בפרק הרביעי בעונתה הראשונה של תוכנית ריאליטי האופנה The Fashion Fund, מצפה הפתעה לצופים דוברי העברית. התאומים שמעון ואריאל עובדיה, 32, מעצבי מותג בגדי הגברים הניו יורקי Ovadia & Sons, מנהלים לפתע שיחה קולחת בעברית עם ההורים רבקה ומשה עובדיה, שהיגרו לארצות הברית עם ילדיהם לפני 28 שנה. בראיון מיוחד ל-Xnet מספר שמעון בעברית קולחת מתובלת במבטא אמריקאי קל, כי עד היום הוא ואחיו מנהלים עם ההורים שיחות בעברית בלבד.

 

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

 

בתום אותו פרק, ששודר בישראל בחודש שעבר בערוץ החיים הטובים (כעת משודרת העונה השנייה של הסדרה מדי שישי בשעה 18:45), נכונה לצופים הפתעה נוספת: על הז'קט המחויט שעוטה אריאל שובצה סיכת אות מערכה ממלחמת יום הכיפורים בצבעים כחול, לבן ואדום. "קיבלנו את הסיכה מסבא שלי ז"ל, שנפטר לפני שנתיים וחצי", מספר האח שמעון עובדיה. "לפני מותו הוא העניק אותה לאריאל. סבי לחם בכל מלחמות ישראל, והיה חשוב לו להעביר אלינו את הסיכה הזאת".

 

 

"סבי לחם בכל מלחמות ישראל, והיה חשוב לו להעביר אלינו את הסיכה הזאת"
"סבי לחם בכל מלחמות ישראל, והיה חשוב לו להעביר אלינו את הסיכה הזאת"

 

 

מורשת הקרב הישראלית מלווה את העשייה של Ovadia & Sons לאורך רגעים נוספים בסדרה. בסרטון הפותח את הפרק הראשון ומציג את השניים, למשל, מתעכבת המצלמה על עמוד בספר ההשראה שלהם, ובו תצלום של חייל במדי זית ולצדו הכיתוב: "אנו מקבלים השראה מתקופתו של אבינו בצבא הישראלי ומהבריזה הקרירה של הקיץ".

"אבא סיפר לנו סיפורים על תקופתו בצה"ל, ואיך הוא תמיד היה בורח מהבסיס כדי לשחק כדורגל. כשראינו את התמונות זה השפיע מאוד על האסתטיקה של הבגדים שעיצבנו"

 

בעוד בישראל קשה שלא לתהות מה הקשר בין צה"ל לבריזה, בשיחה איתו מסביר עובדיה כי הם אוהבים לשלב בעבודתם מוטיבים צבאיים לצד אלמנטים מעולם הפנאי. החייל בתצלום הוא אביהם, משה עובדיה, לשעבר שחקן בית"ר ירושלים, בתמונה מיומו הראשון בצה"ל.

 

"אבא סיפר לנו סיפורים על תקופתו בצה"ל, ואיך הוא תמיד היה בורח מהבסיס כדי לשחק כדורגל", מספר עובדיה בנוסטלגיה. "המדים שלו באותו זמן היו מדים של ארצות הברית (ממלחמת יום הכיפורים ועד סוף שנות ה-70, חלק גדול מהמדים שבהם השתמשו בצה"ל היו ממשלוח גדול שקיבלה מדינת ישראל מארצות הברית – א"י) וכשראינו את התמונות זה השפיע מאוד על האסתטיקה של הבגדים שעיצבנו. אנחנו תמיד משלבים אלמנטים צבאיים בקולקציות שלנו".

 

 

 

 

אריאל ושמעון נולדו וגדלו בירושלים עד גיל ארבע, אז היגרו הוריהם לברוקלין, ניו יורק. ההורים הקימו חברה לבגדי ילדים שקיימת עד היום, ומגיל 10 השתלבו הבנים בעסק המשפחתי. תחילה כילדים שעזרו לאביהם בתום יום הלימודים, ולאחר שסיימו את בית הספר התיכון החלו לעבוד בעסק ונשארו בו במשך עשור.

 

ללא לימודים פורמליים באופנה ועם ניסיון בעסק המשפחתי בלבד, החליטו השניים בשנת 2010 לפרוש כנפיים ולהקים עסק עצמאי לבגדי גברים. מהר מאוד זכה Ovadia & Sons לנראות במגזיני האופנה החשובים לגברים, ומשנת 2011 הוא מציג בקביעות בשבוע האופנה בניו יורק – בשנתיים הראשונות כפרזנטציה ובשנתיים האחרונות כתצוגת מסלול. ביולי האחרון הציגו האחים במסגרת שבוע האופנה הראשון לגברים שהתקיים בניו יורק לעונת אביב-קיץ 2016.

 

 

 

 

לצד התצוגות, בשנת 2011 התקבלו השניים כחברים ב-CFDA, מועצת המעצבים האמריקאית ואחד הגופים החזקים בארצות הברית. באותה שנה ניסו להתקבל למסלול The Fashion Fund, המאפשר למעצבים צעירים לזכות בחונכות עסקית ועיצובית עם ראשי התעשייה, ובראשם עורכת מגזין ווג האמריקאי אנה ווינטור. בשנה הראשונה הגיעו לרשימת 50 המועמדים הסופיים, ובשנה לאחר מכן לעשירייה הראשונה.

 

באותה עת החליטו ב-CFDA להפוך את התחרות לסדרת ריאליטי, והאחים עובדיה מצאו את עצמם בלב הפריים טיים האמריקאי. המקום הראשון בתחרות, אגב, הוענק למעצבים מקסוול אוסבורן ודאו-אי צ'או מהמותג Public school, שלאחרונה מונו למעצבי המותג DKNY. אריאל ושמעון עובדיה הסתפקו בפרסום בינלאומי ובהערכה מקצועית.

 

 

אנה ווינטור. "החשיפה שקיבלנו היתה גבוהה מאוד. אתה מקבל פרסום במגזין ווג, וכל התעשייה בארצות הברית עוקבת אחר התוכנית" (צילום: gettyimages)
אנה ווינטור. "החשיפה שקיבלנו היתה גבוהה מאוד. אתה מקבל פרסום במגזין ווג, וכל התעשייה בארצות הברית עוקבת אחר התוכנית" (צילום: gettyimages)
"ממה שאני מכיר, הגבר הישראלי לא מתלבש כל כך טוב. הוא אוהב ללבוש חברות אמריקאיות עם לוגו גדול של נייקי, טומי הילפיגר או לצערי הרב אברקרומבי אנד פיץ'. אבל מי יודע, אולי אני לא מסתובב במקומות הנכונים"

 

 

"החשיפה שקיבלנו היתה גבוהה מאוד", אומר עובדיה. "אתה מקבל פרסום במגזין ווג, וכל התעשייה בארצות הברית עוקבת אחר התוכנית. כשקיבלנו את הטלפון מסטיבן קולב (נשיא ה-CFDA, א"י) התרגשנו מאוד. מאוד רצינו להתקבל לתוכנית ולקבל את הסיוע".

 

האם הסדרה גרמה לעלייה במכירות של המותג?

"אנחנו עדיין חברה מאוד צעירה. רק עכשיו אנחנו מצליחים להבין את העסק. אופנה זה תחום מאוד קשה, ובשביל להצליח בתעשייה הזאת אתה צריך לבנות מותג, שיהיה לך שם ובגדים שכל גבר יכול ללבוש. בעתיד אנחנו מתכננים לפתוח חנות עצמאית ואתר מכירות אונליין".

 

הבגדים שמעצבים האחים עובדיה מתוך סטודיו בסוהו של מנהטן מותאמים בדיוק לגבר המודרני, זה שמחפש פריטים קלאסיים עם טוויסט עיצובי ולא רוצה להיראות כמו קורבן אופנה. תוכלו למצוא אותם ברשתות כמו בלומינגדיילס וברני'ס בניו יורק, איסטן בטוקיו, ובאתר השופינג אונליין Mr Porter. לקיץ הבא הם עיצבו אוסף נאה של פריטים, הכולל, לדוגמה, חליפה בגזרה נינוחה בצבע לבן, סריג בדוגמת פסים שלא נפגשים, חולצות לבנות ארוכות המכסות את שרירי הירכיים, ז'קט עור הדוק בצבע שחור וכמה פריטים בהדפסי פרחים מונוכרומטיים.

 

 

מאחורי הקלעים בתצוגת אביב-קיץ 2015 של האחים עובדיה (צילום: gettyimages)
מאחורי הקלעים בתצוגת אביב-קיץ 2015 של האחים עובדיה (צילום: gettyimages)

 

 

עובדיה מדגיש כי העיצובים פונים "לא רק לאנשים שאוהבים וחיים אופנה, אלא לכל גבר באשר הוא". בנוסף, הוא מסביר, חשוב שיהיו בקולקציה פריטים בעלי אופי טרנדי, כדי למתג את עצמם בחוד החנית של סצנת אופנת הגברים. בעונה הקודמת הושק גם הקו Ovadia +, בגדי ספורט המתאימים לפעילות במכון הכושר ומחוצה לו. המחירים אינם זולים – סריג קשמיר אפור מקולקציית החורף מתומחר ב-395 דולר, ואילו ז'קט צמר שירלינג יעלה 1,795 דולר.

 

נכון להיום, הבגדים של האחים עובדיה לא נמכרים בישראל. בוטיק מקומי שיחליט לשווק את עיצוביהם, ימצא מותג המותאם למידותיו של הגבר הישראלי ומגיע מלווה בביקורות נאות בתקשורת הבינלאומית. עד אז, עובדיה מודה כי בביקוריו בארץ לא נתקל עדיין בסטייל מוצלח במיוחד אצל הגברים הישראלים.

 

"ממה שאני מכיר, הגבר הישראלי לא מתלבש כל כך טוב", הוא אומר נבוך מעברו השני של קו הטלפון. "הגבר הישראלי הטיפוסי אוהב ללבוש חברות אמריקאיות עם לוגו גדול של נייקי, טומי הילפיגר או לצערי הרב אברקרומבי אנד פיץ'. אני מכיר כמה גברים שיש להם טעם מצוין והם אוהבים מכנסיים יפים וחולצות יפות, אבל לא ראיתי אנשים שהייתי אומר שהם מאוד סטייליש או אופנתיים. אבל מי יודע, אולי אני לא מסתובב במקומות הנכונים".