה בשמיים ביום נקי מעננים. בקבוצה זו בלטו שמלת מקסי תכולה ודקיקה עם שרוולים קצרים, שתתאים לבוקר קיצי, וחצאית מקסי כחולה עם בד תחרה בתכלת שבצבץ מתחתיה, וחשף ברמיזה סקסית את ישבנה של הדוגמנית.
איתי יעקב