חצי שעה לפני תחילת התצוגה, שי שלום נינוח ורגוע מאחורי הקלעים. "בעיניי היכולת לגבש סביבך צוות טוב והידיעה שעשית את המיטב הן המתכון הטוב ביותר להתמודדות עם לחצי שבועות האופנה", הוא אומר. 24 שעות קודם לכן עלתה בר רפאלי על המסלול באירוע הגאלה בשמלת מטבעות כסופה של המעצב, ויצרה רף ציפיות גבוה לקולקציה שהוא מציג הערב, דבר שאולי מסביר את התפוסה המלאה שנצפתה באולם. בהמשך ישיר לתצוגה שהציג בברלין לעונת אביב-קיץ 2016, הקולקציה מהווה מפגש בין אביב לסתיו כביטוי למגמה עולמית של פער ההולך ומצטמצם בין העונות.

 

הסריגים בלטו כאחת מנקודות החוזק בקולקציה. שי שלום (צילום: אורית פניני)
הסריגים בלטו כאחת מנקודות החוזק בקולקציה. שי שלום (צילום: אורית פניני)

 

המוטיב המרכזי בקולקציה הוא החסרה של חלקים בבגד והשלמתם על ידי חומר שונה, מתמזג, או, לסירוגין, קונטרסטי, דבר היוצר מראה שלם חדש וא-סימטרי לרוב. התוצאה היא פאזל גיאומטרי-גרפי המשלב אריגים, סריגים ועורות דקיקים. כך, חליפות מכנסיים זוכות לשרוולי סריג, שמלות בצללית הדוקה מז'קרד חלק משולבות בפאנלים משיפון פליסה בדפוס ג'ירף או בדיטיילים עשויים עור.

 

חליפות מכנסיים לנשים ולגברים. שי שלום (צילום: אורית פניני)
חליפות מכנסיים לנשים ולגברים. שי שלום (צילום: אורית פניני)

 

שלום ממשיך לעצב עבור נשים וגברים כאחד, כאשר הקשר בין שתי הקולקציות בא לידי ביטוי בבחירת חומר וצבע משותפים, עד כדי מראות מקבילים, כמו במקרה של חליפות מכנסיים, לדוגמה. יחד עם זאת, שלא בתיאום עם מגמת היוניסקס המתקמבקת, פריטי הקולקציה עוצבו בהתאם למבני הגוף השונים של שני המינים, ובכל המקרים התאפיינו במונחות מצוינת.

 

מפגש בין אביב לסתיו כביטוי למגמה עולמית של פער ההולך ומצטמצם בין העונות (צילום: אורית פניני)
מפגש בין אביב לסתיו כביטוי למגמה עולמית של פער ההולך ומצטמצם בין העונות (צילום: אורית פניני)

 

הצבעוניות בתצוגה התפתחה מגוני בז' שקטים בשילוב ורוד ואפרסק, דרך בורגונדי ועד חום שוקולד וטורקיז. מבחר הסריגים, מהנקודות החזקות בקולקציה, הציגו משחקים בין שקוף לאטום, בין מבריק למט, ובחנו את גבולות המגדר על ידי השימוש בצבעים עזים וחיתוכים המזוהים בדרך כלל עם בגדי נשים בקולקציית הגברים. לאורך כל התצוגה שמר שלום על ניקיון נטול גימיקים – החל בסטיילינג צנוע שהסתכם בקו תיקי מסע שיצר המעצב במראה תואם לבגדים, ועד התאורה והמוזיקה. במקרה של בגדי הגברים, החלטה זו שירתה היטב את העיצובים והמשחקיות המגדרית שהובנתה בהם, בעוד בקולקציית הנשים היא יצרה מחסור בשיאים. עניין זה בלט במיוחד בקבוצת הצבע האחרונה שעלתה למסלול, אשר שילבה בין ז'קרד חום בדוגמת פרחים ובד שיפון בצבע חום, שנראתה מעט אנכרוניסטית ומאולצת.

 

מאשה רודוב

 

  (צילום: אורית פניני)

 

  (צילום: אורית פניני)